اخبار داغ

وزیر بهداشت در حاشیه افتتاح ۷ طرح درمانی در سبزوار:

کمبود دارو نداریم/بهره‌برداری از ۱۰۰۰ طرح خانه بهداشت با اولویت مناطق محروم

کمبود دارو نداریم/بهره‌برداری از ۱۰۰۰ طرح خانه بهداشت با اولویت مناطق محروم
سعید نمکی در حاشیه افتتاح هفت طرح درمانی در سبزوار گفت: خوشبختانه هیچ گونه کمبودی در حوزه دارو در کشور احساس نمی شود و اکثر داروها به دست متخصصان داخلی در حال تولید است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح توس؛ سعید نمکی شب گذشته در حاشیه افتتاح هفت طرح درمانی به صورت ویدئو کنفرانس از درمانگاه کوشک سبزوار با اشاره به اینکه از ابتدای دولت های یازدهم و دوازدهم بیش از 27 هزار تخت بیمارستانی به شبکه درمانی کشور افزوده شده است اظهارداشت: از ابتدای سال جاری تا کنون شش هزار تخت به این چرخه افزوده شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی اولویت وزارت بهداشت را همان شعار پیشگیری مقدم بر درمان است دانست و تاکید کرد: در این راستا برنامه هر خانه یک پایگاه سلامت تدوین و به اجرا در خواهد آمد که از طریق آموزش سفیران سلامت این طرح وارد فاز اجرایی خواهد شد.

,

وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین ویژگی های این طرح پیشگیری اولویت دادن به بیماری های غیر واگیردار نظیر فشار خون است تصریح کرد: در طرح کنترل ملی فشار خون در کشور از بین افزاد 30تا 70ساله کنترل بر روی بیش از 30 میلیون نفر انجام شده و نتایج حاصل در دست بررسی است.

,

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به بحث های تحریمی و فشار دشمنان در حوزه درمان تاکید کرد: خوشبختانه هیچ گونه کمبودی در حوزه دارو در کشور احساس نمی شود و اکثر داروها به دست متخصصان داخلی در حال تولید است و نیاز های خارجی کشور نیز به طرق مختلف در حال تامین است.

,

وی همچنین تاکید کرد: طی 20 هفته آینده منتهی به هفته بهداشت 1000طرح خانه بهداشت با اولویت مناطق محروم در کشور به بهره برداری خواهد رسید.

,

خانه بهداشت احمد آباد ملک ،محل زیست پزشک مرکز خدمات جامع سلامت شهرستان جغتای و مرکز جامع خدمات بهداشتی به صورت شبانه روزی در شهر حکم آباد از جمله طرح هایی بود که با حضور وزیر بهداشت به بهره برداری رسید.

,

گفتنی است این طرح ها که در سطح سبزوار بزرگ شامل جوین جغتای خوشاب و داورزن به بهره برداری رسید هزینه ای بالغ بر 65 میلیارد ریال در پی داشته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه