اخبار داغ

مدیرکل بهزیستی قزوین:

بیش از ۱۵۰۰نفر معتاد متجاهر در استان شناسایی شد

بیش از ۱۵۰۰نفر معتاد متجاهر در استان شناسایی شد
مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: در هشت ماهه سال جاری متحاهرین 1565 نفر شناسایی شدند که 192نفر کد ملی ندارند؛ ۵۵۶ نفر از این متجاهرین در قزوین، ۴۶۹ نفر در تاکستان، 124 نفر در بوئین زهرا، 277 نفر در البرز و 139 نفر در آبیک شناسایی شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا وارثی در گفت‌وگو با صبح قزوین، با بیان اینکه یازده دستگاه در کنترل و مبارزه با اعتیاد دخالت دارند، اظهار کرد: به همت خیرین یک مجموعه دو هکتاری جامع درمان‌‌های خاص و درمان اعتیاد در آبیک پیش‌بینی شده است و در شهرستان البرز هم یک کمپ کامل در ۴هزار مترمربع ساخته خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین, ،,

وی افزود: در هشت ماهه گذشته با چهار هدف توانستیم بحث اعتیاد را کنترل کنیم که بحث ساماندهی و ساماندهی و یکپارچگی معتادین بی‌سرپناه، اجرای برنامه ششم توسعه در نظام مدیریت معتادین بی‌سرپناه و همچنین تامین فضای امن با حفظ کرامت معتادان متجاهر و به کار گیری ظرفیت‌های جامعه است.

,

مدیرکل بهزیستی استان قزوین با اشاره به اجرای طرح غربالگری ابراز کرد: در هشت ماهه اول سال جاری ۶۵۹ نفر غربال و تعداد ۵۵۶ نفر به مراکز اقامتی ارجاع شدند؛ که 9 نفر بیمار روانی داشتند که به بیمارستان ۲۲ بهمن منتقل شدند و یک نفر هم به ایدز مبتلا بود که برای درمان و حمایت به باشگاه مثبت معرفی شد.

,

این مقام مسئول بیان کرد: در این ۸ ماهه ۱۴۵مورد مراجعه به منزل داشتیم و مصاحبه اولیه و مشاوره با خانواده ۷۹۰ نفر مورد اتفاق افتاد؛ همچنین ۵۰ مورد خدمات عیدانه و لوازم تحریر و ایجاد اشتغال برای ۳۹ نفر انجام شد.

,

وارثی با بیان اینکه مددکاری برای ۷۵۳ مورد صورت گرفته، ابراز کرد: ۸۸نفر به کمیته امداد ارجاع شد که از این میزان ۷۷نفر تحت پوشش قرارگرفتند؛ ۹۷ نفر برای صدور دفترچه بیمه خدمات درمانی معرفی شدند که ۱۱ نفر تحت پوشش قرار گرفتند و ۵۷نفر به مراکز فنی حرفه‌ای جهت مهارت آموزی معرفی شدند.

,

وی درباره آماره معتادین متجاهر در استان اظهار کرد: در هشت ماهه سال جاری متحاهرین ۱۵۶۵ نفر شناسایی شدند که ۱۹۲ نفر کد ملی ندارند؛ ۵۵۶نفر از این متجاهرین در قزوین، ۴۶۹نفر در تاکستان، ۱۲۴ نفر در بوئین زهرا، ۲۷۷نفر در البرز و ۱۳۹ نفر در آبیک شناسایی شدند.

,

سامانه ثبت اطلاعات معتادین متجاهر راه‌اندازی شد

, سامانه ثبت اطلاعات معتادین متجاهر راه‌اندازی شد,

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: در بحث آنفولانزا هم  اقداماتی درباره بازدیدهای سرزده و دروه‌ای را از مراکز شبانه روزی و راه‌اندازی سامانه ثبت اطلاعات بیماران را داشتیم.

,

این مقام مسئول تصریح کرد: راه‌اندازی کمیته غربالگری در سایر شهرستان‌ها امر الزامی است که پیشنهاد می‌کنیم در صورت تامین بودجه نیز این اقدام صورت گیرد.

,

وارثی با اشاره به راه‌اندازی سامانه ثبت اطلاعات معتادین در استان اظهار کرد: ما تا بحال هیچ سامانه ثبت معتادین متجاهر را نداشتیم که در مهرماه سازمان بهزیستی با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر سامانه‌ای را به ما ابلاغ کردند که اکنون بیماران با ورود به مراکز ماده۱۶ هویت ‌و تمام مراحل درمان آن‌ها از صفر تا صد در این سامانه ثبت می‌شود.

,

وی ادامه داد: این سامانه ابتدا با هدف شفافیت مالی شکل گرفت تا بدانیم چند نفر در استان‌ها ثبت می‌شود و در ادامه هم در راستای ارتقاء سطح کیفی و کمی خدمات است.

,

مدیرکل بهزیستی استان قزوین اضافه کرد: این سامانه تحت عنوان “سامانه جوانه‌ها” است که در بهزیستی راه‌اندازی شده و شامل فرم‌های مورد نظر است و به صورت روزانه و هفتگی ارائه می‌شود.

,

این مقام مسئول بیان کرد: تاکنون ۲ هزار ۶۳۸ پرونده در این سامانه ثبت شده که کل اطلاعات در دسترس کشور هم قرار می‌گیرید و اطلاعات فقط مربوط به معتادین متجاهر است که اطلاعات ۸۱۷ نفر معتاد متجاهر در این سامانه ثبت شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه