اخبار داغ

رئیس‌کل دادگستری استان قزوین:

تبلیغات زودهنگام کاندیداها بر روند تائید صلاحیتشان اثرگذار است

تبلیغات زودهنگام کاندیداها بر روند تائید صلاحیتشان اثرگذار است
رئیس‌کل دادگستری استان قزوین گفت: تبلیغات زودهنگام از سوی کاندیدا‌ها یا طرفدارانشان ثبت و به ستاد پیشگیری از وقوع جرم و هیئت نظارت اعلام می‌شود و این گزارش‌ها بر روند تأیید صلاحیت کاندیداها، اثرگذار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام قدرتی در گفت‌وگو با  صبح قزوین؛ با اشاره به اهمیت سلامت انتخابات و حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی اظهار کرد: شماره تلفن ۰۹۳۹۲۶۵۸۰۰۶ به صورت شبانه روزی برای دریافت گزارش تخلفات انتخاباتی در استان قزوین فعال است و به محض دریافت گزارش، دادگستری ضمن تذکر به کاندیدا، موضوع را در محاکم دادگستری پیگیری خواهد نمود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی با بیان اینکه ستاد‌های پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در شهرستان‌های بوئین زهرا، تاکستان، آوج، الوند، آبیک و قزوین تشکیل شده و روزانه تخلفات انتخاباتی را رصد می‌کنند، عنوان کرد: برای پیشگیری از تخلفات در فضای مجازی، ادمین کانال‌های فعال شناسایی و در آینده نزدیک جلساتی برای آن‌ها برگزار خواهد شد تا مفاهیمی که درباره انتخابات منتشر می‌کنند، منطبق با قانون باشد.

,

رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: کارگروه فضای مجازی در دادستانی استان، وظیفه شناسایی و رصد فعالیت‌های انتخاباتی در فضای مجازی را بر عهده دارد و اگر گزارشی از فعالیت غیرقانونی انتخاباتی دریافت کنیم قطعاً با آن‌ها برخورد می‌کنیم.

,

وی در ادامه گفت: ۹ شعبه در دادسرا‌های استان، تعیین شده است و تا دو روز آینده شعب رسیدگی کننده به پرونده تخلفات انتخاباتی در دادگاه‌های استان هم تعیین خواهند شد.

,

بازنشر مطالب غیر واقعی از کانال‌های غیر مجاز، منع قانونی دارد

, بازنشر مطالب غیر واقعی از کانال‌های غیر مجاز، منع قانونی دارد,

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به اینکه بازنشر مطالب غیرواقعی از کانال‌های غیرمجاز، منع قانونی دارد، تصریح کرد: بر اساس قانون، به تخلفات انتخاباتی، به صورت فوری رسیدگی می‌شود و در زمان ثبت نام هم موضوع تخلفات انتخاباتی کاندیدا‌ها بررسی و به متخلفان تذکر داده شد.

,

این مقام مسئول عنوان کرد: تبلیغات زودهنگام از سوی کاندیدا‌ها یا طرفدارانشان ثبت و به ستاد پیشگیری از وقوع جرم و هیئت نظارت اعلام می‌شود و این گزارش‌ها بر روند تأیید صلاحیت کاندیداها، اثرگذار است.

,

وی با اشاره به مفهوم نظارت استصوابی از سوی شورای نگهبان در انتخابات گفت: در همه جای دنیا نهادی مانند شورای نگهبان، وظیفه صیانت از انتخابات را بر عهده دارند و این امر در کشور ما با حضور فق‌ها و حقوقدانان عضو شورای نگهبان با جدیت پیگیری می‌شود.

,

 قدرتی تصریح کرد: همه دستگاه‌های اجرایی استان باید تلاش کنند تا تنور انتخابات گرم شود و افراد اصلح به نهاد قانونگذاری کشور راه پیدا کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه