اخبار داغ

آنفلوانزا در کردستان تحت کنترل است، مردم نگران نباشند!

آنفلوانزا در کردستان تحت کنترل است، مردم نگران نباشند!
نگاهی به آخرین اخبار رسانه‌های رسمی گویای آن است که یک هشتم کل مرگ و میرهای کشور بر اثرآنفلوانزا، در کردستان اتفاق افتاده است؛ در این شرایط معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفته بیماری یادشده در استان تحت کنترل است و مردم نگران نباشند!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  کُردتودی، بیماری آنفلوانزا و مرگ و میرهای ناشی از این بیماری مدتی است ذهن بسیاری از مردم را در کشور به خود مشغول کرده است؛ اظهار نظر درباره منطقی بودن این نگرانی باید توسط متخصصان حوزه سلامت انجام شود اما در هر صورت وجود این نگرانی قابل انکار نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،, آنفلوانزا,

کردستان یکی از استان‌های کشور است که مدتی است درگیر مرگ و میر ناشی از بیماری آنفلوانزا شده است و به همین دلیل، نوعی نگرانی فزاینده در جامعه شکل گرفته و به نظر نمی‌رسد اقدامات صورت گرفته تاکنون توانسته باشد آرامش روانی را به مردم بازگرداند.

, آنفلوانزا,

سایت شبکه خبر ساعت 15:30 عصر دیروز، آخرین آمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به آنفولانزا در کشور را از قول عضو کمیته کشوری آنفلوانزا ، 80 نفر اعلام کرد؛

, آنفلوانزا,

خبرگزاری رسمی دولت در کردستان هم ساعت 18:17 عصر دیروز تعداد قربانیان آنفولانزا در کردستان را 10 نفر اعلام کرده است؛ این یعنی یک هشتم کل مرگ و میرها در کشور بر اثر آنفولانزا، در کردستان اتفاق افتاده است؛ آمار بالایی است، نیست؟

,

حالا و در چنین شرایطی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان می گوید: «بیماری آنفلوانزا در استان تحت کنترل است، مردم نگران نباشند»!

, آنفلوانزا,

البته نکته قابل توجه آن است که علوم بپزشکی کردستان اعلام کرده است که آموزش و پرورش کردستان برای تعطیلی مدارس باید با ما هماهنگ کنند و فرزین رضاعی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفته است: برای کنترل و مقابله با این ویروس نیازی به تعطیلی مدارس نیست این در حالی است که تمام مدارس شهرستان های استان کردستان به جز سنندج تعطیل اعلام شده است.

,

موج تعطیلی مدارس در سطح کردستان برای مقابله با آنفلوانزا به جز سنندج!

, موج تعطیلی مدارس در سطح کردستان برای مقابله با آنفلوانزا به جز سنندج!, آنفلوانزا,


در حالی که هنوز یک هفته از این وعده سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان نگذشته بود که موجب تعطیلی مدارس در این استان در راستای مقابله با افزایش شمار مبتلایان به ویروس آنفلوانزا آغاز شد.

,
,

در ابتدا کامیاران و موچش با تعطیلی مدارس مواجه شدند و این بار نوبت به شهرستان بیجار رسیده است تا مدارس شهرستان بیجار در روزهای ۱۹ و ۲۰ آذرماه سال جاری در دو نوبت صبح و بعد از ظهر مدارس شهری و روستایی تعطیل اعلام شود.

,

بر اساس گزارش های مختلف رسیده به سایت کردتودی وضعیت افزایش شمار مبتلایان به این ویروس در مدارس سطح استان به ویژه در مناطق روستایی و مدارس حاشیه شهرها تا حدودی نگران کننده است.

,

52 بیمار مبتلا به آنفلوانزا در کردستان بستری شدند

, 52 بیمار مبتلا به آنفلوانزا در کردستان بستری شدند,

 مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در خصوص آخرین آمار افراد مبتلا به این ویروس، بیان کرد: طی این مدت ۲۱۹ نفر با داشتن علائم به مرکز بهداشتی و درمانی سطح استان کردستان مراجعه کرده و مورد انجام آزمایش های مختلف قرار گرفته اند.

,

شهرام شریفی افزود: در حال حاضر حدود 52 نفر مبتلا به این بیماری در میان افراد مراجعه کننده شناسایی و هم اکنون در مرکز بهداشتی و درمانی سطح استان بستری شده اند.

,

هر چند که مسئولان همواره بر اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در بین مردم به عنوان اصل های مهم در راستای مقابله با این بیماری خطرناک یاد می کنند، ولی به نظر می رسد که تلاش در راستای مدیریت بهتر این بحران در شرایط فعلی یکی از نیازهای جدی تری باشد.

,

تعطیلی مدارس، تجهیز مراکز درمانی و بیمارستانی، رصد و پایش لحظه ای وضعیت استان، بسیج ظرفیت های اطلاع رسانی به ویژه استفاده از تریبون نمازهای جمعه و جماعت در سراسر استان از جمله نیازهای جدی و ضروری برای مقابله با این بیماری به شمار می رود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه