اخبار داغ

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی کرمانشاه خبر داد؛

انجام بیش از 66 هزار بازدید از مراکز عرضه فرآورده دامی در کرمانشاه

انجام بیش از 66 هزار بازدید از مراکز عرضه فرآورده دامی در کرمانشاه
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان کرمانشاه از انجام بیش از ۶۶ هزار بازدید از مراکز عرضه فرآورده دامی در این استان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی ظفری پور در گفتگو با مرصادنیوز اظهار داشت: در حال حاضر ۵ کشتارگاه طیور فعال شامل سه کشتارگاه در کرمانشاه، یک کشتارگاه در روانسر و یک کشتارگاه در اسلام آبادغرب در سطح استان کرمانشاه وجود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان کرمانشاه بیان کرد: همچنین چهار کشتارگاه غیرفعال در شهرستان های کنگاور، سنقر، صحنه و کرمانشاه داریم.

,

این مسئول با بیان اینکه  نظارت بر کشتارگاه طیور مستمر است، گفت: یک دامپزشک و دستیار به صورت شبانه بر روند ورود مرغ زنده، کشتار و بسته بندی آن نظارت می کنند.

,

ظفری پور بیان داشت: نظارت‌ها قبل و بعد از کشتار انجام می شود و سپس بیماری های قابل تشخیص، تشخیص داده شده و تصمیم گیری و قضاوت علمی در این باره صورت می گیرد در نهایت مرغی که شرایط لازم را برای مصرف داشته باشد، بسته بندی برای عرضه آماده می شود.

,

کشتارگاه های طیور در استان صنعتی هستند

, کشتارگاه های طیور در استان صنعتی هستند,

وی بیان کرد: کشتارگاه های طیور همه صنعتی هستند اما کشتارگاه دام استان هم سنتی و هم صنعتی هستند.

,

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: کشتارگاه صنعتی دام شامل کشتارگاه کنگاور، کشتارگاه بیستون و کشتارگاه دام زاگرس ماهیدشت است.

,

این مسئول با بیان اینکه در این کشتارگاه ها گاو، گوساله، گوسفند و بز ذبح می شود، گفت: در این کشتارگاه ها با ورود دام زنده معاینات انجام می شود و در صورتی که دام ها شرایط کشتار داشته باشند، کشتار خواهند شد که در تمام این فرآیند نیروهای دامپزشکی نظارت دارند.

,

ظفری پور بیان داشت: در صورتی که دامی شرایط لازم برای مصرف داشته باشد با تاریخ تولید، انقضا و درج مکان، مهر و لیبل گذاری می شود و به مدت ۲۴ ساعت در دمای صفر تا چهار درجه در مرحله پیش سرد قرار می گیرد.

,

فعالیت ۹ کشتارگاه سنتی دام در کرمانشاه /امحا بیش از ۱۴۵ هزار فرآورده غیر قابل مصرف

, فعالیت ۹ کشتارگاه سنتی دام در کرمانشاه /امحا بیش از ۱۴۵ هزار فرآورده غیر قابل مصرف,

وی با اعلام اینکه ۹ کشتارگا سنتی در سطح استان داریم، عنوان کرد: شرایط بهداشتی در این کشتارگاه ها فراهم است و نیروهای دامپزشکی در این کشتارگاه ها مستقر و بر فرآیند کشتار، نظارت می کنند و اگر دامی شرایط لازم برای کشتار داشته باشد اجازه مهر کردن و ارسال به مراکز عرضه صادر می شود.

,

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان کرمانشاه بیان کرد: مرحله پیش سرد برای از بین بردن آلودگی های دام و مانع از ابتلا به بیماری های تب کریمه کنگو و تب مالت است.

,

این مسئول خاطرنشان کرد: ۶۶ هزار و ۳۶۷ بازدید از مراکز عرضه سطح شهر و رستوران ها به عمل آمده که چهار هزار و ۸۹۸ مورد غیر بهداشتی بوده است.

,

وی با بیان اینکه با موارد غیر بهداشتی در قالب تذکر، اخطار یا معرفی به دستگاه قضایی برخورد شده، افزود: همچنین ۱۴۵ هزار و ۳۷۴ کیلوگرم فرآورده غیر قابل مصرف ضبط و امحا شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه