اخبار داغ

در گفت و گو با نمایندگان استان کرمان عنوان شد؛

مجلس دهم در مسائل کلان کشور کارآمد نبود/ مجلس انقلابی باید امید مستضعفان باشد

مجلس دهم در مسائل کلان کشور کارآمد نبود/ مجلس انقلابی باید امید مستضعفان باشد
دو تن از نمایندگان استان کرمان در مجلس معتقدند که افرادی متعهد، متخصص و انقلابی باید در مجلس انقلابی حضور داشته باشند و مجلس انقلابی مجلسی است که با چشمان باز بررسی مسائل کشور، معیشت پابرهنگان، اشتغال جوانان و حل مشکلات جامعه را در دستور کار قرار دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ فرآیند ثبت نام از داوطلبین یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به پایان رسیده است؛ و در روز ابتدایی این فرآیند مقام معظم رهبری در بیاناتی پیش از آغاز جلسه درس خارج فقه درباره ثبت‌نام افراد در انتخابات مجلس فرمودند" حالا بحث اسم‌نویسی برای انتخابات مجلس است، گفتند شروع شده، همین طور بدون محابا میروند! خب شما که میخواهی بروی آنجا، آنجا سؤال دارد؛ این توانایی‌ای که خدا به من و شما میدهد، کنارش مسئولیّت هست. این مطلبی که عرض میکنم، در مورد خود این حقیر از همه بیشتر است. شما هم همین جور؛ یعنی آن کسانی که مسئولیّتی دارند، همین جور. هر مسئولیّتی، هر سِمَتی، هر توانایی‌ای، در کنارش یک مسئولیّتی دارد، یک تعهّدی وجود دارد. میتوانید آن تعهّد را انجام بدهید یا نه؟ این خیلی درسِ بزرگی است".

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

افراد در مجلس انقلابی باید متعهد، متخصص و انقلابی باشند

, افراد در مجلس انقلابی باید متعهد، متخصص و انقلابی باشند, افراد در مجلس انقلابی باید متعهد، متخصص و انقلابی باشند,

یحیی کمالی پور در گفتگو با راه آرمان؛ با تأکید بر فعالیت مجلس انقلابی گفت: مقام معظم رهبری در اولین روز ثبت نام انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیاناتی داشتند که افرادی ثبت نام کنند که صلاحیت این کار،  توانمندی برای ریل گذاری و رفع مشکلات کشور را داشته باشند.

,

وی با اشاره به حجم بالای ثبت نام کاندیدای انتخابات ابراز کرد: چنانچه مجلس بخواهد مجلسی که مد نظر امام خمینی(ره) باشد لازمه اش این است که افرادی متعهد، متخصص و انقلابی در این مجلس حضور داشته باشند.

,

نائب رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متعهد از این منظر که تمام هم و غمشان معطوف به مشکلات کشور باشد، متخصص از این جهت که جایگاه مجلس قانون گذاری، ریل گذاری، سیاست گذاری و نظارت است که در این عرصه افراد غیر متخصص حضور پیدا نکنند چرا که نمی توانند منویات مقام معظم رهبری را جامعه عمل بپوشانند.

,

مجلس دهم در مسائل کلان کشور کارآمد نبود

, مجلس دهم در مسائل کلان کشور کارآمد نبود, مجلس دهم در مسائل کلان کشور کارآمد نبود,

کمالی پور افزود: در کنار تعهد و تخصص، انقلابی بودن شرط اساسی است به این معنا که فرد انقلابی که دلش در گرو آرمان های نظام، انقلاب و رهبری است مطمئنا در هر جایی که نظام در معرض آسیب و خطر قرار گیرد فارغ از تمایلات سیاسی حضور پیدا می کند و می ایستد.

,

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در مجلس دهم در حوزه قانون گذاری اقدامات بسیار گسترده و خوبی انجام شد، عنوان کرد: اما متأسفانه این مجلس در حوزه مسائل کلان کشور نتوانست به نحو احسنت ورود پیدا کند و به طور کلی در دو حوزه معیشت و اشتغال چندان کارآمد نبود.

,

وی اظهار کرد: مجلس دهم نتوانست خواسته های اساسی که مردم از این مجلس توقع داشتند را به نحو احسنت عملی کند و می توان گفت این مجلس در حوزه نظارت و رفع برخی از مشکلات مردم خیلی موفق جلوه نکرد.

,

مجلس انقلابی باید امیدی برای مستضعفین باشد/ خواص همه چیز را برای خود می خواهند نه مردم و نظام

, مجلس انقلابی باید امیدی برای مستضعفین باشد/ خواص همه چیز را برای خود می خواهند نه مردم و نظام, مجلس انقلابی باید امیدی برای مستضعفین باشد/ خواص همه چیز را برای خود می خواهند نه مردم و نظام,

شهباز حسن پور در گفتگو با راه آرمان؛ با تأکید بر اینکه سخنان مقام معظم رهبری منظومه کاملی برای نمایندگان است گفت: آنچه که در خصوص مجلس انقلابی باید عنوان کرد این است که نمایندگان باید از موقعیت کشور درک داشته باشند و فاکتور اصلی مجلس انقلابی این است که باید هموار کننده راه برای مجریان باشد.

,

وی با بیان اینکه مجلس انقلابی باید مرکز وحدت، هماهنگی و انسجام تمامی کارگزاران نظام باشد، ابراز کرد: مجلس انقلابی باید امیدی برای مستضعفین جامعه باشد و همچنین انتظارات آحاد مردم و اقشار مومن و متدین در اولویت کار مجلس باشد.

,

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه آنچه که باید به عنوان عیب به آن نگاه کنیم مسئله خواص است به ویژه خواصی که همه چیز را برای خودشان می خواهند نه برای مردم، انقلاب و نظام.

,

افرادی که خود را در معرض رأی مردم قرار می دهند به دنبال سیاه نمایی هستند

, افرادی که خود را در معرض رأی مردم قرار می دهند به دنبال سیاه نمایی هستند, افرادی که خود را در معرض رأی مردم قرار می دهند به دنبال سیاه نمایی هستند,

حسن پور ادامه داد: نمایندگان در مجلس انقلابی باید افرادی آگاه، شجاع، مومن و موثر انتخاب شوند تا بتوانند خادم واقعی مردم باشند نه خادم جریان های سیاسی و احزاب؛ آنان باید مدافع حقوق مردم و آحاد جامعه و به ویژه صاحبان انقلاب و نظام باشند.

,

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس انقلابی باید در مقابل دشمنان باشد، اظهار کرد: متأسفانه امروز شاهد هستیم کسانی که می خواهند خودشان را در معرض رأی مردم قرار دهند به دنبال سیاه نمایی هستند و مجلس باید به دنبال امید بخشیدن به مردم باشد.

,

وی با اشاره به اینکه مجلس باید نقشه راه کشور را تهیه کند و آمایش سرزمینی یکی از وظایف مجلس است، ابراز کرد:  مجلس در کنار قانون گذاری باید نظارت واقعی و صحیح داشته باشد مجلس انقلابی مجلسی است که با چشمان باز بررسی مسائل کشور، معیشت پابرهنگان، اشتغال جوانان و حل مشکلات جامعه را در دستور کار قرار دهد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه