اخبار داغ

گزارش دانا از نحوه اقناع‌سازی افکارعمومی از سوی دولتمردان؛

خنده دلسوزانه‌ای که داد طرفداران دولت روحانی را هم در آورد

خنده دلسوزانه‌ای که داد طرفداران دولت روحانی را هم در آورد
واکنش های افکارعمومی در فضای مجازی به سخنان رئیس جمهور و سخنگوی دولت به خوبی نشان می دهد که پاستورنشینان چه میزان در امر اقناع سازی و اطلاع رسانی مردم موفق هستند.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ماجرای سخنگو‌های دولت یازدهم و دوازدهم یکی از مسائل پرحاشیه فضای سیاسی کشور بوده است. سخنگو فردی است که با شفاف سازی  و اطلاع رسانی دقیق به اقناع سازی جامعه در خصوص سازمان و ارگان متبوع خود بپردازد، اما شاهد آن هستیم که سخنگویان دولت روحانی مسائلی را مطرح می‌کنند که نه تنها باعث اقناع عمومی نمی‌شود بلکه بیشتر باعث واکنش منفی جامعه هم می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
پس از اینکه «محمد باقر نوبخت» برای دومین بار از سمت سخنگویی دولت انصراف داد تا به قول خود تمرکز بیشتری بر روی سازمان برنامه و بودجه داشته باشد، جایگاه سخنگویی دولت برای چند ماهی خالی ماند. سپس علی ربیعی وزیری که با رای مجلس از کار خود بیکار شد، این سمت را پذیرفت. 
,
 
,
انتقادات زیادی در حدود 5 سالی که نوبخت این سمت را برعهده داشت به وی و رئیس جمهور صورت می گرفت. حتی برخی از رسانه‌ها به نوبخت لقب «آقای تکذیب» داده بودند، اینهم به جهت تکذیب‌های مکرری بود که توسط وی درباره خبرهای مربوط به دولت صورت می گرفت. همین موضوع هم گاها باعث ایجاد حاشیه‎هایی برای دولت می شد. 
, انتقادات زیادی در حدود 5 سالی که نوبخت این سمت را برعهده داشت به وی و رئیس جمهور صورت می گرفت. حتی برخی از رسانه‌ها به نوبخت لقب «آقای تکذیب» داده بودند، اینهم به جهت تکذیب‌های مکرری بود که توسط وی درباره خبرهای مربوط به دولت صورت می گرفت. همین موضوع هم گاها باعث ایجاد حاشیه‎هایی برای دولت می شد. , انتقادات زیادی در حدود 5 سالی که نوبخت این سمت را برعهده داشت به وی و رئیس جمهور صورت می گرفت. حتی برخی از رسانه‌ها به نوبخت لقب «آقای تکذیب» داده بودند، اینهم به جهت تکذیب‌های مکرری بود که توسط وی درباره خبرهای مربوط به دولت صورت می گرفت. همین موضوع هم گاها باعث ایجاد حاشیه‎هایی برای دولت می شد. ,
 
,
حالا که «علی ربیعی» در جایگاه سخنگویی دولت ایستاده است، بیش از گذشته پاستور نیاز به اقناع عموم مردم درخصوص اقدامات خود دارد. موضوع سهمیه بندی بنزین که بدون اطلاع رسانی لازم انجام شد یکی از همین موارد بود. دولت با «مدیریت شوک» این طرح را اجرا کرد. این انتظار می رفت که دولتمردان از جمله اقای سخنگو این نقیصه را جبران کنند اما «علی ربیعی» در این خصوص چندان خوب عمل نکرد و  گفت: «از چند سال قبل انجام شده بود و تعجب می‌کنم چرا برخی بزرگان انتقاد می‌کنند؟مردم دقت نکردند، اما نخبگان دقت داشتند.»
,
 
,
 
,
خنده دلسوزانه ای که داد طرفداران دولت روحانی را هم در آورد
, خنده دلسوزانه ای که داد طرفداران دولت روحانی را هم در آورد, خنده دلسوزانه ای که داد طرفداران دولت روحانی را هم در آورد, ,
 
,
این درحالی است که کارشناسان مطرح می کردند که حداقل کار دولت اطلاع رسانی درباره این طرح بود. «عبدالرسول قاسمی»، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: «دولت باید در قضیه افزایش قیمت بنزین روی موضوع مدیریت ذی‌نفعان تمرکز می‌کرد. ذی‌نفعان یعنی مردم و کسانی که یک سیاست بر زندگی آنها اثر می‌گذارد. در این راستا حداقلی ترین کار دولت اطلاع‌رسانی به مردم بود که آن هم انجام نشد.» 
,
 
,
در همین راستا، «حسن روحانی»، رئیس جمهور اسلامی بیان داشت که « از زمان اجرای طرح سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین اطلاع نداشته و او هم مانند سایر شهروندان ایرانی متوجه شروع اجرای این طرح از صبح جمعه بیست و چهارم آبان شده است.» 
,
 
,
اظهاراتی که حتی طرفداران دولت را هم عصبانی کرد و «غلامحسین کرباسچی»، دبیر کل حزب کارگزاران در توئیتی نوشت: « به عنوان یکی از حامیان این دولت غرق در عرق شرم از مصاحبه وزیر کشور بودم که سخنان همراه با قهقهه جناب رئیس جمهور پاک ناامیدمان کرد. دریغ از کمی انصاف و احساس و تدبیر.»
, اظهاراتی که حتی طرفداران دولت را هم عصبانی کرد و «غلامحسین کرباسچی»، دبیر کل حزب کارگزاران در توئیتی نوشت: « به عنوان یکی از حامیان این دولت غرق در عرق شرم از مصاحبه وزیر کشور بودم که سخنان همراه با قهقهه جناب رئیس جمهور پاک ناامیدمان کرد. دریغ از کمی انصاف و احساس و تدبیر.», اظهاراتی که حتی طرفداران دولت را هم عصبانی کرد و «غلامحسین کرباسچی»، دبیر کل حزب کارگزاران در توئیتی نوشت: « به عنوان یکی از حامیان این دولت غرق در عرق شرم از مصاحبه وزیر کشور بودم که سخنان همراه با قهقهه جناب رئیس جمهور پاک ناامیدمان کرد. دریغ از کمی انصاف و احساس و تدبیر.»,
 
,
اخیرا، سخنگوی دولت درباره علت خنده روحانی در جلسه‌ای بعد از گران شدن بنزین گفته است: «گاهی خنده هایی به لب می آید که از سوز دل است اما من متاسفم برای کسانی که خنده های سرمستی سردادند و گفتند خدا را شکر که برای این دولت این مسائل پیش آمد.»
, اخیرا، سخنگوی دولت درباره علت خنده روحانی در جلسه‌ای بعد از گران شدن بنزین گفته است: «گاهی خنده هایی به لب می آید که از سوز دل است اما من متاسفم برای کسانی که خنده های سرمستی سردادند و گفتند خدا را شکر که برای این دولت این مسائل پیش آمد.», اخیرا، سخنگوی دولت درباره علت خنده روحانی در جلسه‌ای بعد از گران شدن بنزین گفته است: «گاهی خنده هایی به لب می آید که از سوز دل است اما من متاسفم برای کسانی که خنده های سرمستی سردادند و گفتند خدا را شکر که برای این دولت این مسائل پیش آمد.»,
 
,
همین موضوع هم موجب واکنش های منفی مردم به سخنان سخنگو شد و افکارعمومی به آقای سخنگو انتقاد کرده اند. به هر لحاظ بازخورد این سخنان در فضای مجازی و افکارعمومی درجه و میزان اقناع سازی آن را به خوبی نشان می دهد. اما به نظر می رسد که دولت با این سطح از اطلاع رسانی چندان نمی تواند مردم را در خصوص اقدامات خود اقناع و راضی سازد. 
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
 
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه