اخبار داغ

فرمانده انتظامی خراسان شمالی اعلام کرد؛

ثبت ۶۷ هزار تخلف حادثه ساز در طرح زمستانه سال گذشته

ثبت ۶۷ هزار تخلف حادثه ساز در طرح زمستانه سال گذشته
فرمانده انتظامی خراسان شمالی از آغاز طرح زمستانه پلیس راه و راهور استان با همکاری دستگاه های اجرایی و خدمات رسان ذی ربط استان خبر داد و گفت: این طرح از امروز در سطح جاده های برون و درون شهری استان شروع شد و تا 20 اسفند ماه امسال ادامه دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار عصر اترک، سردار علیرضا مظاهری، فرمانده انتظامی خراسان شمالی در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی ابتدا با اشاره با جاده های برون شهری استان اعلام کرد: با آغاز این طرح، پلیس راه به همراه دستگاه های خدمات رسان استان ( اداره کل راه و شهرسازی، اداره کل پایانه ها و حمل و نقل جاده ای، علوم پزشکی، هلال احمر) هفت تیم خودرویی را به طور شبانه روز در گردنه های امین الله، اسدلی، جوزک و تنگه ترکمن مستقر خواهند کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

سردار مظاهری همچنین افزود: در این طرح 42 تیم خودوریی با 144 نفر نیروی انسانی تمامی محورهای مواصلاتی برون شهری استان را پوشش خواهند داد.

,

وقوع 40 فوت طی مدت زمان اجرای طرح زمستانه پلیس راه در سال 97

, وقوع 40 فوت طی مدت زمان اجرای طرح زمستانه پلیس راه در سال 97, وقوع 40 فوت طی مدت زمان اجرای طرح زمستانه پلیس راه در سال 97,

سردار مظاهری، فرمانده انتظامی خراسان شمالی همچنین با اشاره به اجرای طرح زمستانه پلیس راه استان در سال 97، اعلام کرد: از 22 آذر ماه تا 22 اسفند ماه سال 97، تعداد 640 فقره تصادف فوتی، جرحی و خسارتی در سطح جاده های برون شهری استان رخ داد که بر اثر آن واقعه 40 نفر فوت شدند.

,

سردار مظاهری خاطر نشان کرد: تعداد متوفیان این تصادفات در مدت زمان اجرای طرح زمستانه سال 97 در مقایسه با سال 96، تا 18 درصد افزایش یافت.

,

وی در ادامه درباره جزئیات این واقعه اظهار کرد: در مدت 22 آذر تا 22 اسفندماه سال 97 که طرح زمستانه پلیس راه در استان اجرایی شد، 37 فقره تصادف فوتی، 289 فقره تصادف جرحی، 314 فقره تصادف خسارتی در سطح جاده های برون شهری استان رخ دادند.

,

وی گفت: در همین راستا، در مدت یاد شده از سال 97، 40 نفر فوت و 362 نفر مجروح شدند.

,

سردار مظاهری خاطر نشان کرد: این در حالی است که از 22 آذر ماه تا 22 اسفندماه سال 96 در راستای اجرای طرح زمستانه پلیس راه در استان 27 فقره تصادف فوتی، 222 فقره تصادف جرحی و 164 فقره تصادف خسارتی رخ دادند که بر اثر آنها 34 نفر فوت  و 307 نفر نیز مجروح شدند.

,

وی عنوان کرد: در راستای اجرای طرح زمستانه پلیس راه در سطح جاده های برون شهری استان، در سال 97 در مقایسه با سال 96 وقوع تصادف فوتی تا 10 درصد افزایش، وقوع تصاف جرحی تا 30 درصد افزایش و وقوع تصادف خسارتی تا 91 درصد افزایش داشتند همچنین متوفیان این واقعه تا 18 درصد و مجروحان این واقعه تا 18 درصد افزایش یافتند.

,

صدور 108 هزار و 738 فقره اعمال قانون برای رانندگان متخلف حادثه ساز

, صدور 108 هزار و 738 فقره اعمال قانون برای رانندگان متخلف حادثه ساز, صدور 108 هزار و 738 فقره اعمال قانون برای رانندگان متخلف حادثه ساز,

سردار مظاهری، فرمانده انتظامی خراسان شمالی همچنین خاطر نشان کرد: در مدت زمان اجرای طرح زمستانه پلیس راه در سطح جاده های برون شهری استان در سال 97،  108 هزار و 738 فقره اعمال قانون انجام شد که در مقایسه با سال 96، سه درصد افزایش یافت.

,

سردار مظاهری یادآور شد: از تعداد 108 هزار و 738 فقره اعمال قانون انجام شده، تعداد 67 هزار و 474 فقره آن تخلف حادثه ساز بودند.

,

وی افزود: این تعداد تخلف حادثه سازی ثبت شده در سال 97 در مقایسه با سال 96، 10 درصد افزایش یافته بود.

,

وی در بخش دیگری از سخن خود با ابراز تاسف از رشد این واقعه در مدت زمان اجرای طرح زمستانه پلیس راه در سطح جاده های برون شهری استان در سال 97، تصریح کرد: در اجرای طرح زمستانه امسال مراقبت ها از محورهای برون شهری بیشتر خواهد شد.

,

لزوم استفاده از زنجیر چرخ در شرایط جوی ناپایدار

, لزوم استفاده از زنجیر چرخ در شرایط جوی ناپایدار, لزوم استفاده از زنجیر چرخ در شرایط جوی ناپایدار,

در عین حال، سردار مظاهری، فرمانده انتظامی خراسان شمالی با تاکید بر این نکته که تمامی خودروها در هنگام تردد از جاده های برون شهری استان در شرایط جوی ناپایدار باید از زنجیر چرخ استفاده کنند، افزود: درصورتیکه در شرایط ناپایدار جوی، خودروهایی بدون زنجیر چرخ باشند از تردد آنها جلوگیری خواهد شد.

,

اجرای طرح زمستانه راهور در استان با 30 تیم خودرویی

, اجرای طرح زمستانه راهور در استان با 30 تیم خودرویی, اجرای طرح زمستانه راهور در استان با 30 تیم خودرویی,

سردار علیرضا مظاهری، فرمانده انتظامی خراسان شمالی در ادامه همچنین به اجرای طرح زمستانه راهور در سطح معابر درون شهری استان در سال 97 اشاره و اعلام کرد: اجرای این طرح با همکاری شهرداری های استان انجام خواهد شد که در همین راستا 30 تیم خودرویی، 20 تیم موتوری و 67 پاس پیاده آماده فعالیت و خدمت رسانی شده اند.

,

سردار مظاهری خاطر نشان کرد: در مدت زمان اجرای طرح زمستانه سال 97 در سطح معابر درون شهری استان سه فقره تصادف فوتی، 385 فقره تصادف جرحی، 115 فقره تصادف خسارتی رخ دادند که بر اثر آنها سه نفر فوت و 427 نفر مجروح شدند.

,

وی افزود: در مدت زمان اجرای طرح زمستانه سال 96 در سطح معابر درون شهری استان هشت فقره تصادف فوتی، 519 فقره تصادف جرحی، 65 فقره تصادف خسارتی رخ دادند که بر اثر آنها هشت نفر فوت و 608 نفر مجروح شدند.

,

وی یادآور شد: در همین راستا، واقعه سال 97 در مقایسه با سال 96 در زمینه تصادف فوتی 63 درصد کاهش و در زمینه تصادف جرحی 26 درصد کاهش داشته و در زمینه تصادف جرحی تا 77 درصد افزایش داشته است.

,

فرمانده انتظامی خراسان شمالی افزود: در همین راستا، واقعه سال 97 در مقایسه با سال 96، تعداد متوفیان 63 درصد و تعداد مجروحان 30 درصد کاهش داشته اند.

,

سردار مظاهری، در خاتمه بر لزوم اجرای برنامه های فرهنگی و اطلاع رسانی های بیشتر به شهروندان به منظور توجه بیشتر به مقررات راهنمایی و رانندگی و آشنایی بیشتر با فرهنگ رانندگی در سطح جامعه تاکید کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه