اخبار داغ

کارشناس مسائل اقتصادی مطرح کرد؛

وابستگی بودجه 99 به نفت/ اقتصاد بیمار و سفارشی کاری از پیش نمی‌برد

وابستگی بودجه 99 به نفت/ اقتصاد بیمار و سفارشی کاری از پیش نمی‌برد
کارشناس مسائل اقتصادی گفت: گزارش بودجه نشان می دهد که بودجه سال آینده نیز به شدت تحت تاثیر نفت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین محمودی اصل امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: با نگاهی به بودجه سال 99 می توان به راحتی وابسته بودن آن را به نفت مشاهده کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه اگر چه در چند سال گذشته تلاش شد تا بودجه نفتی نشود، اما بازهم این امر محقق نشد، افزود: اصلاح ساختار بودجه ضروری است.

,

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه بستن بودجه متعارف که وابسته به نفت کمتر باشد، زمانبر است، بیان داشت: باید اراده ای برای خارج شدن از بودجه نفتی نیز وجود داشته باشد.

,

*اصلاحات اقتصادی انجام نشد

,

کارشناس مسائل اقتصادی خاطرنشان کرد: متاسفانه در زمانی که فرصت انجام اصلاحات در شرایط ثبات و غیر تحریم را داشتیم نتوانستیم کاری انجام دهیم.

,

محمودی اصل با بیان اینکه در مدت کوتاهی نمی شود درآمدهای مالیاتی و سایر درآمدها را به جای نفت در بودجه جایگزین کرد،ادامه داد: بودجه امسال هم با حجم حدود 80 هزار میلیارد تومان اوراق بسته شد که به نظر می رسد با توجه به کسری ها موجود این رقم بیشتر شود.

,

 وی برضرورت کوچک شدن دولت برای کاهش هزینه های جاری کشور تاکید کرد و گفت: امسال این امر محقق نشد و دولت همچنان فربه است.

,

این استاد دانشگاه با اشاره به کاهش 51 درصدی بودجه شرکت های دولتی در سال جاری و 11 درصدی در سال آینده، بیان داشت: این امر موجب بزرگی این بودجه به رقم  با ۱۹۸۰هزار میلیارد تومان شده است.

,

محمودی اصل با بیان اینکه باید در بودجه فرار مالیاتی 40 تا 50 هزار میلیارد تومان شناسایی می شد،افزود: این موضوع لحاظ نشده است.

,

*وجود خلاء قانونی در زمینه اخذ مالیات

,

وی با اشاره به اینکه خلاء قانونی در زمینه اخذ مالیات مواجه هستیم، افزود: باید این خلاهای قانونی پر شود تا شاهد فرار مالیاتی نباشیم.

,

این کارشناس اقتصاد با بیان اینکه در بودجه سال آینده حدود یک میلیون بشکه فروش نفت لحاظ شده است، خاطرنشان کرد: فروش یک میلیون بشکه نفت در روز بسیار سخت خواهد بود که امیدواریم با افزایش قیمت نفت، شاهد فروش خوبی در این زمینه باشیم.

,

محمودی اصل با بیان اینکه می شود درآمدهای مالیاتی، گمرکی،عوارض و سایر درآمدها را جایگزین درآمد های نفتی کرد، تصریح کرد: نفت باید از بودجه عمومی جدا شود.

,

وی با اشاره به مزیت های نسبی کشور در بخش های معدن،تولید دانش بنیان، صادرات و انتقال تکنولوژی و دانش فنی،افزود: توجه به این بخش ها نیاز به نفت را کاهش می دهد.

,

این استاد دانشگاه نظام مدیریتی کارآمد و شایسته را برای مدیریت کشور ضروری دانست و گفت: نظام بیمار، جناحی و سفارشی نمی تواند به اقتصاد کمک کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه