اخبار داغ

در گفت و گویی عنوان شد؛

لزوم رعایت بهداشت برای بیماران/ با "حجامت" از بیماری ها پیشگیری کنید

لزوم رعایت بهداشت برای بیماران/ با "حجامت" از بیماری ها پیشگیری کنید
درمان سرماخوردگی تنها با مصرف دارو و قرص صورت نمی پذیرد بلکه باید برخی نکات مهم را رعایت کنید تا به سرعت سرماخوردگی خود را درمان کنید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سکینه مهرابی پزشک عمومی در گفتگو با خبرنگار مرآت، با توجه به شیوع آنفلوآنزا و فراگیر شدن بحث آن در جامعه و اقشار مختلف، گفت: بیماری آنفلوانزا یک بیماری ویروسی است که در فصل سرما بیشتر شایع می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

پزشک عمومی با بیان اینکه این ویروس، از گروه خانواده ویروس های سرماخوردگی است، اظهار کرد: تمامی علائم انفلونزا شبیه به ویروس سرماخوردگی می باشد و هیچ واکسن قطعی برای این بیماری وجود ندارد.

,

مهرابی علت نبود واکسن برای این بیماری را تغییر نوع ویروس در طی هر سال، عنوان کرد و افزود:عمده راه انتقال این بیماری از طریق تنفس یعنی سرفه و عطسه کردن این بیماری را به افراد دیپر انتقال دهد.

,

وی در خصوص علائم بیماری آنفلوانزا مطرح کرد: احساس درد در قسمت سر، بدن، گلو، آبریزش بینی، سرفه های خشک، تهوع، خشکی دهان، تب، دل پیچه و اسهال از مهم ترین علائم این بیماری است.

,

 پزشک عمومی ادامه داد: زمانی که ویروس از طریق دستگاه تنفسی وارد بدن می شود پس بیشترین علائم آن در دستگاه تنفسی است.

,

مهرابی با اشاره به اینکه افراد بیشتر با یک حالت حاد این بیماری برای درمان مراجعه می کنند، گفت: خوردن مایعات گرم و استراحت مهم ترین راه درمان بیماری آنفلوانزا است.

,

وی ادامه داد: بیماران باید از چای کمرنگ، آبلیمو و عسل، دمنوش های گیاهی مانند پنیرک و آویشن، شلغم، لبو، کلم، لیموشیرین و مرکبات در دوره درمان خود استفاده کنند و پس از 3 روز بیماری آن ها تشدید شد باید حتما به پزشک مراجعه کنند.

,

پزشک عمومی با اشاره به اینکه نظافت در بحث بیماری های تنفسی و واگیر دار که وارد بدن می شود جایگاه ویژه ای دارد، تصریح کرد: شستشوی دست و پا روزی 3 بار همراه با آب و صابون بسیار توصیه می شود.

,

مهرابی اظهار کرد: برای حضور در فضاهای شلوغ و پرجمعیت بیماران حتما از ماسک استفاده کنند.

,

وی درباره موادغذایی که برای بیماران دارای آنفلوانزا مضر است و مصرف آن توصیه نمی شود، افزود: آب و نوشیدنی های سرد، بستی، غذاهای چرب، تند و ترش برای فرد سرماخورده مناسب نیست.

,

پزشک عمومی ادامه داد: کودکان که سیستم ایمنی ضعیف تری دارند و بیشتر در معرض مبتلا به این بیماری هستند که ممکن است به شکل خروسک، بیماری های تنفسی، سینه پهلو، گوش دردهای شدید خود را نشان دهد.

,

مهرابی در پایان به شهروندان توصیه کرد: انجام دادن حجامت ایمنی بدن را بالا برده و از ایجاد عوارض سرماخوردگی پیشگیری می کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه