اخبار داغ

پژوهشگر برتر کشور مطرح کرد؛

مشکلات مالی؛ گریبان گیر فناوران و کارآفرینان

مشکلات مالی؛ گریبان گیر فناوران و کارآفرینان
پژوهشگر برتر کشور در همدان گفت: حمایت دولت در بخش تسهیلات برای پژوهشگران خوب است ولی در بازار خرید بسیار ضعیف عمل می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وحید آرزومند پژوهشگر برتر کشوری در حوزه ربات حرکتی و هوشمند در گفت و گو با خبرنگار عصر همدان؛ با بیان اینکه حمایت دولت برای پژوهشگران در بخش مالی خوب است چرا که تسهیلات خوبی وجود داردگفت: متاسفانه دولت در بخش بازار خرید طرح های های نو بسیار ضعیف عمل کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی، با اشاره بر اینکه طرح پژوهشی وی در حوزه صداوسیما است افزود: این ربات می تواند در هر ارتفاع نصب شود و از بالا تا سرعت ۴۰ کیلو متر بر ساعت از زاویه های مختلف از یک سوژه درحال حرکت تصور منحصر به فردی را ضبط کند و برای ورزشگاه ها، مسابقات ورزشی، سالن های ورزشی، سالن های همایش وتالار ها، راهپیمایی ها قابل استفاده می باشد.

,

آرزومند ادامه داد: مسافت حرکتی این ربات تا ۲۰۰ متر میباشد و شعاع کنترلی آن تا ۲ کیلو متر و قادر به حمل دوربین های پیشرفته تا وزن ۱۰ کیلو گرم است.

,

پژوهشگر برترکشوری با اشاره به اینکه این تکنولوژی در رقابت با کشورهای مطرح دنیا است تصریح کرد: در کل دنیا تنها چهار کشور مطرح دنیا از جمله امریکا،آلمان ، اتریش و کره مجهز به این تکنولوژی می باشند که جدیدا کشور ما توسط شرکت فناور ربات پارس اطلس به عنوان پنجمین کشور مجهز به این تکنولوژی معرفی شده است.

,

وی، با تاکید بر اینکه این طرح دارای تاییده فنی از سازمان صدا سیما است افزود: طرح از نظر کیفیت فنی قابل رقابت با نمونه های خارجی است و از نظر قیمت یک سوم نمونه های خارجی می باشد وعلاوه بر این، نمونه داخلی که در ایران طراحی کردیم قابلیت هوش مصنوعی دارد.

,


آرزومند خاطر نشان کرد: از این دستگاه کلا یک نمونه در کشور ما وجود دارد که به قیمت خیلی بالایی خریداری شده است و از نظر کیفیت فیلم برداری از نمونه داخلی پایین تر است.

,
,

پژوهشگر برتر ایرانی درپایان با بیان اینکه طراحی این تکنولوژی دو سال به طول انجامید گفت: در تمام این مدت دوست و همکار عزیزم رضا محققی من را در این مهم یاری کردند .

,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه