اخبار داغ

رئیس دادگستری تفرش:

تبلیغات زودهنگام در فرآیند تأیید صلاحیت داوطلبان تأثیرگذار است

تبلیغات زودهنگام در فرآیند تأیید صلاحیت داوطلبان تأثیرگذار است
رئیس دادگستری تفرش با اشاره به اینکه با تبلیغات زودهنگام برخورد می‌شود گفت: ممکن است این تبلیغات زودهنگام در فرآیند تأیید صلاحیت داوطلبان تأثیرگذار باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  علی رحمانی رئیس دادگستری تفرش در گفتگو با دیار آفتاب؛ با اشاره به تشکیل شعبه ویژه جهت رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی در دادگستری تفرش گفت: بر اساس بخشنامه رئیس قوه قضائیه، این شعبه در دادگستری‌ها تعیین می‌شود که به‌صورت خارج از نوبت و بدون وقت قبلی به جرائم و تخلفات انتخاباتی رسیدگی می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

رحمانی به اجرای اقدامات پیشگیرانه به‌منظور کاهش جرائم و تخلفات انتخاباتی اشاره و اظهار کرد: بر اساس قانون و در قالب اقدامات پیشگیرانه، جلساتی با حضور فرمانداران، اعضای هیئت اجرایی، نظارت برگزار و پس از تأیید صلاحیت داوطلبان، جلساتی ویژه آنها برگزار و موارد قانونی برای آنها تبیین می‌شود.

,

وی با اشاره به تبلیغات زودهنگام داوطلبان افزود: بر اساس قانون انتخابات، زمان تبلیغات ۸ روز قبل از اخذ رأی تا ۲۴ ساعت قبل از آن است که کاندیداها در این ایام، می‌توانند تبلیغات انجام دهند. با تبلیغات زودهنگام برخورد می‌شود؛ ممکن است این تبلیغات زودهنگام در فرآیند تأیید صلاحیت داوطلبان تأثیرگذار باشد.

,

رئیس دادگستری تفرش ادامه داد: متأسفانه برخی از داوطلبان، جلسات خانگی، مجالس و ... برگزار می‌کنند که اگر جنبه تبلیغ داشته باشد با آنها برخورد می‌شود که این مسئله در فرآیند تأیید صلاحیت داوطلبان تأثیرگذار است.

,

رحمانی بابیان این مطلب که تبلیغات زودهنگام شامل فعالیت در فضای حقیقی و مجازی می‌شود، تصریح کرد: در پیام‌رسان‌هایی نظیر تلگرام و.... یک سری اقدامات از سوی داوطلبان و هواداران آنها انجام‌شده که برخی از آنها جنبه تخریب داشته است که درصدد برخورد با آنها هستیم.

,

وی، تبلیغات زودهنگام، تخریب، توهین، افترا، تهدید، تطمیع را از اهم جرائم و تخلفات قبل از انتخابات عنوان کرد.

,

رئیس دادگستری تفرش با تأکید بر اینکه فعالیت‌ها و جرائم لیدرها و هواداران داوطلبان بر روند تأیید صلاحیت داوطلبان تأثیرگذار است، یادآور شد: طبیعتاً نمی‌توان داوطلبان را فارغ از فعالیت هواداران آنها دانست. در صورت وقوع جرم یا تخلف مسئولیت اصلی متوجه خود داوطلب است که باید پاسخگو باشد.

,

رحمانی ادامه داد: داوطلبان موظف هستند که هواداران خود را توجیه کنند. آیا فردی که قصد ورود به مجلس و وضع قانون را دارد، نباید قانون را اجرا کند؟

,

وی تصریح کرد: یکی از تذکرات ما به داوطلبان است که هواداران و لیدرهای انتخاباتی خود را توجیه کنند تا از مرز قانون فراتر نروند و اقدامات خود را بدون دربرداشتن هیچ گونه تخلف و جرایمی انجام دهند.

,

رئیس دادگستری تفرش با توصیه بر رعایت خطوط قرمزها از سوی داوطلبان و کاندیداها گفت: خط قرمز امنیت و منافع ملی است که داوطلبان و نامزدها مطالبی را بیان نکنند که به کلیات نظام خدشه وارد شود؛ این هشدار جدی است که در صورت مشاهده جرائمی با این نوع موضوعات، برخورد جدی می‌شود.

,

رحمانی خاطرنشان کرد: توصیه دیگر، رعایت قانون از سوی داوطلبان و هواداران است؛ افرادی که در مسیر قانون حرکت می‌کنند حتماً مردم به سمت آنها گرایش بهتری خواهند داشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه