اخبار داغ

در نشست بررسی مشکلات ریلی استان کرمان مطرح شد؛

تامین واگن حمل بار، نیاز اساسی که نادیده گرفته شده است/ راه اندازی کارخانه های فولاد حمل و نقل استان کرمان را فلج می کند

تامین واگن حمل بار، نیاز اساسی که نادیده گرفته شده است/ راه اندازی کارخانه های فولاد حمل و نقل استان کرمان را فلج می کند
شامگاه امشب نشست بررسی مشکلات ریلی استان کرمان با حضور مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی و نمایندگان استان کرمان در مجلس برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شامگاه امشب در نشست بررسی مشکلات ریلی استان کرمان با حضور مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی گفت: مهم ترین اولویت استان بازسازی خطوط ریلی در راستای ارتقا ایمنی، سرعت و کیفیت این خطوط است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی افزود: از آنجایی که دغدغه مسافران افزایش کیفیت است، تقاضای احداث خطوط ریلی دیگری در مسیر کرمان به مشهد و کرمان به تهران را داریم.

,

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: با توجه به افزایش قمیت بلیط هواپیما و سایرین، حوزه ریلی مورد اقبال بیشتری از سوی مسافران قرار گرفته است از این رو از مدیرعامل راه آهن کشور می خواهیم به درخواست استان رسیدگی و مجوز لازم ارائه شود.

,

پورابراهیمی اظهار داشت: در حوزه تامین واگن حمل بار، استان کرمان دچار مشکل است و از قطار زاهدان استفاده می شود که لازم است هر چه سربع تر به این مشکل رسیدگی شود.

,

وی در پایان بیان کرد: مسیر دشتخاک زرند به راور حدود ۴۰ کیلومتر است که قبل از انقلاب زیرسازی ریلی آن انجام شده و می تواند فولاد راور را به زرند وصل کند از این رو درخواست داریم این مسیر مورد مطالعه قرار گیرد چرا که با توجه به دو پروژه مهم صنعتی راور (فولاد و روکش لاستیک) عملیاتی شدن این ظرفیت کمک خوبی به اقتصاد استان می کند.

,

راه اندازی کارخانه های فولاد حمل و نقل استان را فلج می کند

, راه اندازی کارخانه های فولاد حمل و نقل استان را فلج می کند,

 محمد مهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در ادامه این نشست اظهار داشت: با راه اندازی کارخانه های فولاد و توسعه کارخانه های لاستیک و سیمان، حمل و نقل استان فلج می شود چرا که وضعیت خطوط حمل و نقل استان پاسخگوی این میزان تردد نیست.

,

وی افزود: باید قبل از توسعه کارخانه ها، خطوط ریلی استان توسعه پیدا می کرد اما اکنون با سرمایه گذاری ها در صنایع مختلف، باید در این زمینه برنامه ریزی لازم صورت گیرد شود از این رو پیشنهاد می شود خط دوم ریلی به موازات خط فعلی از کرمان به تهران احداث شود تا پاسخگوی نیاز استان باشد.

,

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به لزوم توجه به مسائل بهداشتی قطار مسافری کرمان به تهران گفت: باید تبعیض را کنار گذاشته و عادلانه به وضعیت ریلی استان ها رسیدگی شود.

,

زاهدی تاکید کرد: تذکر لازم را به دولت در زمینه اختصاص یک درصد بودجه نفت به حوزه ریلی خواهیم داد.

,

وی در پایان خواستار توسعه ساختمان اداری راه آهن کرمان شد و بیان داشت: در سفر اول رییس جمهور به کرمان توسعه مسیر ریلی زرند به راور جز پیشنهادات مطرح شده بود و درخواست داریم عملیاتی شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه