اخبار داغ

رونمایی از آثار مکتوب شهدای هنرمند در تالار اندیشه

رونمایی از آثار مکتوب شهدای هنرمند در تالار اندیشه
در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تقارن این سالگرد با روز شهدای هنرمند، همایش بزرگ پاسداشت شهدای هنرمند کشور با عنوان« شاهدان شیدایی» در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تقارن این سالکرد با روز شهدای هنرمند، همایش بزرگ پاسدات شهدای هنرمند کشور با عنوان« شاهدان شیدایی» در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


در این همایش سردار غلامی معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج، صالحی وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی، سردار نجات، سردار آزادی و جمعی از هنرمندان شاخص و برجسته و مسئولین کشوری در همایش بزرگ شاهدان شیدایی پاسداشت شهدای هنرمند حضور داشتند.

,
,


سردار غلامی معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج در همایش «شاهدان شیدایی» با مهم توصیف کردن تولید آثار هنرمندان انقلابی، نقش آنها را در عصر کنونی مهم خواند و بیان کرد: آثاری که هنرمندان انقلابی خلق می کنند نردبانی به سوی تعالی و صعود و راهی برای ادامه راه شهداست.

صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در ادامه این همایش با تأکید بر همراه بودن هنرمندان با انقلاب اسلامی در تمام عرصه‌ها، عنوان کرد: تعداد شهدای هنرمند گویای این است که در دوران دفاع مقدس کاروان هنرمندان با کاروان مردم همراه بوده است.
در بخش دیگری از این همایش، از آثار مکتوب شهدای هنرمند رونمایی شد.

,
,
,
,
,


در این رابطه امیر نصیربیگی مسئول سازمان بسیج هنرمندان کشور در حاشیه این همایش به خبرنگار ما گفت: تا به امروز توفیق یافته‌ایم ۲ هزارو ۱۵۹ شهید هنرمند را در رشته‌های مختلف هنری و ادبی از سراسر ایران اسلامی شناسایی و نسبت به جمع‌آوری اطلاعات تخصصی و آثارشهدای هنرمند والامقام انجام وظیفه نماییم.

,
,


وی خاطرنشان کرد: هنرمندان شهید آنگاه که انقلاب در عرصه‌های سخت نیازمند حضورشان بود با شوق و امید رهسپار جبهه‌های حق علیه باطل بودند و آن زمان که باید از هنر و هنرمندی خود برای صدور پیام انقلاب، تربیت هنرمند انقلابی و حضور نقش‌آفرین در عرصه‌های فرهنگی و هنری بهره می‌جستند با تمام وجود و بهره‌گیری از تعهد و تخصص نقش خود را ایفا کردند.

,
,

به گزارش دانا،همچنین از 4 هنرمند نخبه کشور در چهار حوزه هنرهای تجسمی، سینما، ادبیات و موسیقی که همواره در خلق آثار متعهدانه مشارکت داشته و موضوع شهدا و مسائل ارزشی در آثارشان ظهور و بروز چشمگیری داشته است، قدردانی شد.

, دانا,

در بخش دیگری از این نشست، از خانواده شهدای هنرمند به شرح زیر تقدیر شد:

,

خانواده شهید محمد تنگستانی

,

خانواده شهید جعفر پاو

,

خانواده شهید مجید جباری شهیر

,

خانواده شهید حجت الله یخچالی

,

خانواده شهید علیرضا قدیمی

,

خانواده شهید فیروز حمیدی زاده

,

خانواده شهید ارکان قدیمی

,

خانواده شهید مجید غلامی

,

خانواده شهید فریبرز یزدان شناس

,

خانواده شهید هادی باغبانی

,

خانواده شهید حمید زاهدی

,

خانواده شهید ماشاء الله صفاری

,

خانواده شهید عباس آقادادی

,

خانواده شهید عبدالرضا مصلی نژاد

,

خانواده شهید مصطفی چمران

,

خانواده شهید علی اصغر فلاح

,

خانواده شهید سیدجواد اسدی

,

خانواده شهید ابراهیم اصغرزاده

,

خانواده شهید علی حسین ابراهیمی

,

خانواده شهید سعید نوروزی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه