اخبار داغ

با رهاسازی آب از چاه نیمه ها؛

٢٤ هزار هکتار از اراضی دشت سیستان آبیاری شد

٢٤ هزار هکتار از اراضی دشت سیستان آبیاری شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: با رهاسازی آب از چاه نیمه ها تاکنون ٢٤ هزار هکتار از اراضی دشت سیستان آبیاری شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلام حیدر زورقی در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون با اشاره به رهاسازی آب به زمین های کشاورزی از اوایل آذرماه افزود: تاکنون۱۲۰میلیون مترمکعب آب از سهم تخصیصی بخش کشاورزی و ۳۰میلیون متر مکعب از محل تخصیص آب منطقه ای استان جمعًا به میزان ١٥٠ میلیون متر مکعب به منظور توزیع بین شهرستانهای منطقه سیستان از طریق کانالها وانهار سنتی در اختیار سازمان آب منطقه‌ای استان قرار گرفته تا با رها سازی تدریجی آن، کشاورزی در حوزه سیستان احیا شود.

وی بیان کرد: از کشاورزان خواسته ایم زمین هایی را زیر کشت ببرند که در محدوده طرح انتقال آب با لوله است تا امکان تامین آب بعدی از طریق شبکه میسر شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: از زمان رهاسازی آب در کانال ها و انهارسنتی تاکنون حدود ٢٤ هزار هکتار از اراضی کشاورزی حوزه سیستان تامین آب شده است.

زورقی افزود: با احتساب حدود ۸هزار هکتار از  اراضی تحت پوشش آبیاری چاهکها جمعا حدود ٣٢ هزار هکتار آبیاری شده که امید می رود با توجه به میزان مانده آب قابل رهاسازی از چاه نیمه ها این سطح به ٤٠ هزار هکتار برسد.

شایان ذکر است که با رهاسازی آب، امید رونق مجددکشاورزی به دل کشاورزان سختکوش منطقه بازگشته هرچند در گذشته های نه چندان دور سالیانه بیش از ۱۲۰هزار هکتار از اراضی کشاورزی سیستان به زیرکشت انواع محصولات زراعی و باغی می‌رفته است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه