اخبار داغ

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر خبر داد؛

صادارت نخستین محموله آهن اسفنجی با ارزش 5 میلیون دلار از بندرشهید باهنر

صادارت نخستین محموله آهن اسفنجی با ارزش 5 میلیون دلار از بندرشهید باهنر
محمد حسینی از صادرات یک محموله آهن اسفنجی به ارزش صادراتی پنج میلیون دلار از طریق این بندر به کشورهای همسایه جنوبی ایران خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ حمیدرضا محمد حسینی گفت: برای نخستین بار، محموله آهن اسفنجی با تناژ نزدیک به 30 هزار تن با ارزش تقریبی بیش از 5 میلیون دلار از بندر شهید باهنر به مقصد یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس، بارگیری و ارسال شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

وی با بیان اینکه آهن اسفنجی باید با شرایط خاص بارگیری و حمل شود، افزود: عملیات تزریق گاز نیتروژن به انبارهای کشتی برای جلوگیری از اکسیداسیون این محموله توسط بخش خصوصی و زیر نظر ناظران واحد ایمنی، بهداشت و محیط زیست این بندر انجام گرفت.

,

محمدحسینی با اشاره به کاربردهای این محصول صادراتی گفت: آهن اسفنجی به‌ عنوان جایگزین قراضه با احیای مستقیم سنگ آهن (گندله) بدون نیاز به ذوب(از طریق حذف اکسیژن) تولید می شود. پس از ذوب و احیای مجدد آن در کارخانه فولاد سازی، در فرآیند ریخته گری به شکل محصولات مورد نیاز در می‌آید و به سه شکل اسلب (تختال)، بیلت(شمش) و میلگرد روانه بازار مصرف می شود.

,

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر با اشاره به سال رونق تولید خاطرنشان کرد: ایران به همراه کشور هند از جمله بزرگترین تولیدکنندگان آهن اسفنجی در جهان محسوب می شود.

,

شایان ذکر است، بندر شهید باهنر از بندرهای قدیمی و چند منظوره استان هرمزگان و یکی از کانون های مهم صادراتی جنوب کشور است. این بندر با ظرفیت سالانه 2.5 میلیون تن کالا، امکان پهلوگیری کشتی هایی با ظرفیت ۴۰ هزار تن و آبخور ۱۱.۵ متر برخوردار است.

,

برخورداری از ۱۲ پست اسکله، دسترسی به آبهای آزاد، نزدیکی به کشورهای حاشیه خلیج فارس، اتصال به کریدور شمال- جنوب از طریق شبکه بین‌المللی جاده‌ای و همچنین آبخور مناسب برای پهلوگیری انواع شناورها، بندر شهید باهنر را به یک پایگاه تجاری راهبردی و تاثیرگذار در منطقه تبدیل کرده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه