اخبار داغ

مدیر کل راهداری خراسان شمالی اعلام کرد؛

عملیات ساخت ۱۱ پل به مناقصه گذاشته شد/ساخت ۷۰ کیلومتر راه روستایی تا پایان سال مالی ۹۸

عملیات ساخت ۱۱ پل به مناقصه گذاشته شد/ساخت ۷۰ کیلومتر راه روستایی تا پایان سال مالی ۹۸
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی با اعلام اینکه ساخت 22 پل آسیب دیده از سیل در سطح استان در دستور کار قرار گرفته، گفت: در حال حاضر از این تعداد، ساخت 11 پل به مرحله برگزاری مناقصه رسیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، علی اصغر بدیعی مقدم، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی اظهار کرد: با توجه به وقوع سیلاب ها در سطح استان طی سال گذشته و بهار امسال برخی از ابنیه فنی و پل ها آسیب دیدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

بدیعی مقدم افزود: در مجموع به ارزش 86 میلیارد تومان خسارت وارده بر اثر سیل به ابنیه فنی و پل های آسیب دیده در سامانه سجاد ثبت شده است.

,

وی در ادامه اعلام کرد: در همین راستا، در حال حاضر ساخت 22 پل متوسط و بزرگ آسیب دیده از سیل تا پایان سال مالی 98 در دستور کار قرار گرفته است.

,

وی گفت: 80 درصد از مطالعات ساخت این پل ها انجام شده که در مرحله نخست 11 پل را به مناقصه گذاشته ایم تا پیمانکاران این پروژه ها انتخاب شوند.

,

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی خاطر نشان کرد: اغلب این پل هایی که ساخته خواهند شد در شهرستان راز و جرگلان همچنین منطقه کهنه جلگه شهرستان مانه و سملقان واقع هستند.

,

وی درباره تامین منابع مالی ساخت این پل ها نیز عنوان کرد: در تلاش هستیم که برای ساخت این 22 پل، 50 درصد از اعتبار مورد نیاز را از محل منابع اعتباری استانی و 50 دیگر را از محل اعتبارات ملی تامین کنیم.

,

وی گفت: برآورد اولیه اعتباری انجام شده برای ساخت این 22 پل 30 میلیارد تومان است که تا به کنون از محل اعتبارات ملی دو میلیارد تومان و از محل اعتبارات استانی نیز کمتر از 2.5 میلیارد تومان اختصاص یافته است.

,

بدیعی مقدم در بخش دیگری از سخن خود با اشاره به اجرای طرح ابرار در استان اظهار کرد: در راستای این طرح، روکش آسفالت و ساخت راه های روستایی به طول پنج هزار کیلومتر در دستور کار دولت قرار گرفته است که سهم خراسان شمالی از این طرح 55  کیلومتر است.

,

وی تصریح کرد: با این وجود، خراسان شمالی بنای کار در این طرح را بر روی روکش آسفالت و ساخت راه های روستایی به طول 70 کیلومتر تا پایان سال مالی 98 گذاشته است.

,

وی گفت: محل تامین اعتبارات این طرح، اعتبارات استانی و اعتبارات ملی استانی است و هیچ اعتبار ثابتی برای اجرای این طرح تعریف نشده است.

,

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی یادآور شد: به طور کلی تا به کنون 47 درصد از راه های روستایی استان آسفالت شده اند که میانگین کشوری در این شاخص توسعه ای حدود 52 درصد است.

,

در عین حال، بدیعی مقدم بیان کرد: از سال 94 تا به کنون 57 هزار تن قیر رایگان برای آسفالت راه های روستایی، راه های اصلی و فرعی استان صرف شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه