اخبار داغ

از شایعه تا حقیقت کمبود گاز مایع در خراسان رضوی؛

استفاده غیرمجاز سودجویان از گاز مایع به‌عنوان سوخت خودرو/ مصرف‌‍‌کنندگان حقیقی شناسایی شوند

استفاده غیرمجاز سودجویان از گاز مایع به‌عنوان سوخت خودرو/ مصرف‌‍‌کنندگان حقیقی شناسایی شوند
چندی است شاهد ایجاد صف‌های طولانی توزیع گاز مایع در خراسان رضوی هستیم که به گفته رئیس تأمین و توزیع پخش فرآورده‌های نفتی استان دلیل آن استفاده از گاز مایع به عنوان سوخت خودرو توسط برخی افراد سودجو است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، چندی است که با شروع فصل سرما و سهمیه‌بندی بنزین شاهد ایجاد صف‌های طولانی توزیع گاز مایع در حاشیه شهر مشهد و برخی شهرستان‌های خراسان رضوی بوده‌ایم که این امر باعث ایجاد نارضایتی در برخی مردم شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

مرتضی احمدی، یک شهروند مشهدی در ارسال پیامی به سامانه دریافت سوژه‌های مردمی صبح توس، نوشت: من ساکن روستای ده‌غیبی از توابع بخش احمدآباد شهرستان مشهد هستم، ما اینجا باید برای گرفتن کپسول گاز مایع حدود 2 ساعت در این هوای سرد در صف بایستیم.

,

وی افزود: صف‌های گاز مایع از زمان گران شدن نرخ بنزین خیلی شلوغ شده است و ما برای دریافت گاز مایع دچار مشکل شده‌ایم و گاهی با وجود اینکه حدود یک ساعت در صف می‌ایستیم اعلام می‌شود که گاز به افراد ته صف نخواهد رسید از این رو ما مجبور می‌شویم فردا دوباره در صف بایستیم.

,

احمدی تأکید کرد: از مسئولان توزیع گاز درخواست داریم تا این روند را اصلاح و به داد ما برسند.

,

, ,

همچنین یک شهروند دیگر با ارسال کلیپی از صف های طولانی گاز مایع در حاشیه شهر مشهد از وضعیت توزیع گاز گلایه کرد و نوشت: صف عجیب گاز از ساعات اولیه صبح در حاشیه مشهد ایجاد می‌شود، لطفا مسئولان رسیدگی کنند.

,

, ,

بهرنگ قلی زاده، رئیس تأمین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خراسان رضوی در گفت‌وگو با صبح توس پیرامون تشکیل صف‌های طولانی کپسول گاز مایع در حاشیه و برخی روستاهای اطراف مشهد اظهار کرد: هم‌اکنون ما هیچ مشکلی در تأمین و توزیع گاز مایع در استان نداریم و در این راستا نسبت با آذر سال گذشته 25 درصد، گاز مایعی که وارد استان کرده‌ایم بیشتر بوده است.

,

رشد 6 درصدی توزیع گاز مایع نسبت به سال گذشته

, رشد 6 درصدی توزیع گاز مایع نسبت به سال گذشته,

وی با بیان اینکه توزیع گاز مایع نسبت به سال گذشته 6 درصد رشد داشته است، گفت: برای تأمین رفاه شهروندان و روستایی‌های محترم 6 درصد گاز بیشتری توزیع کرده‌ایم تا فردی که واقعاً به این گاز نیاز دارد با کمبودی مواجه نشود.

,

, ,

استفاده از گاز مایع به جای بنزین در خودروها عامل ایجاد صف‌های طولانی است

, استفاده از گاز مایع به جای بنزین در خودروها عامل ایجاد صف‌های طولانی است,

قلی زاده با اشاره به تشکیل صف‌های طولانی برای دریافت گاز مایع، گفت: پس از بالا رفتن نرخ بنزین شاهد آن بودیم که عده‌ای واسطه‌گر، افراد را به استفاده از گاز مایع به جای CNG و بنزین سوق می‌دهند که این امر بسیار خطرناک و تا کنون حوادث زیادی را در سطح کشور ایجاد کرده است.

, CNG,

رئیس تأمین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان ادامه داد: این اقدام باعث شده تا چرخه توزیع مصرف‌کنندگان واقعی گاز مایع با اختلال مواجه شود که به دنبال آن شاهد ایجاد صف‌های طولانی و تغییر نرخ سیلندر گاز شده است.

,

شناسایی مصرف‌‍کنندگان حقیقی گاز مایع

, شناسایی مصرف‌‍کنندگان حقیقی گاز مایع,

وی با بیان اینکه تنها وظیفه تأمین گاز مایع را بر عهده‌داریم و نظارت بر توزیع و نحوه آن بر عهده شرکت‌های توزیع‌کننده و سازمان صمت است اما ما نیز در این امر کمک‌رسانی کرده‌ایم، خاطر نشان کرد: دو نوع مصرف‌کننده واقعی وجود دارند؛ اول روستایی‌هایی که برای آن‌ها گاز کشی انجام‌نشده که کپسول گاز را برای مصارف پخت و پز نیاز دارند.

,

قلی زاده تصریح کرد: ما برای سوخت این دسته، نفت سفید و برای پخت و پز 2 تا 3 کپسول گاز مایع در ماه در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم از این رو ما به کمک دهیاری‌ها تمامی مصرف‌کنندگان واقعی را شناسایی کرده‌ایم و لیست آن‌ها به سازمان صمت و شرکت‌های توزیع‌کننده داده شده تا جهت حذف واسطه‌ها و رفاه مصرف‌کنندگان ماشین توزیع گاز مستقیم به درب منازل این افراد رفته و گاز مایع را به دست آن‌ها می‌رساند.

,

رئیس تأمین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان با ادعای اینکه ما در بخش روستایی گاز مایع را با ضریب بالایی به دست مصرف‌کننده حقیقی رسانده‌ایم، گفت: دومین دسته از مصرف‌کنندگان حقیقی را برخی از اصناف تشکیل می‌دهند که مشاغل آن‌ها وابسته به گاز مایع است، از این رو برای سامان‌دهی آن‌ها نیز توسط اتحادیه آن‌ها هماهنگی‌هایی صورت گرفته است و الگوی مصرفی برای این مشاغل تهیه شده تا آن‌ها بتوانند گاز موردنیاز خود را از طریق شرکت‌های توزیع‌کننده تأمین کنند.

,

وی ادامه داد: کارخانجات نیز مصرف ماهیانه خود را به ما اعلام می‌کنند و پس از آن با تائید سازمان صمت و بازدید ما یک میزانی به شکل سهمیه برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود تا به صورت ماهیانه به آن‌ها تحویل داده شود.

,

, ,

تحویل خانه به خانه گاز مایع برای حذف واسطه ها در حاشیه شهر مشهد

, تحویل خانه به خانه گاز مایع برای حذف واسطه ها در حاشیه شهر مشهد,

قلی زاده با بیان اینکه هنوز برخی نقاط حاشیه شهر مشهد از گاز شهری محروم هستند، اظهار کرد: برای تأمین گاز این افراد نیز سیاست تحویل خانه به خانه را پیش گرفته‌ایم، بدین شکل که لیست این افراد توسط دهیاری‌ها تهیه شده و ما گاز را مستقیم از درب تأسیسات به درب خانه این افراد می‌بریم و به آن‌ها تحویل می‌دهیم.

,

رئیس تأمین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان افزود: توزیع خانه به خانه گاز مایع در محله‌های رسالت 113 در منطقه دهرود، شهرک پرستو در جاده شاندیز، روستای چشمه پونه در بلوار نماز و روستای زیرکند در خواجه ربیع تا کنون انجام شده و دیگر مناطق حاشیه شهر مشهد که نیاز به گاز مایع دارند، طی 3 روز آینده شناسایی شده‌اند و روند توزیع نیز برای آن‌ها انجام خواهد شد.

,

هر کپسول گاز مایع 7 هزار و 800 تومان است/ با گران فروشان برخورد می‌شود

, هر کپسول گاز مایع 7 هزار و 800 تومان است/ با گران فروشان برخورد می‌شود,

وی با بیان اینکه تاکنون با ضریب بالایی گاز مایع را به دست مصرف‌کننده واقعی رسانده‌ایم، ادامه داد: قیمت مصوب هر سیلندر 11 کیلویی گاز مایع 7 هزار و 800 تومان است و در صورتی که شرکت توزیع‌کننده‌ای از این قیمت بالاتر اقدام به فروش می‌کرد، مردم می‌توانند موضوع را با سامانه 124 مطرح و شکایت خود را اعلام کنند.

,

قلی زاده تأکید کرد: درصد بالایی از افرادی که درون صف‌های گاز مایع هستند، به دنبال استفاده از این گاز به عنوان سوخت خودروی خود هستند و اگر به صورت نامحسوس به این صف‌ها سر بزنید مشاهده می‌کنید که اکثر این افراد زمانی که سیلندر را دریافت می‌کنند سریعاً آن را به خودروی خود متصل می‌کنند و از آن به عنوان سوخت خودروی خود استفاده می‌کنند.

,

, ,

رئیس تأمین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان خاطر نشان کرد: متأسفانه عده‌ای در صف‌ها قرار می‌گیرند و در روز 2 الی 3 سیلندر گاز را خریداری می‌کنند بدون اینکه به آن نیاز داشته باشند و این سیلندرهای گاز را احتکار کرده تا به قیمت بالاتری بتوانند به فروش برسانند، از این رو از تمام مردم درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه احتکار موضوع را به 124 و مراجع مربوطه گزارش دهند.

,

هیچ‌گونه کمبودی در خصوص گاز مایع نداریم و نخواهیم داشت

, هیچ‌گونه کمبودی در خصوص گاز مایع نداریم و نخواهیم داشت,

وی در پایان تأکید کرد: ادعا داریم که تمامی مصرف‌کنندگان واقعی را شناسایی کرده‌ایم و مابقی را در حال شناسایی هستیم لذا مردم هیچ نگرانی‌ای در خصوص کمبود گاز مایع نداشته باشند زیرا مخازن ما در حال حاضر تکمیل است و هیچ‌گونه کمبودی در این خصوص نداریم و نخواهیم داشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه