اخبار داغ

اعتراض لبنانی‌ها به درگیری با نیروهای امنیتی کشید

اعتراض لبنانی‌ها به درگیری با نیروهای امنیتی کشید
ده‌ها تن از جوانان معترض و تحصن کننده لبنانی یکشنبه شب و بامداد امروز (دوشنبه) در میدان های اصلی و خیابان های بیروت به ویژه خیابان «المعرض» در مرکز این شهر به طرف نیروهای ضد شورش و امنیتی سنگ پرتاب کردند و با آنان درگیر شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش کانال خبری لبنان ۲۴ و نیز شبکه تلویزیونی «المیادین»، نیروهای ضد شورش و امنیتی برای پراکنده کردن معترضان از خودروهای آب پاش و نیز گاز اشک آور استفاده کردند که شماری از آنان مجروح شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بر پایه این گزارش، تعدادی از معترضان با بلوک های سیمانی، سطل های زباله و نیز آتش زدن لاستیک ، برخی راه ها را بستند که نیروهای نظامی و امنیتی به بازگشایی مسیرها اقدام کردند.

,

 بعضی از تارنماها و رسانه های صوتی و تصویری لبنان از زخمی شدن «محمد عزاقیر» عکاس محلی خبرگزاری رویترز هنگام تهیه گزارش تصویری در اطراف  میدان «النجمه» نزدیک ساختمان مجلس ملی خبر دادند. 

,

در جریان درگیری های ۲۴ ساعت گذشته که در میدان های ریاض الصلح، الشهدا و النجمه و خیابان های نزدیک به مجلس در بیروت میان عده ای از معترضان و نیروهای ضد شورش و ارتش لبنان روی داد ده ها نفر از دو طرف مجروح شدند.

,

«ریا الحسن» وزیر کشور لبنان روز یکشنبه با صدور بیانیه ای نسبت به ورود عناصر مشکوک برای به انحراف کشاندن اعتراض و تجمع مسالمت آمیز مردم لبنان هشدار داد و تاکید کرد: عده ای هستند که مایلند برای اهداف سیاسی ، از جنبش اعتراضی مردم سوء استفاه کنند و میان تظاهرکنندگان و نیروهای ارتش و امنیتی درگیری و تنش به وجود آورند.

,

الحسن از جوانان معترض خواست هوشیار باشند و اجازه ندهند عده ای، مطالبات برحق و قانونی آنان را به نفع اغراض شخصی، مصادره کنند.

,

تجمع و تظاهرات اعتراضی مردم لبنان به ویژه در پایتخت و نیز در شهر طرابلس در شمال این کشور، در حالی تشدید می شود که قرار است امروز دوشنبه رایزنی های نمایندگان مجلس و ریاست جمهوری برای معرفی نامزد نخست وزیری انجام شود.

,

منبع: ایرنا

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه