اخبار داغ

با گذشت 5 سال از کلنگ زنی؛

احدث بزرگترین شهرک صنوف آلاینده آذربایجان غربی، همچنان در بلاتکلیفی

احدث بزرگترین شهرک صنوف آلاینده آذربایجان غربی، همچنان در بلاتکلیفی
با گذشت پنج سال از کلنگ زنی بزرگترین پروژه تجمیع صنوف آلاینده آذربایجان غربی در بوکان، اصناف این شهر در بلاتکلیفی به سر می برند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کانی پرس؛ طی چند سال گذشته توجه به خروج واحدهای آلاینده و ساماندهی برخی صنوف به بیرون از مراکز شهرها در قالب ایجاد شهرک‌های صنفی و تخصصی به علت ایجاد ناهنجاری های بصری این صنوف به یکی از مهم ترین دغدغه های مسئولان شهری در بسیاری از شهرهای ایران تبدیل شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کانی پرس,

با گذری بر خیابان های بوکان با صدها کارگاه مختلف از صنوف آلاینده خرد همچون اتاق سازی کامیون، ادوات کشاورزی، تعمیرکاران مجرب در همه حوزه ها و … رو به رو می شویم که جدای از ایجاد ناهنجاری های مختلف بصری سبب مبلمان شهری نیز را نیز دچار دگروگونی کرده اند.

,

هر چند صنوف آلاینده خرد در رونق اقتصادی و اشتغال زایی بوکان نقش ویژه و غیر قابل انکاری دارند و بسیاری از هموطنان روزانه برای تعمیر ماشین های خود، ساخت اتاق های کامیون، و حتی خرید ماشین صدها کیلومتر راه را می پیمایند تا خود را به بوکان برساند اما در نهایت و به علت پراکندگی این صنوف با چالش های فراوانی رو به رو می شوند.

,

شهرک صنوف آلاینده، صنعتی و کارگاهی بوکان در سال ۹۳ بعد از کشمکش های فراوان شهرداری با اتاق اصناف در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار توسط مسئولان وقت کلنگ زنی شد تا بتواند در کاهش نا هنجاری‌های سمعی و بصری، و همچنین ترافیک درون شهری و پائین آوردن اجاره بهای مغازه‌ها و اشتغالزایی گسترده نقش مهمی را ایفا کند.

,

اما اکنون و بعد از پنج سال از کلنگ زنی آن احداث این پروژه بزگ شهری که می تواند جدای از انتقال صنوف الاینده شهری به درون خود به عنوان یکی از مهم ترین طرح های بزرگ اشتغال زایی نیز قلمداد شود با کش و قوس های فراوان رو به رو است و صاحبان اصناف آلاینده بوکان را دچار سر در گمی کرده است.

,

در همین راستا یکی از مسئولان شرکت مجری پروژه در ۲۲ فروردین سال ۹۷ در گفتگو با کانی پرس از بد عهدی مسئولان کشوری و استانی در خصوص تخصیص اعتبار و وام های لازم به این پروژه خبر داده بود و اعلام کرد که متاسفانه علی الرغم تاکید مصوبه دولت در خصوص تخصیص اعتبارات لازم برای شهرک های صنوف آلاینده تا کنون هیچ کمکی به احداث این شهرک از سوی مقامات عالی رتبه استانی و کشوری که نشده هیچ مبلغ ۲ میلیارد تومان نیز جهت مراحل ثبت زمین به ادارات مرتبط نیز پرداخت شده است.

,

هرچند یک سال بعد از این سخنان و در فروردین سال ۹۸ لقمان خسروپور آذر معاون وقت عمرانی و سرپرست کنونی فرمانداری بوکان در جلسه ای به همین مناسبت گفت: با پیگیری مجدانه فرمانداری با ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات این شرکت در کارگروه استان موافقت شد که امیدواریم به زودی مراحل پرداخت آن آغاز شود.

,

حال با گذشت ۹ ماه و به پیروی از ۵ سال گذشته همچنان این پروژه مهم علی الرغم تلاش مسولان شهرستانی برای تسریع در روند احداث آن با بی مهری مسولان مرکزی و بانک های عامل برای پرداخت تسهیلات مورد نیاز رو به رو است.

,

بی شک احداث این شهرک که امروزه و بعد از ۵ سال از آغاز ساخت ان تنها ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد در یکی از محروم ترین شهرهای منطقه می توانست و می تواند سبب اشتغال هزاران نفر و جدای از آن تغییرات فاحش در حوزه مبلمان شهری باشد اما تا کنون تنها سبب نگرانی سرمایه گذاران که اغلب از اقشار متوسط و رو به پایین جامعه بودند شده است.

,

در نهایت می توانیاداور شد، مجتمع صنوف آلاینده می توانست بافت شهری بوکان را علاوه بر دسترسی راحت به اصناف به بافتی مدرن و تمیز تبدیل سازد و به یکباره شهر را خوش سیما و چشم نوازتر کند اما اکنون گیر بودجه و شفافیت است و تاوان آن را نیز تنها مردم بوکان با محرومیت پرداخت خواهند کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه