اخبار داغ

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان:

گزارشی مبنی بر مشاهده کیک آلوده در همدان نداشته‌ایم

گزارشی مبنی بر مشاهده کیک آلوده در همدان نداشته‌ایم
خدادادی با اشاره به شایعاتی در خصوص شایعاتی مبنی بر مشاهده کیک‌های آلوده در همدان در فضای مجازی گفت: تاکنون به طور رسمی گزارش مبنی بر مشاهده کیک‌های آلوده نداشته‌ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری عصر همدان، پس از مشاهده کیک‌های حاوی قرص در برخی شهرها و استان‌های کشور بسیاری از مردم و خانواده‌ها از این موضوع نگران شده و حتی والدین فرزندان را از مصرف کیک‌های کارخانه‌ای منع می‌کنند؛ البته با توجه به آزمایش‌ها و بررسی‌های صورت گرفته منشاء آلودگی هیچ یک از موارد مشاهده شده از کارخانه نبوده و این موضوع در مرحله توزیع و پس از خروج از کارخانه رخ داده است که این امر نیز از سوی مسئولان در دست بررسی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان،,

حال با توجه به اینکه این موضوع از سوی برخی رسانه‌های معاند و مغرضان دست‌مایه‌ای برای ایجاد شبهه و ناامنی روانی در جامعه شده است باید مسئولان و مدیران با هوشیاری بیشتر و اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی به موقع این موضوع را مدیریت کرده و سعی بر آرام‌سازی جو ایجاد شده داشته باشند.

,

در شرایط کنونی هر چند روز یک بار از طریق فضای مجازی و یا بر اساس شنیده‌ها اینگونه عنوان می‌شود که پای کیک‌های حاوی قرص به شهرهای دیگری نیز باز شده که صحت و سقم آن پس از بررسی مسئولان مطرح می‌شود؛ اما این بار شنیده‌ها حاکی از آن است که پای کیک‌های حاوی قرص به همدان باز شده و بر اساس مطالب عنوان شده روز گذشته دانش‌آموز یکی از مدارس ابتدایی پس از باز کردن بسته‌بندی کیک متوجه وجود قرصی سفید رنگ داخل کیک می‌شود که البته هنوز صحت و سقم این موضوع مشخص نشده است.

,

طبق شنیده‌ها دانش‌آموزان یکی از مدارس ابتدایی روز گذشته پس از مشاهده قرص در کیک خود، موضوع را به مدیر مدرسه اطلاع می‌دهد که گویا مدیر نیز توجهی به این مهم نداشته در حالی که این امر با توجه به وضعیت موجود از اهمیت برخوردار است و در صورت وجود چنین موردی هر فردی در هر جایگاهی باید مسئولان را از موضوع مطلع سازد.

,

این موضوع واقعیت باشد یا شایعه باید پیگیری آن در اولین فرصت در دستور کار مسئولان مربوطه قرار گرفته و شهروندان در جریان اخبار صحیح قرار گیرند تا در صورت صحت مطلب مردم هوشیارتر باشند و در صورت عدم صحت موضوع اطلاع‌رسانی و اخبار صحیح در اختیار شهروندان قرار گرفته و نگرانی مردم رفع شود.

,

طی تماس تلفنی خبرنگار عصر همدان با مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان، مقرر شد این موضوع از سوی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش مورد پیگیری قرار گرفته و نتیجه اطلاع‌رسانی شود.

,

اما معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان در این خصوص در گفت‌و‌گو با خبرنگار عصر همدان اظهار کرد: شایعاتی در این خصوص در فضای مجازی مشاهده شده اما تاکنون به طور رسمی گزارش مبنی بر مشاهده کیک‌های آلوده نداشته‌ایم.

,

ایرج خدادادی با بیان اینکه شاید به صورت اتفاقی یک و یا دو مورد دیده شده باشد اما گزارشی به دست این معاونت نرسیده است گفت: در صورتی که گزارشی در این خصوص به معاونت برسد به صورت فوری همکاران به محل اعزام و موارد صورت جلسه شده و مستندات لازم نیز تهیه و به مراجع ذیربط ارائه خواهد شد.

,

وی با اشاره به مشاهده مواردی در این خصوص در استان‌های همجوار بیان کرد: با توجه به مشاهده این موضوع در استان‌های مجاور باید در این خصوص هوشیار باشیم.

,

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: همکاران دانشگاهی ما شدیداً بحث نظارت بر کارخانه‌ها را دنبال می‌کنند اگر چه یقین داریم این اتفاق از کارخانه‌ها نبوده است؛ نظارت بر عرضه و فروشگاه‌ها نیز به شدت دنبال می‌شود

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه