اخبار داغ

تجارت، سیاست پاکستان برای خاتمه‌دادن به هژمونی آمریکا

تجارت، سیاست پاکستان برای خاتمه‌دادن به هژمونی آمریکا
پاکستان به دنبال روابط نزدیک تر با روسیه است و شانس موفقیت را دارد، تحلیلگران می گویند که فرصت های نوین تجارت می تواند به پاکستان کمک کند تا پیشرفت خوبی داشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک اسلام آباد که تازه اختلافات بدهی دوران اتحاد جماهیر شوروی را با مسکو حل کرده بود، اکنون مرحله جدید روابط با روسیه را اجرا می کند. تحلیلگران می گویند که فرصت های نوین تجارت می تواند به پاکستان کمک کند تا پیشرفت خوبی داشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, "تیتریک, تیتریک,
به گزارش rt، روابط روسیه و پاکستان این هفته بهتر شده و همچنین "عمران خان" نخست وزیر پاکستان اعلام کرد که کشورش آماده است تا درهای خود را به روی مشاغل و سرمایه گذاران روسی باز کند.
, rt,
 
,
طبق توافق گسترده ای که در اسلام آباد امضا شد، روسیه یک میلیارد دلار برای احیا و به روزرسانی کارخانه های فولاد پاکستان که با کمک اتحاد جماهیر شوروی ساخته شده بود سرمایه گذاری خواهد کرد. این دو کشور همچنین اقدام به بازسازی خط لوله گاز، ساختن شبکه راه آهن و معامله جت های ساخته سوخو کردند.
,
 
,
پاکستان همچنین موافقت کرده تا مبلغ 93.5 میلیون دلار که از اتحاد جماهیر شوروی وام گرفته را بپردازد، بنابراین آخرین موانع روابط تجاری این کشور با روسیه را کنار گذاشته است. بدیهی است که هم مسکو و هم اسلام آباد می خواهند این روند سریع تر شود.
,
 
,
دکتر "خرم اقبال" استادیار دانشگاه دفاع ملی پاکستان خاطرنشان کرد که نظم جدید جهانی در حال ساخت است که شبکه ای از فرصت ها را برای متنوع سازی گزینه های سیاست خارجی را در اختیار پاکستان قرار می دهد.
,
 
,
پاکستان در سال 2000، دچار یک حمله تروریستی از همسایگان افغانستان شد و شاهد تعداد زیادی حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی به خاک خود بود.
,
 
,
همچنین اقبال خاطرنشان کرد که روسیه سابقه ای اثبات شده به عنوان یک واسطه گر مؤثر بین هند و پاکستان را دارد.
,
 
,
وی افزود که در موارد متعددی از زمان جنگ سرد، مسکو موفق شد تا هر دو رقیب مسلح هسته ای را پای میز بیاورد و از یک جنگ همه جانبه جلوگیری کند.
,
 
,
 
,
, ,
 
,
 
,
در سال های اخیر نظامیان پاکستان و روسیه مجموعه ای از آموزش های ضد تروریسم مشترک را برگزار کردند و همچنین برخی از معاملات قابل توجه تسلیحاتی صورت گرفته است‌.
,
 
,
اقبال گفت که اگر "ولادیمیر پوتین" در آینده نزدیک از اسلام آباد دیدار کند، می تواند یک موفقیت بزرگ در روابط ایجاد کند زیرا این یک فرصت واقعی برای اثبات سیاستگذاران پاکستانی خواهد بود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه