اخبار داغ

سهم سانسور شده شهروندان کرمانی از بودجه شهرداری؛

معابر شهر کرمان در انتظار آسفالت/فاینانس تخصیص یافته کجا صرف می شود

معابر شهر کرمان در انتظار آسفالت/فاینانس تخصیص یافته کجا صرف می شود
معاون حمل‌و‌نقل و امور زیربنایی شهردار کرمان گفت: آسفالت معابر شهر کرمان مناسب نیست و اصلاح آسفالت معابر، منابع اعتباری زیادی نیاز دارد که تامین آن، در توان شهرداری کرمان نیست. اگر بخواهیم با همین اعتبارات موجود، آسفالت معابر شهر را اصلاح کنیم، حدود ۱۵ سال طول می‌کشد؛ چراکه عمر مفید آسفالت بسیاری از معابر شهر به پایان رسیده است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  "راه آرمان"؛ کیفیت معابر شهری یکی از عوامل موثر در کیفیت زندگی شهروندان و همچنین یکی از شاخص های رضایت از عملکرد شهرداری ها محسوب می شود. طی سال های اخیر مشکلات مربوط به استاد معابر شهری در بیشتر شهرهای کشورمان از جمله مسائلی بوده است که شهرداری ها با آن دست به گریبان بوده اند. از آنجا که حدود یک سوم از وسعت شهر و معابر تشکیل می دهد، لازم است مدیریت شهری با اقدام اساسی در این مورد وارد عمل شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان"؛,

مشکل اینجاست که تا به حال آسفالت خیابان ها و معابر کیفیت و دوام و پایداری لازم را نداشته است همچنین علاوه بر تخریب طبیعی آسفالت معابر شهر، شرکت های حفار نیز سهم زیادی در تحقیق آسفالت شهر دارند.

,

متاسفانه باید گفت آسفالت معابر شهر کرمان قدمت 20 ساله و یا بیشتر را دارد علی الخصوص معابر اصلی شهر ولی متاسفانه هر ساله مسئولین شورای شهر و شهرداری در نشست های عمومی و علنی قول هایی از تخصیص فاینانس آسفالت داده اند ولی متاسفانه هنوز این امر عملیاتی نشده است.

,

,

, ,

اما تنها کاری که شهرداری انجام داده است لکه گیری و درزگیری آسفالت بوده که آن هم بسیار بی کیفیت که با یک بارندگی تمامی لکه گیری ها تخریب شده و به صورت چاله هایی پر از آب در آمده اند.

,

,

, ,

اکثر آسفالت خیابان های شهر همانند سطح خشکیده کویر ترک خورده است و با عمر زیادی که از آن می گذرد در بیشتر قسمت ها کمی نشست کرده و در هنگام بارندگی آب فراوانی در آن سطح جمع می شود.

,

,

, ,
, ,

خیلی جالب است بدانید آسفالت اکثر چهارراه ها غیر استاندارد انجام شده و هنگام بارندگی به دریاچه های کوچکی تبدیل می شود که تا سپر اتومیبل زیر آب می رود.

,
, ,

بارها از مسئولان شهرداری و شورای شهر خواسته شده تا در این زمینه اقداماتی انجام دهند اما متاسفانه هر بار قول هایی داده اند ولی عملیاتی نشده است در سال 94 که علی اکبر مشرفی رئیس شورای وقت شهر کرمان بود در سوال خبرنگار مبنی بر اینکه آسفالت خیابانها و کوچه های شهر کرمان غیر استاندارد است و چون زمان زیادی از عمرشان می گذرد اکثر آنان فرسوده و  خراب شده اند برای بهینه سازی آنها چه اقدامی شده است، چنین گفت :

,

یک خبر خوشحالی بدهم که غیر از 20 میلیارد تومانی که خود شهرداری کرمان برای آسفالت امسال و سال آینده پیش بینی کرده است حدود 50 میلیارد تومان فاینانس در چند ماه آینده برای اجرای آسفالت در سطح شهر می گذاریم و با این 50 میلیارد فاینانس می توان یک تحولی در آسفالت شهر کرمان بوجود آورد.

,

 با اجرای این طرح به انضمام دو سال بودجه شهرداری در تمام مسیرهایی که نیاز به کند و کوب  و مسیر فاضلاب نیست آسفالت خواهیم داشت و امیدواریم تا پایان این شورا خیابان اصلی یا کوچه اصلی و یا مسیرهایی که در مسیر فاضلاب نباشد آسفالت شوند.

,

و یا اینکه در نهم آذر همان سال در نشستی دیگر علی‌اکبر مشرفی رییس شورای اسلامی وقت شهر کرمان بر آسفالت معابر شهر کرمان با استفاده از بخش خصوصی در قالب فاینانس تاکید کرد.

وی با بیان این‌که لکه‌گیری و آسفالت معابر شهر، در بودجه‌ همان سال شهرداری دیده شده است، تاکید کرد: علاوه بر لکه‌گیری و آسفالتی که در بودجه دیده شده و انجام می‌شود، باید موضوع آسفالت معابر از طریق فاینانس داخلی نیز پی‌گیری شود.

مشرفی با اشاره به مجوز شورای اسلامی شهر به شهرداری کرمان مبنی بر انجام 50 میلیارد تومان آسفالت از طریق فاینانس، آسفالت معابر را یکی از خواسته‌های مردم شهر کرمان دانست و گفت: با توجه به این‌که پیمان‌کاران شهر و استان کرمان، علی‌رغم سه مرتبه آگهی شهرداری، در این رابطه ورود نکرده‌اند، باید با فراخوان از طریق روزنامه‌های سراسری، پیمان‌کاران کشوری را در این زمینه وارد کرد.

در ادامه، علی بابایی شهردار وقت کرمان نیز در این خصوص گفت: پس از این‌که پی‌گیری فاینانس آسفالت به نتیجه نرسید، برای رفع مشکلات آسفالت شهر، نشستی در شهرداری برگزار کردیم تا از امکانات موجود شهرداری برای لکه‌گیری و آسفالت معابر شهر کرمان اقدام کنیم.

,
,
,
,
,
,
,

همچنین در 11 دیماه سال 94 معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان در نشست شورای اسلای شهرکرمان افزود: در صورت تأمین اعتبار، 250 هزار مترمربع از معابر و کوچه‌های شهر به‌تدریج آسفالت خواهد شد.

,

محمدعلی قنبری هم‌چنین بیان کرد: با برگزاری مناقصۀ آسفالت، اعتبارات آسفالت که در بودجۀ سال 97 شهرداری پیش‌بینی شده، صد درصد تحقق پیدا خواهد کرد، اما به‌دلیل افزایش قیمت قیر از ابتدای سال تاکنون، متراژ آسفالت پیش‌بینی‌شده کمتر  خواهد بود.

,

متاسفانه سال 94 و همچنین دوره چهارم شورای اسلامی شهر کرمان به پایان رسید و تحولی در آسفالت معابر شهرها ایجاد نشد.

, متاسفانه سال 94 و همچنین دوره چهارم شورای اسلامی شهر کرمان به پایان رسید و تحولی در آسفالت معابر شهرها ایجاد نشد.,

و هم اکنون در دوره شورای پنجم سال 98 معاون حمل‌و‌نقل و امور زیربنایی شهردار کرمان به خبرنگار ما گفت : «در مجموع، آسفالت معابر شهر کرمان مناسب نیست و اصلاح آسفالت معابر، منابع اعتباری زیادی نیاز دارد که تامین آن، در توان شهرداری کرمان نیست. اگر بخواهیم با همین اعتبارات موجود، آسفالت معابر شهر را اصلاح کنیم، حدود ۱۵ سال طول می‌کشد؛ چراکه عمر مفید آسفالت بسیاری از معابر شهر به پایان رسیده است».

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه