اخبار داغ

در خطبه های نمازجمعه شهرستانهای آذربایجان غربی مطرح شد؛

لزوم برنامه‌ریزی مدیران شهری برای مقابله با آلودگی هوا/ حضور مردم در صحنه مشت محکمی بر دهان دشمنان است/ اشتباهات گذشته در انتخابات پیش‌رو تکرار نشود

لزوم برنامه‌ریزی مدیران شهری برای مقابله با آلودگی هوا/ حضور مردم در صحنه مشت محکمی بر دهان دشمنان است/ اشتباهات گذشته در انتخابات پیش‌رو تکرار نشود
آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای آذربایجان غربی برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز،  آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در سراسر شهرستانها و بخشهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

لزوم برنامه‌ریزی مدیران شهری برای مقابله با آلودگی هوا/ حضور مردم در صحنه مشت محکمی بر دهان دشمنان است/ اشتباهات گذشته در انتخابات پیش‌رو تکرار نشود

, لزوم برنامه‌ریزی مدیران شهری برای مقابله با آلودگی هوا/ حضور مردم در صحنه مشت محکمی بر دهان دشمنان است/ اشتباهات گذشته در انتخابات پیش‌رو تکرار نشود, لزوم برنامه‌ریزی مدیران شهری برای مقابله با آلودگی هوا/ حضور مردم در صحنه مشت محکمی بر دهان دشمنان است/ اشتباهات گذشته در انتخابات پیش‌رو تکرار نشود,

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه، اظهار داشت: آلودگی هوای شهرهای بزرگ به معضلی بزرگ تبدیل شده، در ارومیه و شهرهای بزرگ هم باید مسئولان شهری به ویژه شورای شهر و شهرداری فکری به حال شهر کنند.

,

وی، افزود: اگر مدیران شهری امروز برای این مشکل فکر جدی نکنند قطعا در آینده شاهد معضل جدی خواهیم بود، یکی از وظایف اصلی شورای شهر تامین سلامت شهروندان است و باید در این خصوص با همراهی متخصصان و اساتید دانشگاه نسبت به تعیین مسیرهای مناسب اقدام کنند.

,

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، عنوان کرد: مسئولان از فرصت خدمت باید استفاده کنند و با تدبیر خود به زندگی آینده مردم کمک کنند.

,

وی، در موضوع انتخابات مجلس یازدهم، گفت: در این رابطه، مساله اول این است که شورای نگهبان باید نسبت به جلوگیری از ورود افراد بدون صلاحیت مجلس توجه و اهتمام جدی داشته باشد.

,

حجت‌الاسلام قریشی، ابراز داشت: در تمام ممالک فیلتر وجود دارد و افراد بعد از عبور از فیلتر و بررسی صلاحیت‌ها وارد گود انتخابات می‌شوند، اینکه برخی افراد از نظارت و بررسی صلاحیت‌ها ناراضی هستند جای تعجب دارد.

,

وی، ادامه داد: اینکه سرنوشت ۴ ساله مردم را بدون بررسی و صلاحیت به دست افراد نالایق بسپاریم درست نیست، بر همین اساس افرادی که دنبال تضعیف شورای نگهبان باشند یا مریض هستند و یا اینکه دشمن نظام و انقلاب هستند.

,

امام جمعه ارومیه، ابراز داشت: مطرح کردن نظارت استصوابی یا از روی مرض و یا عناد است.

,

وی، با اشاره به دیدار خصوصی نمایندگان ولی‌فقیه با رهبر معظم انقلاب اسلامی طی هفته گذشته، عنوان کرد: طی دیدار خصوصی که با رهبر داشتیم، ایشان تاکید بر دوری نمایندگان خود از ورود به مصادیق داشتند و فرمودند که محورهای انتخاب نماینده اصلح بیان شود. بنابراین هرکس از جانب من در مورد افراد نظر دهد به هیچ وجه درست نیست.

,

وی، گفت: دشمن به دنبال ناامید کردن مردم و جلوگیری از انتخابات پرشور است. مرحله اول ناامید کردن مردم از حضور در صحنه است، این وسوسه شیطانی دشمنان است و باید در برابر آن توجه و دقت داشته باشیم.

,

حجت‌الاسلام قریشی، تاکید کرد: در فتنه ۸۸ با حضور مردم وحشت در دل دشمنان افتاد و در حال عقب‌نشینی بودند که فتنه‌گران اجازه ندادند. امروز هم مسیر جلوگیری از انتخابات پرشور را در پیش گرفته‌اند که باید در برابر آن ایستاد و با حضور گسترده و انتخاب افراد اصلح مشت محکمی بر دهان دشمن بزنیم.

,

وی، افزود: اگر اندکی سستی نشان دهیم، دشمن نقشه‌های شوم خود را جای خواهد کرد.

,

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، در پایان مباحث انتخاباتی، با بیان برخی مبانی انتخاب اصلح، گفت: هشیار باشیم که اشتباهات گذشته را تکرار نکنیم و افراد عادل، متعهد، پاکدامن، دور از رانتخواری، مدیر و لایق را انتخاب کنیم.

,

وی، در بخش دیگری از خطبه‌ها، با اشاره به فرا رسیدن شب یلدا، ابراز داشت: باید در این شب به موضوع تقرب به ذات الهی و عبادت توجه کنیم، صله ارحام با نیت قصد قربت و دیدار بزرگان با نیت الهی باشد. صله ارحام در دین اسلام از سفارشات مهم است که موجب نیکویی اعمال، افزایش اموال، سهولت در حساب آخرت و دفع بلایا می‌شود.

,

حجت‌الاسلام قریشی، ادامه داد: دقت داشته باشیم که در همنشینی و میهمانی‌ها دچار معصیت نشویم و از مصادیق معصیت نظیر تداخل نامحرمان، غیبت، دروغ و دیگر اعمال دوری کنیم.

,

وی، همچنین عنوان کرد: شب یلدا را بهانه کنیم و نسبت به حل مشکل مالی اطرافیان و فامیل اقدام کنیم، در کنار خوشی‌ها و میهمانی‌های مشترک نسبت به رفع مشکل آشنایان هم چاره‌اندیشی کنیم.

,

بیان نکاتی در خصوص معاد و خانواده از دیگر محورهای خطبه‌های امروز نماز جمعه ارومیه بود.

,

انتخابات، عرصه امتحان برای مردم و مسئولان است/ نماینده ای در تراز ملت و انقلاب و مبارز در برابر دشمنان به مجلس بفرستیم/ مسئولان بازسازی بافت فرسوده شهری را در مدنظر قرار دهند

, انتخابات، عرصه امتحان برای مردم و مسئولان است/ نماینده ای در تراز ملت و انقلاب و مبارز در برابر دشمنان به مجلس بفرستیم/ مسئولان بازسازی بافت فرسوده شهری را در مدنظر قرار دهند, انتخابات، عرصه امتحان برای مردم و مسئولان است/ نماینده ای در تراز ملت و انقلاب و مبارز در برابر دشمنان به مجلس بفرستیم/ مسئولان بازسازی بافت فرسوده شهری را در مدنظر قرار دهند,

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با تاکید بر اینکه خانه ها باید محافل صفا و صمیمت باشد، اظهار کرد: خانواده ها باید به مودت و محبت تبدیل شود نه اینکه جای صفا و صمیمیت را فضای مجازی بگیرد.

,

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه گوشی های هوشمند ابزار جنگ نرم دشمن شده اند، گفت: گوشی های هوشمند و استفاده از فضای مجازی متاسفانه در افزایش آسیب های اجتماعی مانند طلاق تاثیرگذار بوده است.

,

وی به آداب انتخاباتی اشاره کرد و افزود: کاندیدای نمایندگی مجلس باید از دادن وعده های دروغ بپرهیزد و نیز در این ایام طرفداران از تهمت زنی و بردن آبروی کسی پرهیز نماید.

,

حسن زاده تصریح کرد: کاندیداهای نمایندگی مجلس باید برنامه ها و اهداف خود را به مردم بشناسانند و از تخریب دیگری بپرهیزند.

,

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه نماینده مجلس باید صدا و خواسته مردم خود باشد، اظهار کرد: کاندیداهای نمایندگی مجلس باید از تحریک قومیت ها و احساسات مردم خودداری نمایند.

,

وی با اشاره به اینکه  انتخابات، عرصه امتحان برای مردم و مسئولان است، گفت: مردم باید در این عرصه حق محور بوده و حق را بشناسند و واجب است که از کاندیدای اصلح حمایت کنند.

,

حسن زاده با تاکید بر نقش خطیر مسئولان نظارتی و با بیان اینکه امام فرمودند که نگذارید این انقلاب به دست نااهلان بیفتد، افزود: کسی که صلاحیت نداشته و یا مشکلی در مسئولیت های قبلی داشتند نباید صلاحیت بگیرند و به مجلس راه یابند.

,

وی با اشاره به اینکه در هر کشوری شورای نگهبان وجود دارد، اظهار کرد: مجلس از جایگاه والایی برخوردار بوده و به عنوان ریل گذار قوای دیگر است و هر گونه سهل انگاری و تساهل و تسامح در بررسی صلاحیت ها خیانت به مردم است.

,

امام جمعه میاندوآب افزود: مردم نیز در انتخاب خود نماینده ای در تراز ملت و گام دوم انقلاب و نیروی انقلابی و پا به کار و مبارز در برابر دشمنان و اشداعلی الکفار و رحما بینهم به مجلس بفرستند.

,

حسن زاده با بیان اینکه نباید گرایشات و گروه های مختلف مردم را نا امید کنند، تصریح کرد: این انقلاب را مردم و مستضعفان حفظ کرده و به اینجا رسانده اند و این کشور زیر سایه ولایت در مقابل دشمنان ایستاده است ولی متلشفانه برخی مغرضان پس از ۴۰ سال بازهم چشم دیدن خدمات انقلاب را ندارند.

,

وی هم چنین با اشاره به اینکه جشن کریسمس در جامعه اسلامی و در بین مسلمانان معنا ندارد، گفت:باید مراقب باشیم تا جشن ها و اعیاد سایر ادیان را ترویج ندهیم و از اعتقادات و دین اسلام فاصله نگیریم.

,

حسن زاده بر لزوم توجه به بافت فرسوده شهری تاکید کرد و افزود: باید به بافت فرسوده شهری توجه کرد چرا که اگر خدای نکرده حادثه طبیعی در میاندوآب بوقوع بپیوندد، امکان امدادرسانی در کوی های باریک و تنگ نخواهد بود.

,

دشمن در صدد تعویق یا کاهش مشارکت در انتخابات است/ نیازمند مسئولانی خادم، جهادی و مخلص هستیم

, دشمن در صدد تعویق یا کاهش مشارکت در انتخابات است/ نیازمند مسئولانی خادم، جهادی و مخلص هستیم, دشمن در صدد تعویق یا کاهش مشارکت در انتخابات است/ نیازمند مسئولانی خادم، جهادی و مخلص هستیم,

حجت الاسلام والمسلمین وحید طالبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: دشمن در مواجهه چندضلعی و جنگ ترکیبی خود با راهبرد فشار حداکثری، در صدد تعویق انتخابات یا کاهش مشارکت در انتخابات است.

,

وی با تاکید بر حضور حداکثری در انتخابات تصریح کرد: وظیفه اصلی برعهده هیات های اجرایی و نظارت است که با صداقت و صلابت انقلابی و نگاه درست و صحیح به فرایند احرازصلاحیت کاندیداها، حق الناس را در تایید افراد مومن و صالح و انقلابی و توانمند، رعایت کرده و به تقویت اعتماد و امید عمومی برای تحقق مشارکت حداکثری تلاش نمایند.

,

وی با تاکید بر ویژگی های کاندیداهای اصلح اظهار کرد: داشتن تجربه، ایمان، حیاء، آبروداری، اصالت خانوادگی و روحیه خدمت گزاری از ویژگی های یک نماینده اصلح است.

,

امام جمعه پلدشت افزود: مسئولی که غرق در رفاه است نمی تواند به فکر فقرا و نیازمندان باشد، نیازمند مسئولانی خادم، جهادی و مخلص هستیم.

,

طالبی با اشاره به مطالبات و توقعات رهبری از بودجه کشور گفت: یکی از مواردی که در مطالبات رهبری مرتبط با جریان بودجه‌ریزی به چشم می‌خورد توجه ایشان به موضوعات علمی و پژوهشی است، بودجه‌ی پژوهش، اوّلاً کم است، ثانیاً همانی هم که هست، همه‌اش داده نمی شود.

,

وی با اشاره به وجود قرص و کپسول در کیک ها و بیسکویت ها تصریح کرد: طبق گزارشات رسیده این اتفاقات در خط تولید رخ نداده است، عده ای سودجو اقدام به اینکار کرده اند که موضوع توسط مسئولان، نیروهای مسلح و امنیتی در حال پیگیری است.

,

امام جمعه پلدشت افزود: طبق بررسی ها، قرص های موجود چندان خطرناک نیست و افراد در تهیه اقلام از مغازه های معتبر و اصلی اقدام کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه