اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار:

رشتخوار نیازمند ترویج فرهنگ کشت محصولات گیاهی است

رشتخوار نیازمند ترویج فرهنگ کشت محصولات گیاهی است
مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار گفت: تاکنون قدم های خوبی در زمینه کشت محصولات گیاهی در رشتخوار برداشته شده است، اما همچنان در جهت ترویج فرهنگ کشت این محصولات نیازمند همکاری و همراهی دهیاران و کشاورزان در شهرستان هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، حمیدرضا رضایی رئیس جهاد کشاورزی رشتخوار صبح امروز در حاشیه جلسه توجیهی ترویجی گیاهان دارویی در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان گفت: در رابطه با موضوع کشت گیاهان دارویی با توجه به موقعیت و آب و هوای شهرستان رشتخوار تا کنون قدم های خوبی در سطح مزارع زیر کشت رشتخوار انجام شده است.



, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس،,
,
, ,
,
, ,

وی با اشاره به مهمترین محصولات کشت شده در زمینه گیاهان دارویی در رشتخوار گفت: گل گاو زبان، زیره، الوئه ورا، گل محمدی، چای ترش و ... از جمله گیاهان دارویی کشت شده در مزارع سطح این شهرستان است.

,

رضایی با درخواست از همکاری دهیاران در روستاهای سطح این شهرستان در جهت ترویج فرهنگ کشت محصولات گیاهی گفت:  بنه به عنوان یک گیاه صنعتی در شرق کشور است، ریواس، زرشک، سرشت کوهی، اسپنج، کلپوره، آویشن و ... از دیگر گیاهان موجود در سطح شهرستان رشتخوار است.

,
,
, ,

خالقداد عرب فرماندار رشتخوار در ادامه این مراسم با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی تاکید بسیاری داشتند، اظهار داشت: استکبار جهانی امروز با قرار دادن تحریم های ظالمانه، به دنبال قرار دادن مردم ما در برار حاکمیت و نظام است، در حوادث اخیر بار دیگر مردم ما جانانه و با بصیرت در صحنه حاضر شدند به صحنه آمدند و آب پاکی را روی دست دشمنان ریختند.

,

وی با اشاره به اینکه شهرستان رشتخوار از لحاظ منابع خدادای بسیار غنی است، گفت: برداشت بی رویه و غیر اصولی گیاهان دارویی خود رو باعث آسیب جبران ناپذیری به این منابع در منطقه می شود، باید با نظارت جدی‌تری منابع طبیعی در رابطه با این موضوع مهم ورود پیدا کرد.

,

عرب با تاکید بر اینکه امروز باید در بحث توانمندسازی مردم در حوزه کشاورزی و صنعت در شهرستان تلاش کنیم، اظهار داشت: امروز دیگر بستری برای کار و قلم به دست شدن نیست، باید در حوزه صنعت و کشاورزی ورود پیدا کنیم. دهیاران نقش بسیار مهمی در رابطه با معرفی کشت های گیاهی و خودکفا کردن جوانان جویای کار شهرستان می توانند ایفا کنند.

,

عرب همچنین با تاکید بر اهمیت انتخابات پیش رو در 2 اسفند 98 گفت: آزمون بزرگی در پیش رو داریم، باید با بصیرت با یک انتخاب اصلح نماینده شایسته  را راهی مجلس کنیم.

,

در پایان کارشناسان حوزه کشت گیاهان دارویی از شیراز و مشهد با توجه به شرایط اقلیمی، آب و خاک و .. توضیحاتی را ارائه جهت کشت توضیح دادند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه