اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار خبر داد؛

تولید 15هزار تن پنبه در 5هزار هکتار از اراضی سبزوار

تولید 15هزار تن پنبه در 5هزار هکتار از اراضی سبزوار
مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: بیش از 15 هزار تن پنبه تولیدی سبزوار از 5هزار هکتار از اراضی زیر کشت این محصول جمع‌آوری‌شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ منصور برغمدی صبح امروز در همایش منطقه‌ای بیمه محصولات کشاورزی در سبزوار با بیان اینکه اهمیت بیمه در محصولات کشاورزی با توجه به خسارات احتمالی و سرمازدگی‌ها که در سال خای اخیر رخ‌داده است بسیار افزایش‌یافته اظهار داشت: متأسفانه برخی از چالش‌ها و مشکلات سبب شده است که آن‌چنان‌که باید رغبت بهره‌برداران به سمت بیمه کشاورزی افزایش پیدا نکند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی در ادامه با اشاره به اینکه مشکلات اقلیمی و عوامل طبیعی در حوزه کشاورزی سبب شده است که صنعت بیمه در حوزه کشاورزی صنعتی سودآور نباشد ادامه داد: این صنعت بیشتر نقش حامی برای کشاورزان را از سوی دولت بازی می‌کند.

,

برغمدی بابیان اینکه تولید محصولات کشاورزی در سطح اراضی سبزوار  امسال با رشد قابل قبولی روبرو شده است تأکید کرد: خوشبختانه بیش از 15 هزار تن پنبه تولیدی سبزوار از 5هزار هکتار از اراضی زیر کشت این محصول جمع‌آوری‌شده است.

,

وی در ادامه به رشد تولید این محصول نسبت به سال گذشته اشاره کرد و افزود: ارقام ثبت‌شده رشد پنجاه‌درصدی را نشان می‌دهد که به عبارتی تولید این محصول در شهرستان نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

,

برغمدی به طرح ملی توسعه نشاکاری اشاره کرد و افزود: افزایش تولید پنبه در شهرستان در راستای این طرح ملی و با رعایت الگوهای کشت منطقه‌ای و مباحث ترویجی در حوزه کشاورزی ایجادشده است.

,

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان سبزوار همچنین به استفاده از ارقام مناسب و اصلاح‌شده در تولید پنبه اشاره و تصریح کرد: ازجمله موارد مهم برای افزایش تولید در واحد سطح استفاده از اقلام اصلاح‌شده و مناسب است که با تحقیق و کارهای علمی توسط محققین ایجاد و در اختیار بهره‌برداران قرارگرفته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه