اخبار داغ

کارشناس پایش اداره محیط زیست خراسان شمالی خبر داد؛

سنگ‌شکن‌ها مهمترین علت آلودگی هوای بجنورد/ احتمال افزایش غلظت گردوغبار

سنگ‌شکن‌ها مهمترین علت آلودگی هوای بجنورد/ احتمال افزایش غلظت گردوغبار
کارشناس پایش اداره محیط زیست خراسان شمالی گفت: یکی از دلایل آلودگی شهر بجنورد وجود کارخانه ها وکارگاه های سنگ شکن است که منبع تولید گردوغبار هستند و باد آنها را به سمت شهر می آورد و ایجاد آلودگی می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد عمارلو، کارشناس پایش اداره کل محیط زیست خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک با اشاره به اینکه ایستگاه سنجش آلودگی هوای استان به صورت مستمر و 24 ساعته هوا را اندازه گیری می کند، اظهار کرد: طی روز گذشته تا امروز برخی از شاخص ها درشهر بجنورد بالا رفت که نشان از آلودگی هوا بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

وی ادامه داد: شاخص آلودگی به گونه ای است که از صفر تا 50 هوای پاک، از 51 تا 100 هوای سالم، 101 تا 150 ناسالم برای گروه های حساس از جمله کودکان و سامندان و بیماران، 151 تا 200 ناسالم برای همه افراد، 201 تا 300 خیلی ناسالم و بالاتر از 300 خطرناک است.

,

عمارلو اضافه کرد: شاخص ها در روز گذشته در وضعیت سالم قرار داشت که برای ساعاتی بین محدوده 102 تا 110 در حال نوسان بود که برای گروه های سنی حساس خطرناک بود.

,

وی خاطر نشان کرد: امروز برای دومین روز متوالی شاخص ها بین محدوده 102 تا 110 متغییر بود که دستگاه سنجش هوا علت آلودگی را گردو غبار و گردوخاک اعلام کرده است.

,

کارشناس پایش اداره محیط زیست استان بیان داشت: در روزهای سرد پاییز به دلیل وارونگی دمایی و پایداری هوا، آلاینده ها در سطح زمین می ماند و بالا نمی روند که غلظت هوا را به دنبال دارد.

,

وی ادامه داد: پیش بینی بالارفتن درصد آلودگی بستگی به شرایط هوایی دارد که اگر جو هوایی به صورت پایدار باشد احتمال بالارفتن آلودگی دور از انتظار نیست.

,

عمارلو در خصوص تغییرات میزان آلودگی هوا در نتیجه کاهش استفاده از خودرو بعد از طرح افزایش قیمت گفت: باتوجه به آنچه که در دستگاه هایی پایش هوا مشخص است هیچ تغییری در حد محسوس مشاهده نشده است که معنا دار باشد.

,

این کارشناس پایش اداره محیط زیست استان یادآور شد: بجنورد در توپوگرافی قرار دارد که در محاصره کوه ها قرار دارد و از لحاظ موقعیت جغرافیایی این پتانسیل را دارد که آلوده شود.

,

وی بیان داشت: یکی از مشکلات و دلایل آلودگی شهر بجنورد وجود کارخانه ها وکارگاه های سنگ شکن است که منبع تولید گردوغبار هستند و باد آنها را به سمت شهر می آورد که در راستای رفع این مشکل مکاتباتی شده ولی هنوز تصمیم گیری در باره آنان انجام نشده است.

,

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: ایستگاه سنجش آلودگی استان قابلیت سنجش گازهای CO، NO2 دارد ولی در حال حاضر بحث گردوغبار است و هیچ گونه گازی دیده نمی شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه