اخبار داغ

رضا ایرانمنش در گفتگو با دانا؛

خجالت می کشم با خانواده به سینما بروم

خجالت می کشم با خانواده به سینما بروم
بازیگر سینما و تلویزیون گفت: مردم ما دارند با فقر دست و پنجه نرم می کنند اما یک عده از هنرمندان در فضای مجازی می آیند و از غذا خوردنشان عکس و فیلم منتشر می کنند و از آرایشگاه رفتن شان حرف می زنند، این ها به مردم چه ربطی دارد؟ هنرمندان متاسفانه این گونه بر مردم تاثیر می گذارند.
[

رضا ایرانمنش بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در خصوص وضعیت سینمای ایران در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ گفت: الان اگر جلوی سینماها بروید و فیلم هایی که خیلی پرمخاطب هم هستند و از آن تعریف می کنند را مورد بررسی قرار دهید متوجه می شوید که با خانواده نمی توان این فیلم ها را دید، من به تازگی به سینما رفتم و دیدم که خیلی از مردم ناراضی از سالن سینما خارج شدند، اما اگر یک دوربین و میکروفون دست بگیرید و از همان مردم بپرسید که فیلم چطور بود می گویند: عالی بود و لذت بردیم؛ اما دروغ می گویند و خودشان را فریب می دهند و چون جلوی دوربین قرار گرفته است واقعیت را نمی گوید.

وی افزود: خواننده های ما را ببینید که قبلا ترانه ای می خواندند که معنا داشت و آدم از شنیدن آن لذت می برد اما الان ترانه های بی سر و ته و بی معنی را می خوانند و در بازار موسیقی پخش می کنند، من اسم آهنگ های امروزی را چرت و پرت می گذارم، می گویند در خارج از کشور این موسیقی ها طرف‌دار دارد اما باید به این دقت کنند که این به اصطلاح موسیقی ها چقدر به فرهنگ و هنر ما نزدیک است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,

 

,

سرانه مطالعه در ایران 3 دقیقه و سرانه استفاده از فضای مجازی 3 ساعت است

, سرانه مطالعه در ایران 3 دقیقه و سرانه استفاده از فضای مجازی 3 ساعت است,

این بازیگر کشورمان اظهار داشت: سرانه مطالعه کتاب در کشور ما 3 دقیقه است، سرانه استفاده از موبایل و گشتن در فضای مجازی که عمر را به بطالت می کشاند 3 ساعت است؛ این جای تاسف دارد؛ وقتی کسی که چند ساعت از عمرش را در روز صرف فضای مجازی می کند چگونه می تواند به دنبال موسیقی یا فیلم خوب برود؟

,


وی در ادامه گفت: به مهمانی که می رویم می بینیم که همه افراد حاضر در مهمانی سرشان در موبایل است، من بار ها شده که گفته ام جمع کنیم و برویم تا همه با موبایلشان بازی کنند، فرهنگ درست استفاده از این ابزارها را جا نینداخته ایم؛ وقتی کسی که چند ساعت در فضای مجازی سپری می کند، از هنرمندان الگو برداری می کند؛ مثلا می گویند فلان خانم بازیگر آن لباس را پوشیده بود پس من هم باید مانند او لباس بپوشم.

,
,

 

,

برخی هنرمندان تاثیرات بدی روی مردم می گذارند

, برخی هنرمندان تاثیرات بدی روی مردم می گذارند,

ایرانمنش اذعان داشت: مردم ما دارند با فقر دست و پنجه نرم می کنند اما یک عده از هنرمندان در فضای مجازی می آیند و از غذا خوردنشان عکس و فیلم منتشر می کنند و از آرایشگاه رفتن شان حرف می زنند، این ها به مردم چه ربطی دارد؟ هنرمندان متاسفانه این گونه بر مردم تاثیر می گذارند.

,

 

,

می روند از کافه ها بازیگر پیدا می کنند

, می روند از کافه ها بازیگر پیدا می کنند,

وی افزود: یک هنرمند که معلوم نیست از کجا آمده است را یک مدت بزرگ می کنند و بعد او را زمین می زنند، ما نمی دانیم کدام را باور کنیم؛ همین آدم ها یک روز به نعل و یک روز دیگر به میخ می زنند و مردم بین دوگانگی قرار می گیرند؛ مردم از هنرمندان بسیار تاثیر می گیرند اما باید این تاثیر درست باشد؛ می روند از یک کافه یک نفر را بر می دارند و بازیگرش می کنند، مگر ما بازیگر توانا کم داریم؟ یعنی این قدر قحطی بازیگر است که می روند از کافه بازیگر پیدا می کنند؟ بعد همان آدم به تلویزیون هم می رود و به دروغ می گوید که من تئاتر بازی کرده ام.

,

 

,

باید با فیلم های ارزشی با تهاجم فرهنگی مقابله کنیم

, باید با فیلم های ارزشی با تهاجم فرهنگی مقابله کنیم,

این هنرمند پیشکسوت عنوان کرد: می گویند باید مقابل تهاجم فرهنگی بایستیم، با دست خالی که نمی شود مقابله کرد، باید فضا و امکانات مناسب را فراهم کنند و با فیلم های ارزشی با تهاجم فرهنگی مقابله کنیم. جریان معاند همه جوره دارد روی فرهنگ ما کار می کند تا همان چیزی که می خواهد را بسازد پس ما نباید بیکار بنشینیم؛ در 8 سال دفاع مقدس همه جوره به ما حمله کردند اما جوانان ما سینه چاک دادند و اجازه ندادند یک وجب از خاک ایران به دست دشمن بیافتد، تمام دنیا در مقابل ما ایستاده بودند و ما با دست خالی جلوی آن ها ایستادیم اما الان فرق می کند، در این جنگ نرمی که دشمن به وجود آورده است باید هوشیار باشیم تا بازنده این جنگ نباشیم.

,

 

,

فقط برای برنامه دورهمی و خنداونه پول دارند؟

, فقط برای برنامه دورهمی و خنداونه پول دارند؟,

بازیگر سریال ستایش بیان کرد: سریال هایی که در تلویزیون ساخته می شوند را ببینید که چقدر ضعیف است، این پول ها به کجا می رود و صرف چه می شود؟ مگر تلویزیون و وزارت ارشاد بودجه ندارند؟ هر بار که خواستم فیلم یا سریالی بسازم گفتند "برو سرمایه گذار پیدا کن"، خب پس شما چه کاره اید؟ شما نباید پول به ما بدهید؟ دولت برای ما چه کار کرده است؟ فقط برای برنامه دورهمی و خنداونه و... پول دارند؟

,

 

,

خجالت می کشم با خانواده به سینما بروم

, خجالت می کشم با خانواده به سینما بروم,

وی در ادامه افزود: در برنامه ها و سریال های الان فقط با حرکات اروتیک و فحش دادن مردم را می خندانند، آیا این کار فرهنگی است؟ چه کسی به این ها دستور می دهد و نظارت می کند؟ با خانواده که به سینما بروید یا باید از دیدن آن فیلم خجالت بکشید یا دست خانواده را بگیرید و از سینما خارج شوید.

,

ایرانمنش اظهار داشت: نمی گذارند کار ارزشی انجام بدهم، هیچ کدام از مسئولان حمایت نمی کنند، در جمع می گویند در خدمتیم اما وقتی که به دفترشان می رویم می بینیم که خبری نیست.

,

 

,

ژانر دفاع مقدس را در سینما حذف کرده اند

, ژانر دفاع مقدس را در سینما حذف کرده اند,

وی افزود: بیاییم ببینیم که در این چند سال چند کار ارزشی ساخته ایم تا به دخترانمان بفهمانیم حجاب برای حفظ ارزش زن است؟ در مورد این که بچه های زمان جنگ چه کردند چه کرده ایم؟ ژانر دفاع مقدس را در سینما حذف کرده اند؛ آیا واقعا از عمد و با سیاست این کار را می کنند؟ خب بگویند تا همه بدانند، بگویند نمی خواهیم برای دفاع مقدس فیلمی ساخته شود.

,

بازیگر سریال مردان آنجلس بیان کرد: از استیون اسپیلبرگ پرسیدند که برای ساختن فیلم «نجات سرباز رایان» و دیالوگ معروف "این ها همه برادران ما هستند" از چه الهام گرفته است که در جواب می گوید: "از بسیجی های ایران که 8 سال در جنگ تحمیلی با عراق جنگیدند الهام گرفته ام"؛ آن ها در مورد دفاع مقدس ما تحقیق کرده اند اما در کشور خودمان دفاع مقدس را فراموش کرده اند.

,

رضا ایرانمنش در پایان گفت: من مطمئنم در روز قیامت شهدا که جان خود را دادند تا این مملکت حفظ شود از مسئولان شاکی هستند، یک زمانی اگر می فهمیدند کسی در این مملکت دزدی کرده است صدای همه در می آمد اما الان می بینیم که به راحتی اعلام می کنند فلان مسئول چند هزار میلیارد تومان اختلاس کرده است، قبح قضیه را شکسته اند و به راحتی اختلاس و دزدی می کنند و متعاقب آن، اعلام می کنند که چند هزار میلیارد اختلاس شده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه