اخبار داغ

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان سمنان:

تکمیل مصلی‌ها را تا تأمین بودجه‌های دولتی و کمک خیرین ادامه نخواهیم داد

تکمیل مصلی‌ها را تا تأمین بودجه‌های دولتی و کمک خیرین ادامه نخواهیم داد
مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان سمنان با اشاره به توقف تکمیل مصلی‌هایی با پیشرفت 15 درصد گفت: ساخت و تکمیل مصلی‌ها را تا تامین بودجه از سوی دولت و کمک خیرین ادامه نخواهیم داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدحسن پیرچه مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت با اشاره به اینکه در 8 نقطه استان سمنان کار ساخت مصلی‌های نماز جمعه در حال انجام است، گفت: 50 درصد از کار ساخت مصلی‌های شهرستان‌های سمنان، دامغان و شاهرود تکمیل شده و تکمیل 50 درصد دیگر با مشکل بودجه مواجه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان سمنان با بیان اینکه تکمیل مصلی‌هایی با درصد پیشرفت 10 تا 15 درصد را متوقف کرده‌ایم اذعان کرد: تکمیل این مصلی‌ها را تا تامین بودجه از دولت و کمک خیرین ادامه نخواهیم داد.

,

وی یادآور شد: از سال 1393 تا کنون دولت به شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اعتباراتی تخصیص نداده است و آنچه تا این لحظه پرداخت شده مربوط به قبل از سال 93 است؛ که این بودجه را نیز در راستای تکمیل مصلی‌ها هزینه کرده‌ایم.

,

مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان سمنان با بیان اینکه کشور ایران روی خط زلزله قرار دارد افزود: کاربری مصلی‌ها صرفا برای نماز جمعه نیست بلکه در صورت رخ دادن سیل، زلزله و حوادث غیر مترقبه، بناهای مستحکمی هستند و می­ توانند به طور موقت افرادی که دچار آسیب شده­ اند را اسکان دهند.

,

پیرچه ضمن ابراز ناخرسندی از  رها شدن  ورزشگاه‌های نیمه‌کاره  ضلع شمالی جاده دامغان، جاده کمربندی گرمسار و بسیاری از ورزشگاه‌های سطح کشور که سرمایه ملی محسوب می‌شوند از مسئولین خواست در تخصیص اعتبارات استانی تجدیدنظر کنند.

,

وی اضافه کرد: برای این بناها سرمایه‌های ملی صرف شده است و می‌بایست یا از ابتدا ساخته نمی­ شدند یا کامل می‌شدند.

,

مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان سمنان افزود: 30 میلیارد تومان برای یک ورزشگاه که در ضلع جنوبی مصلی سمنان بنا شده است اعتبار درنظر گرفته می­ شود؛ اما چرا برای ساخت و تکمیل اماکن مذهبی با مشکل مواجه باشیم؟

,

پیرچه کمک خیرین، جهت ساخت و تکمیل مصلی‌ها را «بسیار کم» ارزیابی کرد و افزود: همین مقدار کم بسیار ارزشمند است چرا که مشارکت مردم جهت تکمیل مصلی‌ها بسیار کارآمد است.

,

وی گفت: مردم در تمامی عرصه‌ها و صحنه‌ها پیروز میدان هستند و هرجا وارد صحنه شدند مشکل مسئولین، دولت و کشور حل شده است.

,

مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان سمنان اظهار کرد: ائمه جمعه و مسئولین ستاد نماز جمعه می ­توانند با برگزاری جلسات و دعوت از خیرین جهت بررسی و تشریح اصل موضوع  و ضرورت تکمیل این بناهای مذهبی، خیرین را به سمت تکمیل مصلی‌ها هدایت کنند.

,

پیرچه در مورد حضور کم‌‌رنگ جوانان در مساجد و ستاد نماز جمعه اذعان کرد: طبق توصیه های مقام معظم رهبری به ستاد نماز جمعه، توصیه شده است در این راستا جهت کیفی‌سازی نماز از جوانان و نوجوانان بایداستفاده شود.

,

وی با بیان اینکه در بعضی از شهرستان‌ها، جوانان مجری نماز جمعه هستند به آنه توصیه کرد با شرکت در نماز جمعه برنامه‌های ستاد نماز جمعه را به عهده بگیرند.

,

مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان سمنان اظهار کرد: در جلسه‌ای که با روابط عمومی ستاد نمازجمعه استان در ماه گذشته برگزار شد برلزوم هدایت جوانان پرانرژی به سمت معنویت تاکید شد.

,

پیرچه گفت: مرکز رسیدگی به امور مساجد، ائمه جماعات، اداره اوقاف، سازمان تبلیغات اسلامی، هیأت امناهای مساجد در استان می ­بایست با برگزاری همایش و کلاس‌های آموزشی برای جذب جوانان و نوجوانان اقدام کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه