اخبار داغ

با حضور وزیر نیرو در شهرستان درگز؛

سد مخزنی ابیورد با اعتباری بالغ بر 215 میلیارد تومان افتتاح شد

سد مخزنی ابیورد با اعتباری بالغ بر 215 میلیارد تومان افتتاح شد
ظهر امروز در مراسمی با حضور وزیر نیرو، سد مخزنی ابیورد با هزینه کرد اعتباری بالغ بر 215 میلیارد تومان جهت تامین آب شرب منطقه و آب مورد نیاز صنعت افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ رضا اردکانیان، وزیر نیرو امروز در مراسم افتتاح سد مخزنی ابیورد درگز با حضور در جمع خبرنگاران گفت: امیدواریم افتتاح این طرح باعث افزایش رفاه و امنیت خاطر هموطنان عزیز ما در منطقه باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: برای احداث سد ابیورد تاکنون مبلغ 215 میلیارد تومان هزینه شده و تا پایان امسال یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان دیگر نیز هزینه خواهد شد؛ احداث سد هم برای توسعه آب و خاک این منطقه بسیار حساس و کلیدی است که انشالله بتوانیم آب شرب درگز و روستاهای تحت پوشش و همچنین آب مورد نیاز صنعت را از این سد تامین نموده و بزرگترین گلخانه استان را در این شهرستان مرزی داشته باشیم.

,

اردکانیان با اشاره به اجرای پویش هر هفته الف–ب- ایران اظهار کرد: وزارت نیرو 227 پروژه بزرگ آب، فاضلاب و برق شامل 10 سد بزرگ، 3000 مگاوات نیروگاه در 9 استان، 26 هزار هکتار شبکه‌های آبیاری و زهکشی، 29 تصفیه‌خانه فاضلاب، آب‌رسانی به بیش از 110 روستا و .... را با سرمایه‌گذاری 33000 میلیارد تومان در دست اجرا دارد.

,

وی افزود: از این تعداد، درحالی‌که هنوز 3 ماه تا پایان سال فرصت است، 86 پروژه با سرمایه‌گذاری 8100 میلیارد تومان افتتاح و بهره‌برداری شده است.

,

وزیر نیرو گفت: این وزارتخانه در استان خراسان رضوی 46 پروژه با اعتبار بیش از 20 هزار میلیارد تومان را پیش‌بینی کرده که در هفته جاری شاهد افتتاح 13 پروژه در نقاط مختلف استان با سرمایه‌گذاری بیش از 570 میلیارد تومان بودیم.

,

وی افزود: نکته مهم این است که علی‌رغم تحریم‌های همه جانبه و ظالمانه دشمن، پایداری مردم ما نه‌تنها دربرگیرنده امنیت و استقلال کشور است بلکه دستاورد بزرگ آن برای جامعه جهانی منصرف ساختن قدرت‌های بزرگ از این روش‌های خصمانه است؛ ما از خاکستر این تحریم‌ها ققنوس‌وار برخواهیم خواست و نسل جدیدی از فناوری و خوداتکایی به فرزندانمان هدیه می‌دهیم.

,

اردکانیان تصریح کرد: امروز هر گامی که در جهت افزایش سطح امیدواری جامعه برداشته شود یک امر مقدس و خداپسندانه است و متقابلاً هر اقدامی که کم اعتمادی مردم را به دنبال داشته باشد در مسیر و جهت‌گیری دشمنان این مرزوبوم است.

,

این مقام مسئول تأکید کرد: دشمن هیچ‌گاه دست از دشمنی با مردم و نظام ما برنخواهد داشت؛ روزی با در دست گرفتن پارچ و لیوان در برابر مردم خشک‌سالی زده و روزی با بزرگنمایی خسارات نزولات آسمانی سعی در ناکارآمد جلوه دادن حکومت و ترویج بی آیندگی دارد.

,

وی در ادامه با اشاره به موضوع جمع‌آوری و تسویه فاضلاب به عنوان یکی از شاخصه‌های توسعه‌یافتگی گفت: 40 سال پیش با وجود ارتباطات گسترده با دنیا عدد کل تصفیه‌خانه‌های کشور به تعداد انگشتان دست نمی‌رسید اما امروز با وجود این سطح از تحریم و رشد 2.3 برابری جمعیت، 223 مین تصفیه‌خانه فاضلاب را افتتاح کرده و به بهره‌برداری رساندیم.

,

وزیر نیرو در پایان ضمن تقدیر و تشکر از تمامی کسانی که در به ثمر رسیدن پروژه سد بزرگ ابیورد نقش داشتند خاطرنشان کرد: انشالله بتوانیم با پیگیری مسئولین و همراهی مردم عزیز، بار دیگر شاهد افتتاح چنین پروژه‌هایی در سطح استان و شهرستان درگز باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه