اخبار داغ

پناهیان: تاثیر مداحان بر مردم بیشتر از منبر است

پناهیان: تاثیر مداحان بر مردم بیشتر از منبر است
مقام معظم رهبری بیشتر با مداحان و ذاکران دیدار دارند به این دلیل است که تاثیر مداحان بر مردم بیشتر از منبر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛استاد علیرضا پناهیان در دوازدهمین همایش مداحان و شعرا گفت: در مسیحیت نیز مداحی داریم و پاپ گفته است برای اینکه بتوانیم مسیحیت را به آفریقا بفرستیم باید از طریق موسیقی و شعر باشد که بهترین نوع آن همان کاری است که شیعیان انجام می دهند اما نتوانسته اند این کار را به صورت کامل انجام دهند.

وی گفت: عده ای به بهانه پاکت پول دریافتی یا این چنین مسائل به مداحان حمله می کنند اما نمیدانند به ریشه دین تیشه میزنند.

پناهیان افزود: ما از فرصت هایی که در دست داریم استفاده نمی کنیم و ما باید مشاور و روانشناس اسلامی داشته باشیم تا بتوانیم به خوبی روی مخاطب های خود تاثیر بگذاریم.  ما باید جنگ روانی و عملیات روانی را فرا بگیریم و بدانیم چگونه از آنها برای انتقال مفاهیم دینی و اسلامی انتقال دهیم.

وی ادامه داد :ما همه روضه هایمان بر اساس سیاست است و نمونه ان دلیل شهادت امام رضا و شهادت حضرت زهرا است.

پناهیان تاکید کرد: سکولار ها دوست ندارند سیاست مقدس شود و زمانی که روضه می‌خوانید از دلایل سیاسی شهادت ائمه ما بگویید تا مخاطب ما بداند ائمه ما از سیاست جدا نبوده اند.

وی اظهار داشت: ۶۰ روز تا انتخابات زمان داریم لذا «چله سیاسی فاطمی» راه بیندازیم به تاثی از حضرت فاطمه و از مردم به شرکت گسترده در انتخابات و دقت در مسائل سیاسی دعوت کنیم.

پناهیان با اشاره به اینکه در خصوص مسایل خانواده امروز مشکلات فراوانی داریم گفت: متاسفانه تولید محتوایی خوب برای تحکیم و کاهش مشکلات خانواده نداریم لذا مداحان بخاطر تاثیر زیادتان در خانواده ها باید به این موضوع ورود کنند.

وی افزود: یکی از دلایل کم فرزند آوردی در جامعه این است که بانوان نمی دانند به میزان تعداد فرزندانشان نزد همسرانشان محبوب‌تر می شوند.

پناهیان خاطرنشان کرد:کم مهری پدرها نسبت به دخترهایشان ریشه بدحجابی در جامعه است لذا شما می توانید با بیان توجه امام حسین(ع) به رقیه اش و روایت امام صادق می توانید این موضوع را به مردان و دخترانمان بیاموزید.

بیایم جمله جمله رفتار ائمه و حضرت فاطمه را برای مردم تبیین کنیم تا زنان و مردان ما بدانند چگونه با هم در خانواده ها رفتار و گفت و گو کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه