اخبار داغ

افتتاح پروژه یا استفاده ابزاری از انتخابات مجلس!

توقف 7ساله پروژه مترو کرج-هشتگرد و هزینه‌ای که از جیب مردم رفت

توقف 7ساله پروژه مترو کرج-هشتگرد و هزینه‌ای که از جیب مردم رفت
این روزها زمزمه سفر حسن روحانی، رئیس جمهور کشور برای افتتاح پروژه مترو کرج – هشتگرد به گوش می رسد اما سوال اینجاست که چرا دولت یازدهم و دوازدهم در اتمام پروژه ای که 70 درصد از آن پیش از سرکار آمدن آنها به انجام رسیده بود، اهمال کرده است؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، این روزها زمزمه سفر حسن روحانی، رئیس جمهور کشور برای افتتاح پروژه مترو کرج–هشتگرد به گوش می رسد و در حالی که توقف 7 ساله این پروژه نشان از ناکارآمدی مسئولین در این حوزه دارد در آستانه انتخابات مجلس مسئله افتتاح آن مطرح شده است!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
شهریورسال 1391 بود که علی حدادی، فرماندار سابق شهرستان ساوجبلاغ در آن سال، از رشد 70 درصدی زیرسازی قطار کرج-هشتگرد خبرداد. او در این مصاحبه که خبرگزاری فارس با وی انجام داده بود، از این طرح به نام طرح ملی دهم در قالب طرح مهر ماندگار یاد کرد.
,
 
,
, ,
 
,
 
,
همچنین حدادی در مصاحبه با خبرگزاری صداو سیما در شهریور همان سال (1391) به ریل گذاری 16 کیلومتر از مسیر 25 کیلومتری خط مترو کرج - هشتگرد اشاره کرد و گفته بود: «مسائل مربوط به دکل‌های برق و لوله‌ های سوخت‌رسانی از جمله گاز که در طول مسیر قرار دارند، با رایزنی و همراهی دستگاه‌ های مسئول به طور کامل برطرف شده است.
,
 
,
در حال حاضر معارضانی در مناطق حصارک و کرج قرار دارند، که مسائل‌شان برطرف نشده و در حال رایزنی و تعامل با آنها هستیم که امیدوارم به زودی برطرف شود.
,
 
,
تا این لحظه بودجه‌ای در حدود ۷۰ میلیارد تومان برای اجرای این پروژه ملی صرف شده است و امیدواریم در بهار سال ۹۲ و پیش از اتمام ماموریت دولت دهم، بهره‌برداری از مترو کرج ـ هشتگرد نهایی و انجام شود»
,
 
,
 
,
, ,
 
,
 
,
اخبار مربوط به پیشرفت قطار شهری کرج-هشتگرد و مهمتر از همه خبر آغاز ریل گذاری این پروژه ملی در سال 1392 در حالی در میان خبرگزاری‌های رسمی کشور منتشر شده بود که تا کنون یعنی دی ماه سال 1398، این پروژه به بهره برداری نرسیده است.
,
 
,
با جستوی کوتاهی در میان اخبار درمی یابیم که به گفته علی حدادی فرماندار سابق شهرستان ساوجبلاغ، در شهریور سال 91 حدود 70 درصد از زیرسازی قطار کرج-هشتگرد به بهره برداری رسیده بود و سعید محمد فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا در 10 آبان 1398، در مصاحبه ای با خبرگزاری مهر از پیشرفت ۹۳ درصدی طرح قطار برقی گلشهر به شهر جدید هشتگرد خبر داد.
,
 
,
حال سوال اینجاست که آیا، 7 سال برای رشد 23 درصد زمان زیادی نیست؟ به راستی چرا دولت یازدهم و دوازدهم در اتمام پروژه ای که 70 درصد از آن پیش از سرکار آمدن دولت به انجام رسیده بود، اهمال کرده است؟
,
 
,
 
,
, ,
 
,
 
,
در بخشی از مصاحبه حدادی در شهریور 91خواندیم که گفته بود:« تا این لحظه  بودجه‌ای در حدود ۷۰ میلیارد تومان برای اجرای این پروژه ملی صرف شده است » اما اکبر رحمانی قهرودی، رئیس امور راه و ترابری سازمان برنامه و بودجه کشور در آبان سال 98 از تخصیص اعتباری بالغ بر 200 میلیارد تومان در سال جاری برای این پروژه خبر داده است. قابل ذکر است که اعتبار 200میلیارد تومان تنها برای اتمام 30 درصد از پروژه اختصاص داده شده است. 
,
 
,
آیا با وجود تورم فزاینده و افسارگسیخته سال‌ های اخیر، هزینه اتمام پروژه در سال 1392 با 1398 یکسان است؟ چرا مردم باید هزینه این اهمال کاری مسئولان شهرستان ساوجبلاغ و استان البرز را بدهند؟ 
,
 
,
چه دلایل توجیه پذیری برای توقف پروژه‌ای با این سطح از اهمیت که میتوان با انجام آن با جابه جایی روزانه 250 هزار نفر، به کاهش ترافیک، آلودگی هوا و هزینه جابه جایی بی انجامد، وجود دارد؟
,
 
,
آیا با توجه به عدم اتمام پروژه سیگنالینگ مترو، اخبارهای افتتاح این پروژه در دهه فجر سال جاری، این شائبه را به ذهن متوالی نمیکند که بهره برداری از این پروژه میتواند یک استفاده ابزاری در انتخابات مجلس یازدهم باشد؟ 
,
 
,
اگر مسئولین استان البرز به ویژه شهرستان ساوجبلاغ در اجرای پروژه بسیار مهم و راهبردی مترو کم‌کاری نمی‌کردند در طی شش سال قطعا هم صرفه جویی بسیار خوبی در مصرف سوخت و کاهش ترافیک صورت می‌گرفت و هم از آلودگی هوا کاسته می‌شد. و صد البته مردم این منطقه نیز به راحتی به تهران و کرج عزیمت می‌ کردند.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه