اخبار داغ

معاون شهرسازی و معماری شهرداری سنندج:

نقشه جدید و طرح تعیین مرز محلات مناطق و نواحی شهر سنندج تهیه شد

نقشه جدید و طرح تعیین مرز محلات مناطق و نواحی شهر سنندج تهیه شد
معاون شهرسازی و معماری شهرداری سنندج گفت: طرح تعیین مرز محلات ، مناطق و نواحی شهر سنندج در راستای توزیع متوازن خدمات شهری، تحقق مدیریت یکپارچه شهری، توزیع عادلانه خدمات و ایجاد زمینه برای مشارکت شهروندان تهیه شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ معاون شهرسازی و معماری شهرداری سنندج در گفتگو با خبرنگار  کُردتودی، عنوان کرد: تعیین مرز محلات و مناطق شهری براساس دستورالعمل ابلاغی وزارت کشورامسال  در دستور کار قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،, کُردتودی،,

 روناک بابایی گفت: با توجه به مغایرت هایی که طرح تفصیلی شهر سنندج با ویژگی های عرفی و اجتماعی محلات شهر سنندج دارد در چارچوب قوانین موجود و دستورالعمل فوق  این معاونت نسبت اجرای  این طرح اقدام نمود.

,

وی از تهیه نقشه محلات با کاربری جدید و اجرای طرح تعیین مرز محلات ،مناطق و نواحی شهر سنندج خبر داد و گفت: این مهم در راستای توزیع متوازن خدمات شهری، تحقق مدیریت یکپارچه شهری، توزیع عادلانه خدمات و ایجاد زمینه برای مشارکت شهروندان اجرایی شده است.

,

وی خاطرنشان کرد: براساس دستورالعمل ابتدا نقشه پایلوت BASE MAP که منبع آن طرح تفصیلی مصوب سال 91 شهر سنندج بوده و در محیط GIS در محدوده قانونی شهر، نواحی و موقعیت شهر نسبت به حریم شهر سنندج تهیه شد.

,

بابایی عنوان کرد: براساس طرح تفصیلی شهر سنندج دارای 77 محله بوده و در ساختار اجتماعی و فرعی شهر 188 محله است که  پس از شناسایی مرز محلات با حضور در محل و درمیان مردم نسبت به شناسایی مرز محلات و اسامی محلات اقدام شد.

,

وی افزود: پس از تعیین مرز محلات و مرزبندی در محیط GIS محلات بر روی Base map اعمال شده تا تعیین مرزها در انطباق با طرح تفصیلی هم کنترل شود و بر همین اساس بعد از تهیه بلوک های آماری جمعیتی براساس سرشماری نفوس و مسکن سال 95 از مرکز آمار استانداری کردستان اخذ و براساس مرز محلات جمعیت ساکن در هر کدام از محلات 188 گانه شهر تعیین شد.

,

وی بیان کرد: براساس دستورالعمل ابلاغ شده تعیین مرز هر محله برپایه معابر پیرامونی و درون بافت محلات بوده که کلیه معابر مورد نیاز با ذکر نام در حدود محلات درج و اعلام شد.

,

معاون شهرسازی و معماری شهرداری سنندج اضافه کرد: در ادامه روند تعیین مرز محلات و مناطق و نواحی شهر سنندج طبق مرز محلات نقشه ای برای تمام محلات با معرفی کاربری های موجود و پیش بینی شده طرح تهیه شد.

,

وی ادامه داد: براساس جمعیت ساکن، سرانه کلیه کاربری ها محاسبه و برای هر محله از شهر در سطح هر کدام از مناطق و نواحی شناسنامه حاوی کلیه اطلاعات شامل  ( جمعیت، مساحت محله، کاربری ها، سرانه کاربری، حدود اربعه و معابر پیرامونی و آثار ارزشمند تاریخی موجود در محله تهیه شد.

,

 بابایی گفت: از برآیند شناسنامه هر کدام از محلات، برای هر منطقه شناسنامه ای حاوی تعداد محلات، وضعیت کاربری ها سطح منطقه و جمعیت ساکن در سطح منطقه و به تبع شناسنامه مناطق برای کل شهر سنندج شناسنامه تهیه شد که بر همین اساس می توان وضعیت شهر را از لحاظ پراکنش های جمعیت و سطوح کاربری ها تعیین و بررسی نمود.

,

وی تاکید کرد: آنچه بر اساس کار تعیین مرز محلات است تدوین مبانی نظری و استدلالات شهرداری در توجیه اجرای طرح محله بندی شهر است که براین اساس نظام تقسیمات منطقه و محله بندی باید در راستای توزیع متعادل وزن های اقتصادی، جمعیتی و سطوح کاربری ها تعیین و بررسی شد.

,

وی اظهار داشت: در همپوشانی تعیین مرز مناطق پژوهش هایی که براساس استعلامات لازم به عمل آمده ازشهرداری مناطق بوده و مرز هر کدام از مناطق براساس توانایی اقتصادی و سطح خدمات تعیین شده است.

,

معاون شهرسازی و معماری شهرداری سنندج در نهایت تصریح کرد: طرح تعیین مرز محلات، مناطق و نواحی شهر سنندج تدوین شده و به سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور جهت تایید ارسال شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه