اخبار داغ

بیانیه انتقادی تشکل های دانشجویی درباره جولان قاچاق

بیانیه انتقادی تشکل های دانشجویی درباره جولان قاچاق
در زمانی که تحریم‌های ظالمانه آمریکا کمر به نابودی اقتصادی کشور بسته و معیشت مردم را هدف قرار داده است پدیده شوم قاچاق با منافع عده‌ای مفسد اقتصادی گره خورده و سعی در نابودی تولید داخلی دارند. در این بین دستگاه‌های زیادی متولی مبارزه با قاچاق کالا و ارز هستند اما متاسفانه اخباری مبنی بر ورود کالاهای قاچاق از مبادی رسمی و گمرکات کشور به گوش می‎‌رسد و جولان کالاهای قاچاق در بازار همچنان ادامه دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تشکل دانشجویی انجمن اسلامی در خصوص مقابله با فساد و ویژه خواری بیانیه ای صادر کرد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

متن این بیانیه به شرح زیر است. 

,
بسم الله الرحمن الرحیم
,
با فساد مبارزه‌ی جدّی بشود، با ویژه‌خواری مبارزه‌ی جدّی بشود، با قاچاق مبارزه‌ی جدّی بشود؛ اینها دارد به اقتصاد کشور لطمه میزند و ضررش را مردم میبرند. اگر ما در مقابل آن مجموعه‌ای که فرض بفرمایید با زدوبست‌هایی در زمینه‌ی مسائل اقتصادی ویژه‌خواری میکنند، خودشان را از امتیازات ویژه برخوردار میکنند و یا دچار فساد پولی و مالی و اقتصادی میشوند، سهل‌انگاری کنیم، قطعاً کشور ضرر خواهد کرد؛ نباید سهل‌انگاری بشود. البتّه در مقام بیان و در روزنامه‌ها و جنجال و بخصوص با جهت‌گیری‌های سیاسی، حرفهای قشنگ خوبی زده میشود امّا اینها فایده‌ای ندارد. حالا یک مجرم اقتصادی را مثلاً فرض کنیم دستگیر کردند، روزنامه‌ها درباره‌اش بنویسند و عکس و تفصیلات و کارهایی مانند اینها را با اهداف جناحی و سیاسی بکنند، اینها فایده‌ای ندارد؛ دو صد گفته چون نیم کردار نیست. باید جلوی آن فسادی را که امروز ممکن است پیش بیاید بگیرند و مانع فساد بشوند. قاچاق همین جور است؛ مانع قاچاق [بشوند]. باید با قاچاق، به‌معنای واقعی کلمه مبارزه کنند. مقام معظم رهبری ۱۳۹۵/۰۱/۰۱
,
 
,
در زمانی که تحریم‌های ظالمانه آمریکا کمر به نابودی اقتصادی کشور بسته و معیشت مردم را هدف قرار داده است پدیده شوم قاچاق با منافع عده‌ای مفسد اقتصادی گره خورده و سعی در نابودی تولید داخلی دارند. در این بین دستگاه‌های زیادی متولی مبارزه با قاچاق کالا و ارز هستند اما متاسفانه اخباری مبنی بر ورود کالاهای قاچاق از مبادی رسمی و گمرکات کشور به گوش می‎‌رسد و جولان کالاهای قاچاق در بازار همچنان ادامه دارد. مجلس شورای اسلامی بر اساس وظیفه قانونی خود اقدام به تحقیق و تفحص از مبارزه با قاچاق کالا و ارز کرده و گوشه‌ای از ضعف یا کم‌کاری دستگاه‌های متولی در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز در این تحقیق و تفحص مشخص شده است اما بنا بر اظهار نمایندگان عضو هیئت تحقیق و تفحص گزارش آماده شده توسط این هیئت با اعمال فشار و لابی بعضی از افراد تا کنون در صحن مجلس شورای اسلامی قرائت نشده است.
,
 
,
با توجه به اهمیت موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز و تاکیدات موکد مقام معظم رهبری مبنی بر مبارزه با پدیده شوم قاچاق از مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود تا هر چه سریع تر متن اصلی و بدون دستکاری گزارش هیئت تحقیق و تفحص را به هیئت رئیسه مجلس ارائه کرده و هیئت رئیسه مجلس نیز با قید فوریت این گزارش را برای آگاهی افکار عمومی منتشر کند.
,
 
,
همانطور که مقام معظم رهبری بیان کردند یکی دیگر از ارکان تقویت تولید داخلی، دستگاه مبارزه‌ با قاچاق است و پدیده قاچاق منحصر به قاچاق‌های جزئی وکوله‌برها و مانند اینها نیست؛ باندهای قاچاق که اقدام به قاچاق انبوه کالا و ارز می‌کنند باید شناسایی شده و با آن‌ها برخورد جدی شود.
,
 
,
جنبش دانشجویی انتظار دارد تا مجلس شورای اسلامی پیش از شروع انتخابات و قبل از اینکه متن گزارش هیئت تحقیق و تفحص دچار تغییراتی شود نسبت انتشار گزارش اقدام سریع و خاطیان در مبارزه با قاچاق را به دستگاه  قضائی معرفی کند.
,
 
,
از دستگاه قضایی نیز انتظار می‌رود در صورت تعلل مجلس یا هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اقدامی جدی و سریع برای شناسایی و انهدام باندهای قاچاق و منتفعان از این پدیده شوم اقدام کند.
,
 
,
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته
,
 
,
امضا:
,
 
,
انجمن اسلامی دانشجویان ۱۳۴۸ دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران
,
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز
,
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه اراک
,
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد دماوند
,
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی آبادان
,
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی شیراز
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه