اخبار داغ

در پی‌ خرابی نازل‌های جایگاه گاز درگز مطرح شد؛

راه‌اندازی جایگاه جدید سوخت سی‌ان‌جی درگز نیازمند اعتبار استانی

راه‌اندازی جایگاه جدید سوخت سی‌ان‌جی درگز نیازمند اعتبار استانی
همزمان با افزایش قیمت بنزین، صف گاز طبیعی در شهرستان درگز چند برابر بیشتر شده، این در حالی است که از 8 نازل جایگاه فقط 4 نازل آماده به کار هستند و مسئولان شهر فعلا برنامه ای برای راه اندازی نازل های غیر فعال ندارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ امروزه گاز فشرده طبیعی یا همان  "CNG" دیگر نام غریبی برای مردم ایران نیست؛ به گفته مدیر طرح و توسعه سی‌ان‌جی شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، حدود ۴میلیون و ۳۰۰هزار خودرو در سطح کشور، از CNG استفاده می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس, CNG, CNG,

پس از اعلام رسمی افزایش قیمت بنزین، سوخت CNG به دلیل قیمت بسیار کمتری که نسبت به بنزین داشت مورد توجه بخش زیادی از صاحبان و مالکان خودروهای تک سوز قرار گرفت؛ صحت این مطلب را می توان با مقایسه صفهای سوخت گاز قبل و بعد از گرانی بنزین به روشنی مشاهده کرد.

, CNG,

در این میان شهر درگز با داشتن تنها یک جایگاه گاز فشرده طبیعی، در معرض این تدبیر ناگهانی مسئولین اجرایی کشور قرار گرفته و صفهای طولانی گاز و خراب و غیرفعال بودن تعدادی از نازل های جایگاه، مردم را با مشکلاتی مواجه کرده است.

,

, ,

یکی از شهروندان درگزی به خبرنگار ما گفت: از تعداد 8 نازل مستقر در جایگاه گاز درگز فقط 4 نازل آماده به کار هستند که معمولا یکی از این 4 نازل خراب است؛ از 3 نازل باقی مانده هم یک نازل مختص به رانندگان تاکسی است که در صورت نبود تاکسی در صف، خودروهای شخصی می توانند از آن استفاده کنند.

,

زهره وند افزود: با این تفاسیر ما در طول روز عملا به 2 نازل دسترسی داریم که تعداد بالای خودروهای گازسوز در شهرستان باعث ایجاد صفهای طولانی مقابل جایگاه شده است؛ البته می توان برای سوختگیری به جایگاه شهر نوخندان مراجعه کرد که مسافت طولانی رفت و برگشت هم وقت ما را هدر می دهد و هم حجم گاز زیادی مصرف می شود.

,

یکی دیگری از خودرو داران درگزی تصریح کرد: از زمان گرانی بنزین، صفهای جایگاه گاز درگز به یک باره چند برابر بیشتر شده؛ این روزها حداقل زمان معطلی ما پشت صف گاز نیم ساعت است که می شود با تدبیری از سوی مسئولین نازل های غیرفعال هم راه اندازی شده و وقت مردم در صف تلف نشود.

,

وی افزود: جدای از اینها، مسیر قرار گرفتن خودروها در صف گاز، با توجه به اینکه بسیار کوتاه بوده و در حوزه اختیارات شهرداری قرار دارد، فاقد هر گونه آسفالتی است و سوختگیری در روزهای بارانی علاوه بر صفهای طولانی با گلی شدن خودروها همراه است.

,

, ,

رمضان یزدان پناه شهردار درگز در گفتگو با خبرنگار ما گفت: پس از موضوع گران شدن بنزین، استفاده از گاز طبیعی در درگز با رشد 20 درصدی همراه بوده است، البته استاندارد خاصی برای تعریف تعداد جایگاه بر اساس میزان جمعیت و تعداد خودروها وجود ندارد که بخواهیم راه اندازی یک جایگاه جدید را در دستور کار قرار دهیم.

,

وی افزود: در صورتی که تمام نازل ها سالم باشند، جایگاه جوابگوی نیاز شهرستان خواهد بود اما در شرایط فعلی فقط در زمان پیک مصرف ممکن است صفهای طولانی تشکیل شود؛ در این شرایط سوختگیری هیچ خودرویی بیش تر از نیم ساعت طول نخواهد کشید.

,

این مقام مسئول تصریح کرد: هزینه راه اندازی دو سکوی دیگر که فعلا غیر فعال است، بیش از 5 میلیارد ریال هزینه دارد که تامین آن جز با تخصیص اعتبار از سوی استان، برای شهرداری درگز مقدور نیست.

,

محمد اتحاد رئیس شورای شهر درگز چند روز پیش از تعمیر یک دستگاه نازل خراب جایگاه و اضافه شدن دو نازل دیگر، به تعداد نازل های فعال خبر داده بود؛ منتظر تحقق این وعده از سوی مسئولین شهرداری درگز هستیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه