اخبار داغ

تحت فشار گذاشتن مجمع برای تصویب لوایح FATF خلاف مصلحت کشور است/دولت لایحه ای متناسب با بهبود وضع صادرات به مجلس ارسال نکرده است

تحت فشار گذاشتن مجمع برای تصویب لوایح FATF خلاف مصلحت کشور است/دولت لایحه ای متناسب با بهبود وضع صادرات به مجلس ارسال نکرده است
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس گفت: اینکه بخواهیم با شانتاژ مجمع را تحت فشار بگذاریم که لوایح FATF به تصویب برسد قطعا خلاف مصلحت کشور است و امید است تصمیم گیری ها، بر مبنای علم و تخصص و بر اساس تجربه و عبرتی که در سالهای گذشته داشتیم صورت گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس عصر امروز در همایش سالروز ملی صادرات و تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان مرکزی، گفت: پیوندهای راهبردی و استراتژیکی امروز بین دو ملت ایران و عراق در زمینه های مختلف وجود دارد که ظرفیت های بزرگی را در اختیار دو ملت قرار داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب, دیارآفتاب, دیارآفتاب, .,

کریمی، در خصوص مشکلات موجود در حوزه صادرات، عنوان کرد: علی رغم همه تحریم ها، عزم و اراده فعالان اقتصادی این کشور، بر این مشکلات فائق می آید.

, .,

وی، با اشاره به جهش قیمت ارز در سال گذشته، این جهش را فرصت طلایی پیش روی صادرات کشور دانست و اظهار کرد: علی رغم مشکلات، تراز تجاری مثبت است. اما این مازاد تراز تناسبی با حجم گسترده ظرفیت های اقتصادی و بازارهای هدف کشور ما ندارد و ما می توانیم با برطرف کردن موانع گام های بلند تری در مسیر توسعه صادرات برداریم.

, .,

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس با تاکید بر تسهیل ضوابط و مقررات صادراتی، تصریح کرد: در قانون ششم توسعه انعقاد پیمان های پولی چند جانبه پیش بینی شده است که کمتر تلاشی در آن حوزه انجام شد ولی در حال حاضر تلاش های بیشتری صورت گرفته تا این پیمان ها بتواند بستر لازم را برای مبادلات پولی فراهم کند.

, .,

وی، ضمن بیان اینکه جمهوری اسلامی با پشتوانه ۸۰ میلیون ایرانی کشور مقتدری است، عنوان کرد: با تلاش و جهادی که در کشور صورت می گیرد، علی رغم همه مشکلات، ملت ایران به اثبات رسانده است که راه خودش به سمت پیشرفت را باز می کند.

, .,

کریمی، فشارهای ظالمانه و غیر منطقی آمریکا و اذنابش علیه ایران و بسیاری از کشور ها را نزد جهانیان مذموم دانست و بیان کرد: علی رغم سختی ها اما فشارها مانع پیشرفت کشور نخواهد شد و حتی تحریم ها فرصت هایی را برای اقتصاد فراهم کرده است.

,

وی در واکنش به اظهارات مقدسی دیگر نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در خصوص تصویب لوایح Fatf  و تاثیر آن بر روابط تجاری آن، گفت: به نوبه خود اعلام آمادگی می کنم که در هر جمعی بحث کارشناسی کنیم چرا که مسائل راهبردی که بر امنیت عمومی کشور استوار است را نمی شود با شعارهای پوپولیستی حل کرد.

, Fatf , .,

نماینده اراک، خنداب و کمیجان ادامه داد: مخالفان لوایح fatf دلایل کارشناسی متقنی دارند ولی در عین حال حاضرم در هر جمعی این نظریات را به مناظره بگذاریم.

, fatf , .,

وی افزود: ارکان در نظام جمهوری اسلامی شناخته شده است و هر رکنی اختیارات خودش را دارد و تصمیمات غیر کارشناسی را نمی توان بر هر رکنی تحمیل کرد. همانطور که مجلس به عنوان یک رکن دموکراتیک این لوایح را تصویب کرد باید اجازه داد که در مجمع تشخیص مصلحت نیز به عنوان یکی از ارکان نظام این لوایح بررسی شود.

, .,

کریمی افزود: اینکه بخواهیم با شانتاژ مجمع را تحت فشار بگذاریم که این لوایح به تصویب برسد قطعا خلاف مصلحت کشور است و امید است تصمیم گیری ها، بر مبنای علم و تخصص و بر اساس تجربه و عبرتی که در سالهای گذشته داشتیم صورت گیرد.

, .,

وی تشریح کرد: سوال این است که چند درصد مشکلات صادراتی به تحریم، چند درصد به بی تدبیری های ۶ ساله بر می گردد و چند درصد با اقدام مدیران قابل حل است. چرا در ۶ ساله گذشته حتی به تعداد انگشتان یک دست هم لایحه برای بهبود وضع صادرات به مجلس ارسال نکرده اند؛ چرا مشکلات مالی و گمرکی و مالیاتی را رفع نکرده اند.

,

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان با بیان اینکه مشکلات کشور را باید واقعی و کارشناسی به بحث بگذاریم اظهار کرد: شعار ندهیم؛ تامین منافع ملی در کنار امنیت باید هدف همه باشد و از هر حرکتی که بخواهد منافع را تهدید کند باید اجتناب کرد. تشخیص مصلحت این مهم برعهده صاحب نظران و ارکان نظام است.

, .,

کریمی خاطر نشان کرد: ایران اسلامی سرشار از توانمندی ها و سرمایه های انسانی است که در خود دارد که این سرمایه ها آینده ای به مراتب روشن تر و درخشان تر را برای ما به ارمغان خواهند آورد.

, .,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه