اخبار داغ

گفتگو با بانویی که عاشقانه از همسر جانبازش پرستاری می کند؛

نگهداری از همسرم برای من شیرین تر از عسل است

نگهداری از همسرم برای من شیرین تر از عسل است
همسر جانباز محمد متین گفت: همسرم هنگامی که از جبهه برگشت تمام بدنش از اثرات ترکش و شیمیایی کبود شده بود و دائم از درون و بیرون بدنش خون میرفت، با این حال به تنهایی به پرستاری او پرداختم و تمام این سختی ها برایم شیرین تر از عسل بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ حضرت زینب(س) را ما به عنوان اسوه ای از صبر و استقامت می دانیم و این بانوی باکرامت در هنگام ملایمت ها و سختی های کربلا علاوه بر دوش کشیدن غم از دست دادن برادر و اهل بیتش از خدمتگذاری و پرستاری امام زمانش یعنی امام زین العابدین(ع) لحظه ای غافل نشد و تا پای جان از بیمار کربلا نگهداری و مراقبت کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز؛,

زنان مسلمان که همیشه الگوی خود را حضرت فاطمه(س)، حضرت زینب(س) و حضرت معصومه(س) می دانند با تاسی گرفتن از اخلاق و رفتار این بزرگواران به رفتار و پرورش فرزندان می پردازند.

,

در دنیایی که برای برخی از افراد ارزش های اخلاقی جایگاهی ندارد؛ اما می توان از خود گذشگی و ایثار را در زنان باتقوا ایرانی مشاهده کرد که با الگو گیری از حضرت زینب(س) از جان و مال خود و خانواده شان برای زنده نگه داشتن دین اسلام و ارزش های اسلامی می گذرند.

,

حضرت زینب(س) همواره در میان زنان و مردان ایرانی جایگاه ویژه ای دارد به طوری که همسران جانبازان با الگوگیری از صبر و استقامت خطبه خوان کربلا بعد از جنگ دفاع مقدس با عشق ورزی به همسرانشان صبورانه کنارشان ایستادند و با دل و جان از آنها پرستاری می کنند.

,

بعد از جنگ نابرابرانه تحمیلی عده ای زیادی از مردان این سرزمین دچار بیماری اعصاب و روان، بیماری های شیمیایی و مجروح جنگ شدند و در حالی که آسایشگاه هایی برای آنها تعبیه شده بود اما همسرانشان اجازه ندادند و با صبر و بردباری از همسران خود در منزل پرستاری کردند.

,

روز ولادت حضرت زینب(س) فرصت را غنیمت شمردیم و گفتگو داریم با خانواده ای که الگو زندگیشان حضرت زینب(س) است.

,

محمد متین، جانباز ٣۵%شیمیایی جنگ تحمیلی از هدفش برای رفتن به جبهه گفت: در سال ١٣۶۴ با شنیدن سخنرانی حضرت امام (ره) از طریق رادیو وظیفه خود دانستم و عازم نبرد حق علیه باطل شدم.

,

متین افزود: ٢٠ روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ازدواج کردم و پس از آموزش در استان کرمان به همراه هم رزمان خود به اهواز اعزام شدیم.

,

محمد متین ادامه داد: ما به خاطر دفاع از ناموس و وطن و پیروی از ولایت فقیه و حضرت امام (ره) جبهه رفتیم و از هیچکس توقعی نداشتیم و نداریم.

,

وی ضمن خاطره گویی از قبل انقلاب و دستاوردهای بعد از انقلاب بیان کرد: در زمان حکومت منحوس پهلوی وضع زندگی و معیشت مردم خیلی بد بود و ما نان برای خوردن نداشتیم اما در حال حاضر الحمدلله به برکت این نظام و انقلاب مردم آگاه شدند و در امنیت، آسایش و آرامش هستیم.

,

فاطمه زندانی همسر جانباز به بیان خاطرات پرداخت و گفت: وقتی از جبهه برگشت تمام بدنش از اثرات ترکش و شیمیایی کبود شده بود و دائم از درون و بیرون بدنش خون میرفت، روزانه چندین بار از حال میرفت.

,

خانم زندانی افزود: من با تمام سختی ها ساختم چون خودم از همسرم خواستم که برای دفاع از وطن برود و یک وظیفه میدانستم.

,

وی ادامه داد: در طول این سال‌ها مشکلات زیادی داشتم و هیچکس همراهم نبوده غیر خدا که در تمام مشکلات از خداوند کمک گرفتم و مشکلاتم حل شده، ما چندین سال آواره بیمارستان های مختلف بودیم برای درمان خودم به تنهایی از محمد (جانباز) پرستاری میکردم و وظیفه خود میدانستم.

,

زندانی افزود: این مشکلات برای من شیرین تر از عسل است چون خودم انتخاب کردم و پای انتخابم می‌مانم.

,

محمد متین جانباز شیمیایی در پایان خطاب به همه مردم کشور ایران به خصوص جوانان گفت: باید قدر این انقلاب را بدانیم ما هر چه الان داریم از سر برکت انقلاب و شهدایست که جان خود را فدای این انقلاب و وطن کردند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه