اخبار داغ

حکایت ماشین‌هایی که سر از بلوار شهید شوشتری درمی‌آوردند!

جان شهروندان نیشابوری قربانی اختلاف راهداری و پلیس راه

جان شهروندان نیشابوری قربانی اختلاف راهداری و پلیس راه
عدم انجام وعده‌های مسئولان توسط اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، پلیس‌راه و شهرداری شهروندان نیشابوری را در کمین فاجعه‌ای دردناک قرار داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، بلوار شهید شوشتری معروف به جاده باغرود یکی از محل‌های تفریح مردم است که آن را برای پیاده‌روی، ورزش و حتی گذراندن قسمتی از شب در ایام خوش آب‌وهوا همراه با خانواده‌های خود انتخاب می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

مردم در این مسیر انواع ورزش‌های پیاده‌روی، دو، دوچرخه‌سواری و اسکیت را انجام می‌دهد به نحوی که در شب‌های بهار و تابستان مخصوصاً از افطار تا سحرهای ماه مبارک رمضان این بلوار از هر مرکز تفریحی تجاری در شهرستان نیشابور شلوغ‌تر می‌شود.

,

اما این‌همه ماجرا نیست، وسط بلوار شهید شوشتری محل انجام ورزش‌ها است و اخیراً نیز در ضلع غربی آن مسیر دوچرخه‌سواری و در مسیر شرقی مسیر پیاده‌روی جدیدی احداث شده است که ورزشکاران متناسب با شرایط در این سه مسیر به ورزش و پیاده‌روی و خانواده‌ها نیز درون بلوار به استراحت می‌پردازند. پنج‌شنبه گذشته بود که خودرو سمندی از شمال به جنوب در حرکت بود از مسیر خود منحرف و پس از عبور از مسیر دوچرخه‌سواری درون زمین‌های کشاورزی اطراف واژگون شد.

,

, ,

وجود خطرات بالقوه و استاندارد نبودن مسیر از دلایلی است که هرلحظه امکان وقوع حادثه‌ای دردناک را در این مسیر به ذهن متبادر می‌کند.

,

حدود 700 متر ابتدای این جاده تحت مدیریت پلیس‌راهور شهرستان نیشابور و باقی این مسیر تحت مدیریت پلیس‌راه شهرستان هست که به همین میزان نیز وظایف شهرداری و اداره راه و حمل‌ونقل جاده‌ای در موضوع استانداردسازی مسیر وظیفه دارند.

,

هر سه روز یک حادثه

, هر سه روز یک حادثه,

در حالی که پلیس‌راه شهرستان نیشابور از ارائه هرگونه آماری در مورد میزان تصادفات این مسیر خودداری کرد، مدیر مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان نیشابور در این باره گفت: از ابتدای امسال تا لحظه تنظیم این خبر در این محور 98 حادثه ترافیکی داشته‌ایم.

,

قاسم مشارموحد تصریح کرد: در این حوادث 180 نفر مصدوم شده‌اند که خوشبختانه سر صحنه هیچ کدام فوت نکرده‌اند.

,

این تعداد تصادفات که اکثراً همراه با انحراف، ورود به درون بلوار یا خارج شدن از مسیر و حرکت به سمت مسیرهای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی همراه بوده است، شرایط به وجود آمدن فاجعه‌ای در این مسیر را تقویت می‌کند. به صورت متوسط هر سه روز یک تصادف در این مسیر خود گویای وجود خطر بالقوه را نشان می‌دهد.

,

واژگونی پراید در جاده باغرود با یک کشته

, واژگونی پراید در جاده باغرود با یک کشته,

اگر در آنجا پیاده راه ایجاد کرده‌ایم باید امنیت آن را هم تأمین کنیم

, اگر در آنجا پیاده راه ایجاد کرده‌ایم باید امنیت آن را هم تأمین کنیم,

علی‌اکبر شکیبا در گفت‌وگو با صبح توس در رابطه با اتفاق‌های اخیر بلوار شهید شوشتری گفت: برخی مسئولین می‌گویند که وضعیت جاده باغرود کاربرد شهری نیست در حالی که ما چنین اعتقادی نداریم، شهرداری و اداره راه باید به این موضوع ورود کنند.

,

عضو شورای شهر نیشابور با بیان این مطلب که امنیت مهم‌ترین بحث در تمام موارد هست تصریح کرد: اگر آنجا را پیاده راه ایجاد کرده‌ایم باید امنیت آن را ایجاد نماییم، در لاین غرب مسیر دوچرخه‌سواری ایجاد کرده‌ایم که آنجا نیز امینت ندارد. در لاین وسط که پیاده راه است باید راه‌های ایجاد امنیت اجرا شود.

,

وی تصریح کرد: راهنمایی و رانندگی و پلیس‌راه باید تلاش کنند تا این مسیر و نحوه رانندگی افراد از وضعیت فعلی دربیاید.

,

برای جان انسان‌ها باید ارزش بیشتری قائل باشیم

, برای جان انسان‌ها باید ارزش بیشتری قائل باشیم ,

شکیبا افزود: تا چه زمانی باید شاهد باشیم تصادفات در جاده باغرود و آسیب مالی و جانی باشیم و به نظرم ضرورت دارد که فرماندار به این موضوع ورود کند.

,

رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر نیشابور تأکید کرد: در جاده باغرود اگر خودرویی چه به چپ و چه به سمت راست منحرف شود به سمت پیاده‌ها یا دوچرخه‌سواران منحرف می‌شود که باعث حوادث تلخی خواهد شد.

,

وی ادامه داد: ما برای جان انسان‌ها باید ارزش بیشتری قائل باشیم، نیاز است مشکل این مسیر یک‌بار برای همیشه رفع شود.

,

جاده باغرود محل ورزش همگانی است

, جاده باغرود محل ورزش همگانی است,

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان نیشابور با بیان این مطلب که ما این مسیر را ورزشی نمی‌دانیم خاطرنشان کرد: اما مردم از این مسیر برای ورزش استفاده می‌کنند و ما موافق محصور شدن این مسیر هستیم به شرطی که مسئولین بودجه این مسیر را تأمین کنند.

,

محسن کاوه آهنگر تأکید کرد: اگر این مسیر حفاظ داشته باشد و امنیت جانی ورزشکاران تأمین شود بسیار خوب است، مردم باید اطلاع داشته باشند که آنجا مکان ورزشی حرفه‌ای نیست بلکه مبحث ورزش همگانی در آن محل مطرح است و وظیفه شهرداری است.

,

, ,

وی خاطرنشان کرد: ما ورزشکار سازمان‌یافته در این مسیر نداریم، البته با توجه به اینکه در شهرستان نیشابور حدود 10 نفر در رده‌های مختلف دوچرخه‌سواری جزء تیم ملی هستند و رشته اکثر آن‌ها نیز دوچرخه‌سواری جاده و پیست است و نیاز دارند که جاده‌ای استاندارد برای مسابقات و تمرین داشته باشند و حتی اخیراً نیز مسابقات کشوری را در این جاده برگزار کردیم.

,

جاده باغرود جاده روستایی است

, جاده باغرود جاده روستایی است,

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیشابور در این باره گفت: جاده باغرود در سال 96 با توجه به تأمین قیر رایگان وزارت مسیر رفت‌وبرگشت روکش آسفالت تکمیل شد و الآن رویه مناسبی دارد و جزء راه‌های روستایی برای ما حساب می‌شود و با توجه به ترافیک زیاد و گردشگری بودن منطقه جاده به‌صورت چهار بانده احداث شده است.

,

جواد مفیدی فر تأکید کرد: معدود راه‌های روستایی سطح کشور است که به صورت چهار بانده احداث شده است و اداره راه با توجه به شرایط اقتصادی بیشتر از این نمی‌تواند به آن جاده خدمات دهد هرچند نگهداری بر عهده ما است و نگهداری از هر نظر باید انجام شود.

,

وی گفت: با توجه به گردشگری بودن این مسیر و حضور مردم برای تفریح و ورزش در این جاده به نظر می‌رسد شهرداری باید یک خورده حضورش را پررنگ‌تر کند هرچند اطلاع داریم که شهرداری نیز وضعیت اقتصادی جالبی شاید نداشته باشد.

,

آماده تحویل جاده به شهرداری هستیم

, آماده تحویل جاده به شهرداری هستیم,

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیشابور افزود: در جلسات مختلف اعلام کرده‌ایم که ما آمادگی داریم جاده را تحویل شهرداری دهیم تا با احداث بلوار این مشکلات را حل کند چون احداث بلوار در شرح وظایف ما نیست و چنین اجازه‌ای نیز نداریم.

,

مفیدی فر اظهار داشت: تمهیدات ایمنی را برای این جاده پیش‌بینی کرده‌ایم اگر ملاحظه کنید بعد از بلوار سالی چند بار کانال وسط جاده را ایجاد می‌کنیم و چند نقطه را مسیر عبور مشخص کرده‌ایم ولی مردم رعایت نمی‌کنند و کانال‌ها را پر می‌کنند و دوربرگردان غیراستاندارد ایجاد می‌کنند و ما هم مجبوریم.

,

وی افزود: آن محل به چندین کیلومتر گارد ریل نیاز است و ما این مقدار گارد ریل نداریم و درهرصورت امکان نداریم کل مسیر را حفاظت کنیم و باید با عوارض طبیعی حوادث مانند کانال و خاک‌ریز تصادف و حوادث را کم کنیم.

,

, ,

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیشابور تأکید کرد: در مکان‌هایی که ما دوربرگردان ایجاد کرده بودیم علائم هست ولی مکان‌هایی که مردم کانال را پرکرده‌اند علائم ندارد و غیرقانونی است و هرازگاهی مسیرها را اصلاح می‌کنیم.

,

وی تأکید کرد: باید دید عاملی که باعث تصادف شده است را چه کسی ایجاد کرده است و اگر حوادث به دلیل ایجاد بلوار باشد شهرداری باید پاسخگو باشد و همین‌قدر که همکاری لازم را برای ایجاد بلوار داشته‌ایم کافی است.

,

جاده باغرود نیاز شهروندان است

, جاده باغرود نیاز شهروندان است,

شهردار نیشابور نیز در این باره گفت: هدفمان پاس‌کاری مشکل بین ادارات نیست و رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فردی دلسوز و کاری است. طبیعتاً این بلوار نیاز شهری است و باید دید چه مقدار از مردم شب‌ها آنجا به پیاده‌روی می‌پردازند و صرف‌نظر از این‌که در حوزه چه کسی هست این نیاز شهروندان باید رفع شود.

,

علی نجفی خاطرنشان کرد: هفته گذشته همراه با سرپرست فرمانداری نیشابور بازدیدی از این محور داشتیم و قرار شد جلسه‌ای همراه با رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای داشته باشیم تا در رابطه با این محور و کمربندی 76 متری صحبت و جمع‌بندی داشته باشیم.

,

وی ادامه داد: در حالی که هنوز کمربندی 76 متری به شهرداری تحویل نشده است ما نزدیک 70 میلیارد ریال در آنجا هزینه کردیم چون اعتقاد داریم این نیاز شهر بوده است.

,

نجفی بیان داشت: فکر می‌کنم با تعامل با این اداره و حضور سرپرست فرمانداری نیشابور این موضوع حل شود و قطعاً موضوع افتراقی نخواهد بود سعی می‌کنیم با همکاری مشکل را حل کنیم و بین همدیگر پاس‌کاری نکنیم.

,

صبح توس بر خود لازم می داند احتمال هشدار جدی در این مسیر را به همه مسئولین شهرستان نیشابور و استان خراسان رضوی بدهد تا در صورت بروز حوادث پاسخگوی افکار عمومی مردم باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه