اخبار داغ

صبح امروز صورت گرفت؛

توزیع مرحله دوم جهیزیه اهدایی رهبر انقلاب در جنوب شرق کشور

توزیع مرحله دوم جهیزیه اهدایی رهبر انقلاب در جنوب شرق کشور
مرحله دوم توزیع جهیزیه به دستور مقام‌معظم رهبری میان زوج های جوان در جنوب شرق کشور انجام شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون؛ فرمانده سپاه سلمان سیستان وبلوچستان در مراسم توزیع مرحله دوم ‌جهیزیه های مورد تاکید رهبر انقلاب که ‌در زاهدان ‌انجام‌ شد گفت: یکی از رسالت های ارزشمند، معنوی و مهم سپاه و بسیج سازندگی که علمدار محرومیت زدایی و خدمت است رفع مشکلات معیشتی مردم می باشد.
 
وی افزود: مقام‌ معظم رهبری توجه ویژه ای به محرومیت زدایی دارند و بسیج سازندگی هم در سپاه سلمان سیستان و بلوچستان به طور ویژه این ‌ماموریت را پیگیری می ‌کند که شامل ۷۰ مورد کار اجرایی کلان است.
 
به گفته گشتاسبی؛ یکی از رسالت های سپاه و بسیج سازندگی کمک به ازدواج علوی و فاطمی و آسان جوانان است که تاکنون ۸ موسسه خیریه در سراسر سیستان وبلوچستان دایر شده و با استفاده از ظرفیت های داخلی سپاه، مشارکت مردم و حمایت خیران گام های موثری برداشته شده است.
 
وی ادامه داد: صرفاً در مجموعه بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان طی دو سال گذشته موفق به توزیع ۵۵۹ سری جهیزیه با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد و 354 میلیون تومان شده ایم که مجموع جهیزیه های توزیع شده در سایر بخش بیشتر از این رقم‌ می باشد.
 
تلاش سپاه برای آسایش مردم

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه نیز در این مراسم با اشاره به روز پرستار گفت: حضرت زینب (س) اسوه صبر و بردباری است که مقام و شخصیت این بانوی بزرگوار جهان اسلام بر هیچ کس پوشیده نیست و امروز ما وارث میراث ارزشمند ایشان هستیم.
 
سردار محمد مارانی افزود: حضرت زینب(س) در واقعه عاشورا برای نجات اسلام تلاش های بسیاری کرد که در این راه نیز سختی بسیاری متحمل شد و در وصف شخصیت ایشان باید ساعت ها گفت و گو کرد و کتب متعددی نوشت.
 
مارانی با تاکید بر افزایش اقدامات ارزشمند مردم یاری در کشور ادامه داد: اینکه امروز شاهد توزیع جهیزیه به دستور مقام معظم رهبری هستیم برگرفته از نگاه بلند و ارزشمند ایشان در حمایت از مردم محروم سراسر کشور است که البته توجه رهبر انقلاب به سیستان وبلوچستان نیز بر هیچ کس پوشیده نیست.
 
وی تصریح کرد: درست است که نیروهای نظامی و امنیتی مسئولیت خطیر دفاع از کشور و خنثی سازی توطئه های دشمنان را بر عهده دارند اما هرگز تلاش برای رفاه و آسایش مردم کشور را فراموش نکرده اند که در همین راستا اقدامات مردم یاری، مردم داری و محرومیت زدایی جزو وظایف اصلی سپاه پاسداران قرار گرفته است و ضمن حمایت از اقشار ضعیف جامعه در راستای کمک به دولت نیز گام برداشته می شود.
 
وی تاکید کرد: توزیع این سری جهیزیه ها بخش کوچکی از اقدامات مردم یاری سپاه است که در آینده نه چندان دور نیز شاهد یک ‌اقدام بزرگ‌ مردم داری و مردم یاری خواهیم ‌بود و اینکه امروز زوج های جوان در زاهدان زندگی خود را با هدایای ویژه مقام معظم رهبری آغاز می کنند باید به قال نیک گرفت.
 
اجرای پروژه های بزرگ محرومیت زدایی

مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم گفت: تاکنون در حوزه کارهای عمرانی و فنی بالغ بر دو هزار پروژه با اعتبار 15 میلیارد تومان به سرانجام رسیده و در زمینه اشتغال زایی برای جوانان، ارائه تسهیلات و اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید رهبر انقلاب نیز می باشد بیش از 20 میلیارد تومان هزینه شده است.
 
علی اکبر جعفری خاطرنشان کرد: در استان سیستان وبلوچستان 556 گروه جهادی به استعداد 37 هزار جهادگر خواهر و برادر شیعه و سنی سازمان دهی شده و مسئولیت اجرایی پروژه های محرومیت زدایی را بر عهده دارند.
 
وی ادامه داد: امروز نیز مرحله دوم توزیع جهیزیه میان 100 زوج جوان در شهرستان زاهدان با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و 700 میلیون تومان از محل اعتبارات سپاه پاسداران و حمایت خیران انجام شد که 150 سری مرحله اول ماه گذشته در منطقه سیستان و عمدتاً برای خانواده های سیل زده شهرستان هیرمند بود.
 
به گفته جعفری؛ مرحله بعدی توزیع جهیزیه بعد از ایام فاطمیه آغاز خواهد شد.
 
انتهای پیام/
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
, تلاش سپاه برای آسایش مردم,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, اجرای پروژه های بزرگ محرومیت زدایی,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه