اخبار داغ

رئیس نظام پرستاری مشهد مطرح کرد؛

کمبود 2500 پرستار در مشهد/ 15 ماه کارانه پرستاران مشهدی پرداخت نشده است

کمبود 2500 پرستار در مشهد/ 15 ماه کارانه پرستاران مشهدی پرداخت نشده است
محسن گچ‌پزان گفت: هم‌اکنون بیش از 2500 پرستار در مشهد کمبود داریم که این کمبود نیرو باعث تحمیل شیفت‌های طولانی و گاهی اضافه‌کاری‌های اجباری می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن گچ‌پزان، رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری مشهد در گفت‌وگو با صبح توس، به مناسبت روز پرستار، اظهار کرد: قشر پرستار یک از زحمت‌کش‌ترین قشرهای جامعه محسوب می‌شوند که نبود یا کمبود آن‌ها در نظام بهداشت و درمان می‌تواند ضربه‌ای جدی به سلامت جامعه وارد کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی در خصوص مشکلات پرستاران در مشهد گفت: هم‌اکنون پرستاران ما در مشهد با دو نوع مشکل مواجه هستند که بخشی از آن مربوط به مسائل معیشتی و بخش دیگر مربوط به کمبود نیروی انسانی و فشار کاری است که تاکنون قدم‌ها و جلسات خوبی در جهت این مشکلات توسط نظام پرستاری و دانشگاه علوم پزشکی مشهد برداشته‌شده اما این اقدامات کافی نبوده است.

,

گچ‌پزان تصریح کرد: بخشی از این مشکلات از دست دانشگاه علوم پزشکی نیز خارج است و باید در سطح کلان و توسط وزارت بهداشت حل شود مانند کمبود نیرو و استخدام پرستاران جدید که دانشگاه علوم پزشکی نمی‌تواند به صورت جداگانه ورود پیدا کند.

,

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری مشهد با ناعادلانه خواندن نظام پرداخت به پرستاران، افزود: مبالغی که به عنوان کارانه به پرستاران تعلق می‌گیرد بسیار ناچیز است و نمی‌تواند رضایت کامل آن‌ها را جلب کند و پاسخگوی اختلاف میان بخش‌های مختلف نظام بهداشت و درمان باشد با این وجود هم‌اکنون 15 ماه  پرداخت کارانه پرستاران در مشهد به تعویق افتاده است اما از دانشگاه قول گرفته‌ایم که دو ماه از کارانه‌های سال 97 را تا 15 دی ماه پرداخت کنند.

,

وی ادامه داد: اگر تعداد پرستاران را نسبت به میزان تخت‌های بیمارستانی موجود در مشهد بسنجیم، این میزان از نرم جهانی بسیار پایین‌تر است که این امر نشان از کمبود شدید پرستار در مشهد دارد که باعث شده تا شیفت‌های زیادی و تعداد بیماران زیادی به پرستاران داده شود که فشار کاری پرستارها را در مشهد بالا برده است.

,

گچ‌پزان با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از 2500 پرستار در مشهد کمبود داریم، گفت: پرستاران ما با وجود کمبود نیرو و فشار کاری هیچ‌گاه اجازه نمی‌دهند در روند درمان بیماران اخلالی به وجود آید اما این کمبود نیرو باعث تحمیل شیفت‌های طولانی و گاهی اضافه‌کاری‌های اجباری می‌شود.

,

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری مشهد خاطر نشان کرد: چندی پیش وزارت بهداشت قانون ارتقاء بهره‌وری را تصویب و ابلاغ کرد که در این قانون شیفت‌های شب را یک و نیم برابر با پرستاران حساب می‌کند اما به شرطی که بعد از این شیفت پرستار استراحت کامل بکند و برای شیفت پس از آماده باشد که به طبع آن باید نیرو تزریق می‌شد اما به دلیل کمبود نیرو باز هم هدف ارتقاء بهره‌وری محقق نشد.

,

وی با بیان اینکه رشته پرستاری از نظر بازار کاری، جایگاه مطلوبی دارد، افزود: چند سالی است که استخدام پرستار جدید صورت نگرفته است و فارغ‌التحصیلان به صورت شرکتی در مراکز درمانی به کار گرفته می‌شدند اما امسال وزیر بهداشت قول استخدام 9 هزار پرستار جدید را داده‌اند که اولویت اول برای استخدام نیز با همین نیروهای شرکتی است.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه