اخبار داغ

رئیس قوه قضائیه در دیدار با کارکنان دادگستری البرز؛

یک فساد هم در دستگاه قضائی زیاد است/ برخی‌ها منافع شخصی می‌بینند از ارزش‌های انقلاب عبور می‌کنند

یک فساد هم در دستگاه قضائی زیاد است/ برخی‌ها منافع شخصی می‌بینند از ارزش‌های انقلاب عبور می‌کنند
حجت الاسلام رئیسی گفت: اندیشه و عمل صالح ماندگار بوده و رمز پایداری آن دوری از کژی و انحراف خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، رئیس قوه قضائیه ظهر امروز در دیدار با خانواده کارکنان دادگستری البرز در جمع خانواده کارکنان دادگستری استان البرز با اشاره به اینکه برنامه تحولی در دستور کار دستگاه قضائی استان قرار دارد و امیدواریم محقق شود، گفت: اندیشه و عمل صالح ماندگار بوده و رمز پایداری آن دوری از کژی و انحراف خواهد بود. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
حجت الاسلام رئیسی کارمندان قوه قضائیه را در خط مقدم احقاق حقوق مردم دانست و با اشاره به این‌که باید مراقب لغزش‌ها بود، افزود: علاوه بر قضات، کارمندانی که آنها را کمک کنند در صورت هر گونه کژی و لغزش باید پاسخگوی عموم باشند. 
,
 
,
وی با اشاره به اینکه کار قضاوت با جان و مال مردم سر و کار دارد و قلم همکاران قضائی در سرنوشت مردم موثر است، اظهار داشت: احقاق حق مردم باید سرلوحه کار بازرسین و قضات باشد و در این زمینه تمام تلاش خود را به کار گیرند، البته کرج هم زمانی میزبان شهید قاضی سلطانی بود که همواره الگوی اخلاق و رعایت حقوق متهمین بودند.  
,
 
,
حجت الاسلام رئیسی تصریح کرد: ایمانی ایمن بخش انسان است که انسان را از کژی ها دور کند، اگر در زمان لغزش، خدا را یاد کنیم در پرتگاه های اخلاقی موفق خواهیم شد، سکوت در برابر لغزش ها زمینه های آزمون و امتحان قضات است.
,
 
,
وی گفت: همواره باید همکاران قضائی باید یادآور باشد که حضور وی در مجموعه قضائی موثر است تا نسبت به اندیشه و اخلاق خود مراقبت داشته باشند، حقوقی که کارکنان دریافت می کنند به نسبت دیگر دستگاه ها نشان می دهد آنها با قناعت زندگی می کنند و مهم آن است که کارنامه ما پس از مدتی جلوه ای خاص داشته باشد.
,
 
,
حجت الاسلام رئیسی افزود: احقاق حق مردم شیرین ترین لحظه قضاوت است، افزود: تبسم بر لبان صاحب حق برای قضات مهم ترین مسئله است، خطیر بودن کار قضائی به این دلیل است که هر لحظه احساس می کنیم در صراط هستیم، گاهی برخی تا منفعت شخصی را بر منفعت نظام می بینند از ارزش های انقلاب عبور می کنند.
,
 
,
وی با بیان اینکه عبور از صراط به تصمیم گیری قضات بستگی دارد، اظهار داشت: کرامت به ارباب رجوع بسیار اهمیت خواهد داشت، در دادگستری کثرت پرونده و کار وجود دارد اما سلامت در دستگاه قضا مورد تاکید قوه قضائیه است و این مهم واقع نمی شود مگر در پرتو عنایت خداوند و تقوای الهی.
,
 
,
حجت الاسلام رئیسی تصریح کرد: عدالت بخشی یک سازمان در گرو عدم آلودگی آن با کجی و فساد است، تاکید ما برای برخورد با فساد برای این است که نقطه های سیاه نظرها را به خود جلب نکند، یک فساد هم در دستگاه قضائی زیاد خواهد بود، در تحول دستگاه قضائی البرز باید هیچ غائبی وجود نداشته باشد.
,
 
,
وی گفت: 6 هزار کارمند تا پایان سال جذب دادگستری البرز خواهند شد اما انتظار دارم قضات و کارمندان البرز کار باید در تمام کشور متحول شد، عدالت لفظی دهان را شیرین نمی کند و عدالت اجرایی اهمیت دارد، تعطیلی پنج شنبه ها با فعالیت بسیار زیاد دستگاه قضائی البرز همخوانی ندارد.
,
 
,
حجت الاسلام رئیسی در خاتمه با بیان اینکه مجلس از تعطیلی روزهای پنجشنبه عبور کرد، گفت: برای کاهش سطح آمار پرونده‌ها باید شبانه روزی تلاش کرد و در صورت تائید مجلس، صلاحیت های قانونی شورای حل اختلاف تثبیت خواهد شد.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه