اخبار داغ

بررسی چالش‌های افزایش سهم مالیات در بودجه 99؛

دریافت رشوه و هدیه‌های کلان؛ تنها نتیجه توافق در تعیین مالیات

دریافت رشوه و هدیه‌های کلان؛ تنها نتیجه توافق در تعیین مالیات
دیدگاه کارشناسان و ماهیت بودجه 99 نشان می دهد دولت با کم کردن سهم نفت در راستای درآمدزایی با افزایش سهم مالیات سعی دارد کسری های خود در سال آینده را جبران کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان، همانند سال های گذشته بودجه سال 99 برای تصویب به مجلس ارائه شد، واکاوی بیشتر جزئیات بودجه نشان می دهد در سال آینده دولت برای درآمدزایی بیشتر سعی دارد میزان مالیات دریافتی را افزایش دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

بر اساس لایحه بودجه سال 98 مالیات بر حقوق کارمندان بخش خصوصی حدود 6 هزار و 300 میلیارد تومان بوده، به این ترتیب در سال 99 شاهد رشد 30 درصدی درآمد دولت از این محل خواهیم بود.

,

بر اساس قوانین مالیاتی کشور در حال حاضر ضریب مالیاتی حقوق کارمندان و کارگران تغییری نکرده است، این افزایش درآمد از محل مالیات حقوق کارگران بایستی از محل افزایش درآمد این بخش تامین شود.

,

افزایش پایه های مالیاتی به دنبال افزایش سهم مالیات در بودجه سال 99

, افزایش پایه های مالیاتی به دنبال افزایش سهم مالیات در بودجه سال 99,

محمد سلمانی مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان‌ در این خصوص به خبرنگار ما گفت: افزایش مالیاتی که در قانون بودجه تصویب شده، به استان ها ابلاغ می شود، البته این اقدام به معنی افزایش 30 تا 40 درصدی میزان مالیات نیست بلکه با اجرای این طرح پایه های مالیاتی افزایش خواهد یافت.

,

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان ابراز داشت: به عبارت دیگر مجموعه هایی که برای دریافت مالیات شناسایی نشده اند، اسناد و مدارک آنها توسط فرآیندهای سازمان امور مالیاتی پیگیری شده سپس مالیات وصولی به حساب خزانه دولت واریز می شود.

,

سلمانی خاطرنشان کرد: بر اساس اسنادی که مالیات دهندگان ارائه می دهند میزان مالیات آنها مشخص می شود امکان دارد نسبت به سال قبل افزایش یا کاهش یابد.

,

اسناد و مدارک مودیان تعیین کننده میزان مالیات است

, اسناد و مدارک مودیان تعیین کننده میزان مالیات است,

وی افزود: سابقه دلیل بر مالیات نیست، بلکه اسناد و مدارک موجود تعیین کننده میزان مالیات است، در سال آینده شیوه تشخیص علی الراس عملی نخواهد شد.

,

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان توضیح داد: بدین معنی که مودیان اسناد و مدارک خود را به سازمان امور مالیاتی ارائه می کنند و با مدارک موجود مطابقت داده می شود، در صورتی که فرد از تسلیم اظهارنامه مالیاتی خودداری کند و مدارد موجود در سازمان امور مالیاتی خلاف آن را نشان دهد بر اساس اسناد موجود، اظهارنامه برای فرد خاطی تکمیل و ارسال می شود.

,

سلمانی یادآور شد: به افراد متخلف یک ماه فرصت داده می شود تا بر اساس مدارک از خود دفاع کرده و عدم داشتن درآمد کافی در سال قبل را اثبات کنند در غیر این صورت مالیات تعیین شده وصول می شود.

,

وی عنوان کرد: اساس قوانین افزایش مالیات بر پایه قوانین مذکور است و سعی داریم میزان مالیات تعیین شده در قانون بودجه سال آینده را محقق کنیم.

,

مالیات تامین کننده همه هزینه های دولت در سال

, مالیات تامین کننده همه هزینه های دولت در سال,

از سوی دیگر ابراهیم رزاقی کارشناس مسائل اقتصادی در نقد افزایش مالیات در بودجه سال 99 به خبرنگار راه آرمان می گوید: تقریبا تمام هزینه های دولت از مالیات تامین می شود، در ساختار اقتصاد کشور بین 3 تا 30 درصد از درآمد دولت را مالیات تشکیل می دهد.

,

وی افزود: البته مالیات بخشی از روش دولت برای کسب درآمد است در حالیکه عمده این درآمدها از طریق فروش نفت خام و پتروشیمی حاصل می شود.

,

این کارشناس مسائل اقتصادی ابراز داشت: بر اساس قوانین، مالیات برای تامین هزینه های دولت دریافت می شود از سوی دیگر دولت موظف است با تکیه بر قانون اساسی شغل، رفاه نسبی، مسکن و... را برای افراد جامعه فراهم کند و اهداف اقتصادی را محقق سازد.

,

رزاقی مطرح کرد: حال آنکه نه تنها این اهداف محقق نشده بلکه تورم به طرز عجیبی بالا رفته است در این حالت دولت با افزایش ارزآوری خود به واسطه مالیات، قیمت ها را افزایش داده و از تولید داخل نیز حمایت نمی کند.

,

وی اظهار داشت: بر اساس رهنمودهای امام راحل (ره) یک دولت باید جهادی عمل کند و به فکر بهبود شرایط اقتصادی افراد جامعه باشد اما اگر خلاف این امر صورت گیرد این ثروتمندان هستند که می توانند سرمایه گذاری کرده و شغل ایجاد کنند.

,

مالیات دریافتی از فعالیت های دلالی، روشن کننده موتور تولید داخل

, مالیات دریافتی از فعالیت های دلالی، روشن کننده موتور تولید داخل,

این کارشناس مسائل اقتصادی ادامه داد: دولت باید از همه فعالیت هایی که سودی بالاتر از تولید دارند به گونه ای مالیات اخذ کند که مابه التفاوت سود حاصل از فعالیت های تولیدی و دلالی به نفع راه اندازی فعالیت های تولیدی گرفته شود.

,

رزاقی بیان کرد: مالیات ها باید به عنوان ابزاری که مدافع تولید است، دریافت شوند تا رونق تولید در کشور را ایجاد کند تا شرایط برای ایجاد رقابت موثری با واردات کالاها فراهم شود.

,

وی افزود: برای جلوگیری از گسترش فساد در اقتصاد کشور دریافت مالیات الزامی است، باید از فعالیت های بدون تلاش به ویژه در گروه مسئولان، مالیات های سنگین دریافت شود تا توقف این فعالیت ها چرخ اقتصاد کشور را به گردش درآورد.

,

دولت باید مالیات دریافتی را در جهت رفاه قشر مستضعف به کار گیرد

, دولت باید مالیات دریافتی را در جهت رفاه قشر مستضعف به کار گیرد,

این کارشناس مسائل اقتصادی ابراز داشت: دولت باید مالیات دریافتی را در جهت رفاه قشر مستضعف جامعه به کار گیرد و از افراد ثروتمند به تناسب دارایی که دارند مالیات دریافت شود.

,

رزاقی گفت: شناسایی افراد ناتوان از نظر اقتصادی و پرداخت یارانه باید موقتی باشد و در ازای آن کار برای آن ها ایجاد شود، مردم نیاز به کار دارند تا به واسطه آن کیفیت زندگی خود را ارتقا بخشند.

,

وی خاطرنشان کرد: سازمان امور مالیاتی وظیفه شناسایی افراد و تعیین میزان درآمد و ثروت آنها را برعهده دارد، چنانچه برخی افراد با تقسیم ثروت خود میان خویشاوندان سعی در فرار از مالیات تصاعدی خود را دارند.

,

این کارشناس مسائل اقتصادی اظهار داشت: پیگیری این نوع از مالیات در شناسایی فساد تاثیر به سزایی دارد اما زمانی که این امر انجام نمی شود بدین معنی است که ما اعتقادی بر درآمدزایی از طریق مالیات برای اداره اقتصاد کشور نداریم.

,

مسئولان پل سودجویان اقتصادی برای غارت بیت المال

, مسئولان پل سودجویان اقتصادی برای غارت بیت المال,

رزاقی تاکید کرد: در این زمان است که مفسدان اقتصادی از نزدیکی به مسئولان سو استفاده کرده و به غارت بیت المال می پردازند، نمونه آشکار اینگونه فساد را چندی پیش برادر حسن روحانی رئیس جمهور انجام داد.

,

وی یادآور شد: حسین فریدون با دریافت 30 میلیارد تومان رشوه مدیرعامل 2 بانک را مشخص کرده تا خود با سو استفاده اقتصادی به غارت این اموال مشغول شود و بدتر آنکه رئیس جمهور به جای تبری از فریدون این اختلاس بزرگ را وام معوقه نامیده است.

,

این کارشناس مسائل اقتصادی تشریح کرد: حال آنکه این چگونه وام معوقه ایست که تنها به برادر رئیس جمهور تعلق می گیرد و زمان بازگشت آن ابد الدهر است.

,

استفاده از اعتبار نمایندگان فاسد راهکار مفسدان برای افزایش دارایی

, استفاده از اعتبار نمایندگان فاسد راهکار مفسدان برای افزایش دارایی ,

رزاقی ادامه داد: در سایر کشورها زمانی که فردی اختلاس این چنینی انجام می دهد به شدید ترین نحو مجازات می شود در حالیکه در کشور ما فرد زمانی که فاسد شد، می تواند با هزینه ای که صرف تبلیغات می کند نماینده مجلس فاسدی را انتخاب کند و در نتیجه آن نماینده با اعتبار خود راه را برای افزایش فساد روز افزون آن ها فراهم کند.

,

وی گفت: نتیجه این عمل پدیداری نسلی است که فساد را راهکار حل مشکلات می داند و دستگاهی که پایه های آن با فساد استوار شده و فرار مالیاتی است که برای کشور به ارمغان آورده می شود در حالیکه قشر ضعیف جامعه همچون کارگران بار سنگین پرداخت مالیات را به دوش می کشند.

,

طرح معافیت مالیاتی سلبریتی ها صحه بر وجود فساد در دستگاه مالیاتی دارد

, طرح معافیت مالیاتی سلبریتی ها صحه بر وجود فساد در دستگاه مالیاتی دارد,

این کارشناس مسائل اقتصادی اذعان داشت: طرح معافیت مالیاتی سلبریتی ها صحه بر وجود فساد در دستگاه مالیاتی دارد چرا که این افراد با درآمدهای میلیاردی تنها هزینه های گزاف بر کشور تحمیل کرده و در سخن به تخریب ملت ایران می پردازند.

,

به گزارش راه آرمان: دیدگاه کارشناسان و ماهیت بودجه 99 نشان می دهد دولت با کم کردن سهم نفت در راستای  درآمدزایی و افزایش سهم مالیات ضمن تحمیل افزایش مالیات به ویژه بر قشر کارگر و کارمند سعی دارد کسری های خود در سال آینده را جبران کند.

,

در بخش دیگری از این گزارش به بررسی دریافت مالیات های توافقی توسط سازمان امور مالیاتی پرداخته شده است در حالیکه بر اساس قانون مالیات ها باید بر پایه دفاتر حسابداری افراد، میزان مالیات مشخص شود.

,

اعتماد سازی عمومی اساس تکمیل اظهارنامه مالیاتی است

, اعتماد سازی عمومی اساس تکمیل اظهارنامه مالیاتی است,

سلمانی مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان‌ ضمن انتقاد به این موضوع گفت: در اجرای ماده 100 قانون، بنابر اعلام سازمان امور مالیاتی کشور، فراخوان تکمیل اظهارنامه مالیاتی ارسال می شود.

,

سلمانی تاکید کرد: اساس این روش بر پایه اعتماد سازی عمومی است در حالیکه نمی توان واژه توافق را به آن نسبت داد.

,

وی گفت: بر اساس ماده 238 امور مالیاتی هرگاه اختلافی میان ممیز، سر ممیز با مودی مالیاتی ایجاد شود، رئیس امور مالیاتی می تواند با مودی رفع اختلاف کنند که به آن توافق می گویند.

,

 مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان اذعان داشت: در این نوع از دریافت مالیات، میزان مالیات دریافتی از فرد تعدیل شده و با توجه به رسیدگی مجدد رقم جدید آن تایید می شود.

,

سلمانی در پایان خاطرنشان کرد: در دریافت مالیات باید قانون و عدالت رعایت شود چرا که کوچک ترین اجحاف از سوی مودی و دولت حق الناس محسوب می شود.

,

روش های دریافت مالیات در کشور منسوخ شده است

, روش های دریافت مالیات در کشور منسوخ شده است,

رزاقی کارشناس مسائل اقتصادی در نقد گفته های سلمانی عنوان کرد: متاسفانه روش های دریافت مالیات در کشور منسوخ شده و بنابر یک روش قدیمی با فرستادن فردی برای بازرسی میزان مالیات تعیین می شود.

,

وی افزود: بر اساس قانون افراد موظف به پرداخت مالیات هستند، چه اجباری وجود دارد توافقی و با پرداخت رشوه مبلغی غیر واقعی تایید شود.

,

دریافت رشوه و هدیه های کلان به دنبال توافق در تعیین مالیات

, دریافت رشوه و هدیه های کلان به دنبال توافق در تعیین مالیات,

این کارشناس مسائل اقتصادی بیان کرد: در مدت زمانی که در سازمان امور مالیاتی مشغول به فعالیت بودم برخی افراد با هدیه دادن خانه مالیات مقرر شده خود را کاهش می دادند و یا در ایجاد دفاتر مالیاتی به خاطیان کمک می کردند.

,

رزاقی در پایان خاطرنشان کرد: اداره سازمان امور مالیاتی باید به گونه ای باشد که فردی نتواند در دریافت مالیات خللی وارد کند و با دستور مسئولی مالیات ثروتمندی تعدیل نشود، اداره این سازمان نیازمند مدیری جهادی و دلسوز است.

,

به گزارش راه آرمان، مسئولان سازمان امور مالیاتی، توافق با مودیان را اصلی در دریافت مالیات می دانند، کارشناسان بر غیر قانونی بودن آن تاکید دارند و از این امر به عنوان نوعی فرار مالیاتی یاد می کنند.

,

در حالیکه در این توافق ها دریافت رشوه و هدیه های گوناگون محتمل است از این رو لازم است مسئولانی اداره امور را در دست گیرند تا بتوانند با قاطعیت قوانین را اجرا کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه