اخبار داغ

مدیرکل انتقال خون استان در گفتگو با مرآت مطرح کرد؛

استان سمنان در صدر رتبه‌بندی اهدای خون مستمر/ چرا بانوان کمتر از آقایان خون اهدا می‌کنند؟

استان سمنان در صدر رتبه‌بندی اهدای خون مستمر/ چرا بانوان کمتر از آقایان خون اهدا می‌کنند؟
مدیرکل انتقال خون استان سمنان از قرار گرفتن استان در رتبه اول یا دوم اهدای خون مستمر در سطح کشور خبر داد و گفت: درصد اهدای خون بانوان نسبت به آقایان بسیار کم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وحید بغدادی مدیر کل انتقال خون استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت، از مراجعه 33 هزار و 362 نفر در 9 ماهه سال جاری به این سازمان خبر داد و گفت: از این تعداد بیش از 26 هزار نفر موفق به اهدای خون شدند که بانوان درصد بسیار پایینی را به خود اختصاص می‌دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

مدیرکل انتقال خون استان سمنان با بیان اینکه میزان مشارکت بانوان کشور در اهدای خون کمتر از 10 درصد است، افزود: 5 الی 6 درصد بانوان سمنانی در اهدای خون مشارکت دارند.

,

بغدادی ادامه داد: نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می‌دهند و بیشترین آمار مصرف فراورده‌های خونی در بیمارستان‌ها مربوط به این قشر است.

,

وی مهم‌ترین دلیل عدم مشارکت بانوان در اهدای خون را وجود ذهنیت‌های اشتباه در این زمینه، عنوان کرد و گفت: ترس از اهدای خون، ابتلا به بیماری‌های عفونی و کم‌خونی از جمله عواملی است که بانوان را از اهدای خون باز می‌دارد.

,

مدیرکل انتقال خون استان سمنان تصریح کرد: در کشور فرانسه میزان اهدا خون بانوان معادل اهدای خون آقایان بوده و در برخی کشورهای توسعه‌یافته میزان اهداف خون بانوان نسبت به آقایان بالاتر است.

,

بغدادی از سالم‌تر بودن خون بانوان نسبت به آقایان خبر داد و اظهار کرد: طبق تحقیقات انجام شده بانوان رفتارهای پرخطر کمتری داشته و توجه بیشتری به داشتن زندگی سالم دارند، که این امر خود ضرورت اهدای خون بانوان را بیشتر می‌کند.

,

مدیرکل انتقال خون استان سمنان میزان اهدای خون نسبت به سرانه جمعیت را به طور متوسط در کشور 27 به یک هزار نفر دانست و عنوان کرد: این آمار در سطح استان برابر 46 به یکهزار بوده که نشان‌دهنده میزان مشارکت و تعهد اجتماعی مردم استان در اهدای ‌خون است.

,

بغدادی از قرار گرفتن استان سمنان در رتبه اول یا دوم اهدای خون مستمر در سطح کشور خبر داد و اظهار کرد: بالا بودن میزان اهدای خون مستمر نشاندهنده سلامت خون است.

,

وی تاکید کرد: با ایجاد شبکه ملی خون‌رسانی، استان سمنان به طور متوسط هفته‌ای بالغ بر 300 الی 400 واحد خونی را به پایگاه انتقال خون استان تهران و سیستان و بلوچستان ارسال و از این استان‌ها پشتیبانی می‌کند.

,

مدیرکل انتقال خون استان سمنان با توجه به رابطه اهدای خون و میزان مصرف  آن، در استان، افزود: بر مبنای اصول پدافند غیرعامل باید ذخیره خون کافی در استان وجود داشته باشد که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده 5 برابر میزان مصرف خون در استان موجود است و به مرز کمبود ذخایر خونی نرسیده‌ایم.

,

بغدادی ادامه داد: آلودگی هوا از جمله عامل مهمی است که ذخایر خونی را به شدت تهدید می‌کند.

,

در استان سمنان 4 مرکز خون گیری فعال است که شهروندان همه‌روزه می توانند از ساعت 8 الی 14 و روزهای زوج در شیفت عصر نسبت به انجام این کار خداپسندانه اقدام کنند

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه