اخبار داغ

تلاش ترکیه برای کاهش تنش‌های بین ایران و آمریکا

تلاش ترکیه برای کاهش تنش‌های بین ایران و آمریکا
رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که این کشور برای کاهش تنش میان ایران و آمریکا تلاش خواهد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناتولی؛ «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه با اعلام اینکه آنکارا همواره در برابر مداخله خارجی ایستادگی می کند، گفت که ترکیه برای کاهش تنش میان ایران و آمریکا تلاش خواهد کرد.

حجت الاسلام حسن روحانی عصر شنبه در تماس تلفنی با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه، با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در هیچ مقوله‌ای آغازگر تنش و تشنج در منطقه نبوده است، گفت: «اگر همه در برابر تجاوز آمریکا یکصدا نباشیم، خطر بزرگی همه منطقه را تهدید می‌کند».

روحانی با قدردانی از رئیس جمهور ترکیه بخاطر ابراز همدردی با دولت و مردم ایران در این فاجعه بزرگ، افزود: «ایران و ترکیه همواره در مسائل پیچیده رایزنی و همفکری داشته اند».

رئیس جمهور ترکیه نیز با تسلیت شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی به رهبری، دولت و مردم ایران تاکید کرد که «از فقدان شهید سلیمانی عمیقاً متأسف و متأثرم و متوجه انزجار و خشم ملت ایران، رهبری و جنابعالی هستم».

اردوغان با اشاره به ضرورت ایجاد ثبات و امنیت در منطقه تأکید کرد: «مداخلات خارجی و درگیری‌های منطقه‌ای مانع رسیدن منطقه به آرامش و ثبات می‌شود و نباید اجازه دهیم چنین اقداماتی صلح و ثبات منطقه را به خطر اندازد».

اردوغان همچنین با اشاره به گفت و گوی وزرای خارجه دو کشور، افزود: «در دیداری که در آینده نزدیک در تهران خواهیم داشت موضوعات دو جانبه و مسائل منطقه‌ای را مورد بررسی و تبادل نظر قرار خواهیم داد».

گفتنی است که در پی حمله نیروهای تروریست آمریکا به کاروان نیروهای حشد شعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد و شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی، مقامات جمهوری اسلامی ایران وعده دادند که از آمریکا انتقام سختی خواهند گرفت؛ وعده ای که نگرانی مقامات کاخ سفید و واکنش خصمانه آن ها را در پی داشت.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه