اخبار داغ

فرصت یک هفته ای فرماندار، ۷۲ روز شد اما آب سنندج همچنان بوی تعفن می دهد!

فرصت یک هفته ای فرماندار، ۷۲ روز شد اما آب سنندج همچنان بوی تعفن می دهد!
درست چهارم آبان ماه جاری بود که فرماندار شهرستان سنندج به دستگاه‌های مسئول تکلیف کرد که ضمن پاسخگویی به دغدغه‌های مردم در مورد پایین آمدن کیفیت آب شرب این شهر، تا هفته آینده این مساله را رفع کنند، فرصتی که امروز 72 روز از آن گذشته و مسئولان نه تنها کاری نکرده بلکه در راستای روشن شدن واقعیت نیز هیچ اظهار نظری از سوی آنها بیان نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  کُردتودی، حدود 2 دهه گذشته بود که تانکری حاوی مواد MTBE وارد مخزن سد وحدت سنندج شد که آب شرب این شهر را تامین می‌کرد که نگرانی‌های بسیاری را برای مردم این منطقه به وجود آورد، هر چند مسئولان همان زمان هم اعتقاد داشتند اتفاق خاصی رخ نداده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

حالا هم بیش از چند ماه است که داستان طعم و بوی بد آب شرب در شهرهای مختلف استان کردستان نقل مجلس مهمانی های شبانه مردم، بازاریان و رانندگان تاکسی شده و کودک و بزرگ، زن و مرد در این رابطه صحبت به میان می آورند و اظهار نظر می کنند در حالی که کسانی که باید در این رابطه اظهار نظری داشته باشند سکوت اختیار کرده و این موضوع را جدی نگرفته و انگار حرف های مردم را نمی شنوند  و اگر هم زیاد گلایه داشته باشند جلبک های سد ها را بهانه می کنند.

,

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان کردستان به عنوان اولین واکنش به گلایه های مردم گفته بود؛ شرایط حاکم بر سد قشلاق عامل اصلی بدبو شدن آب سنندج بوده اما با این حال از لحاظ سلامت آب هیچ مشکلی وجود ندارد و این اطمینان را به شهروندان سنندجی می دهیم که کیفیت آب سنندج هیچ مشکلی ندارد و کاملا سالم است.

,

, ,

اما با این اوصاف هر روز شهروندان سنندجی را مشاهده می کنیم که با دبه هایی در دست هر روز از آبیدر بالا و پایین رفته و آب کانی شفا و قنات های خود جوش را  به منازل خود برای خوردن آب آشامیدنی استفاده می کنند.

,

به نظر می رسد پس از گذشت چند ماه از این داستان تمام این صحبت های فرماندار سنندج و مهلت یک هفته ای آن تنها در راستای آرام کردن فضای جامعه بیان شده و نه تنها تغییرات آب و هوایی مقصر این جریانات نبوده بلکه اتفاقاتی رخ داده که از دید شهروندان و خبرنگاران به دور مانده و مسئولان در حال پنهان کردن آن هستند زیرا درست چهارم آبان ماه جاری بود که ابراهیم زارعی فرماندار شهرستان سنندج به دستگاه‌های مسئول تکلیف کرد که ضمن پاسخگویی به دغدغه‌های مردم در مورد پایین آمدن کیفیت آب شرب این شهر، تا هفته آینده این مساله را رفع کنند، فرصتی که امروز 72 روز از آن گذشته و مسئولان نه تنها کاری نکرده بلکه در راستای روشن شدن واقعیت نیز هیچ اظهار نظری از سوی آنها بیان نشده است و همچنان آب از آب تکان می خورد.

,

نکته قابل تامل در اظهار نظر برخی از مسئولان استان در خصوص طعم و بوی آب شرب سنندج تاکید همگی آنها بر سالم بودن کیفیت آب بود که در چند مرحله توسط شرکت آبفا و دانشگاه علوم پزشکی این موضوع تائید شد اما داستان آب شرب سنندج در رابطه با کیفیت آب نیست بلکه در رابطه با طعم و بوی آب است که مسئولان در این رابطه اظهار نظری نمی کنند.

,

به راستی بوی گندیدگی آب سنندج تا کی ادامه دارد چرا که تغییرات دمایی و فصلی هر روز می گذرد اما این ماجرا پایانی ندارد و هنوز در بعضی نقاط سنندج همچنان شاهد این طعم و بوی بد آب هستیم؟!

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه