اخبار داغ

استاندار کرمانشاه:

کرمانشاه در رویداد گردشگری جهانی به ۱۶۰ کشور معرفی می‌شود

کرمانشاه در رویداد گردشگری جهانی به ۱۶۰ کشور معرفی می‌شود
استاندار کرمانشاه از معرفی این استان به ۱۶۰ کشور در رویداد گردشگری جهانی خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مرصادنیوز، هوشنگ بازوند امروز سه شنبه در نشست توجیهی رویداد گردشگری کرمانشاه ۲۰۲۰ با اشاره به اینکه تا برگزاری رویداد ۲۰۲۰ حدود ۱۱ ماه فرصت باقی است، اظهار داشت: برای انجام مقدمات این فرصت خوبی است اما اگر از این زمان استفاده نکنیم به سرعت از دست خواهد رفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه به بحث گردشگری توجه بسیاری نداریم، افزود: در حال حاضر بحث گردشگری در خاورمیانه یکی از مباحث مهم است که باید بتوانیم سهم خوبی در این مسیر از آن خود کنیم.

,

وی تبلیغ فرصت‌های منطقه را سهم بزرگی در حوزه گردشگری دانست و گفت: عدم تبلیغ درست گردشگری یکی از مشکلات عمده ما است که باید به این امر توجه ویژه داشته باشیم و در راستای تبلیغ منطقه تمام تلاش را بکار بگیریم.

,

این مدیر ارشد استان ادامه داد: ۲۰۲۰ خلق یک فرصت است و اینکه این فرصت را چقدر بتوانیم بر سر سفره‌های مردم ببریم بستگی به تبلیغات ما دارد.

,

بازوند تصریح کرد: در این رویداد بیش از ۱۶۰ کشور قرار است از نزدیک استان کرمانشاه را ببینند و ما می‌توانیم از این فرصت برای معرفی استان به این کشورها نهایت استفاده را ببریم.

,

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که استان کرمانشاه را سینه ستبر و چهره زیبای ایران اسلامی معرفی کرد، بیان داشت: این جمله رهبر یک راهبرد اساسی است و همه باید این جمله را تکرار کنیم و آن را تبدیل به یک فرهنگ عمومی کنیم تا از آن برای پیشبرد و توسعه استان بتوانیم استفاده کنیم.

استاندار کرمانشاه در ادامه ثبت اورامانات را کار بسیار ارزشمندی دانست و بیان داشت: در حال حاضر مراحل آن طی شده است و رئیس جمهور نیز بر انجام آن تاکید دارد و این موضوع پیش مقدمه‌ای برای رویداد گردشگری کرمانشاه ۲۰۲۰ است.

,
,
,

این مدیر ارشد استان داشتن ۲ اثر ثبت جهانی در استان کرمانشاه را برای جذب گردشگری بسیار حائز اهمیت دانست و خاطر نشان کرد: ثبت جهانی ۲ هزار کیلومتر مربع کار بی نظیری در جهان است و برای متخصصان گردشگری از اهمیت بالایی برخوردار است.

,

بازوند تصریح کرد: رویداد گردشگری ۲۰۲۰ باید در حوزه اشتغال نیز بتواند نقش آفرینی کند چرا که استان ما چالش‌های بسیاری در این حوزه دارد که اگر به این موضوع نپردازیم آسیب‌های اجتماعی رخ خواهد داد و امنیت ما را دچار مشکل خواهد کرد.

,

وی اظهار داشت: گردشگری می‌تواند در بحث اشتغالزایی و ارتقا اقتصاد و شاخص‌های اقتصادی نقش بسیار ارزنده‌ای برای منطقه داشته باشد.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: یکی از محورهای توسعه استان کرمانشاه را باید در بخش خدمات در نظر بگیریم که در این راه گردشگری پرچمدار این حوزه است.

,
,
,

این مسئول ادامه داد: ادارات دولتی طی این یکسال اولویت را در بحث این رویداد بزرگ برنامه ریزی کنند و پروژه‌های خود را در روستاهای هدف معرفی و همچنین شعاری را متناسب با این رویداد برای سربرگ مکاتبات اداری تهیه کنند.

,

بانک‌ها باید سرمایه گذاری در حوزه گردشگری را در اولویت قرار دهند

, بانک‌ها باید سرمایه گذاری در حوزه گردشگری را در اولویت قرار دهند,

وی خطاب به بانک‌ها گفت: بانک‌ها باید سرمایه گذاری در حوزه گردشگری را در اولویت قرار دهند و به این منظور نیز ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به طور مجزا تشکیل شود.

,

استاندار کرمانشاه خاطر نشان کرد: بازار بزرگی مثل عراق در کنار ماست که می‌توانیم از ظرفیت‌های گردشگران عراقی در این راستا خوب استفاده کنیم.

,

بازوند عنوان کرد: در داخل کشور اقداماتی را برای رسمی شدن ۲ مرز شیخ صله و شوشمی انجام داده‌ایم تا از این ۲ مرز هم تردد مسافر داشته باشیم، اما طرف عراقی هنوز این مجوز را نداده و ما هم پیگیریم که این مجوز صادر شود و شاهد تردد گردشگران از این ۲ مرز باشیم.

,

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تسلیت شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی گفت: حاج قاسم تنها متعلق به ایران نبود بلکه به جبهه مقاومت دنیا تعلق داشت.

,

استاندار کرمانشاه به حضور پرشور مردم در تشییع این سردار اشاره کرد و افزود: با شهادت این سردار رشید اسلام موج آزادیخواهی در دنیا خروش کرد و سرتاسر دنیا در مقابل این اقدام خودسرانه آمریکا ایستادند.

,

بازوند بیان داشت: حاج قاسم سال‌ها نخوابید تا ما آسایش و آرامش داشته باشیم و شهادت ایشان جز عاقبت بخیری چیز دیگری نیست و چنین تشییع باشکوهی حق ایشان بود.

,

درآمد حاصل از رویداد گردشگری ۲۰۲۰ در همان روستای هدف هزینه می‌شود

, درآمد حاصل از رویداد گردشگری ۲۰۲۰ در همان روستای هدف هزینه می‌شود,

مهرداد سالاری امروز سه شنبه در نشست توجیهی رویداد گردشگری کرمانشاه ۲۰۲۰ که با حضور دهیاران در استانداری برگزار شد، این رویداد را فرصتی استثنایی برای استان دانست و اظهار داشت: همچنین این رویداد بهترین فرصت برای اشاعه فرهنگ ایرانی و ترویج آداب و سنن و انعکاس پیشینه مردم کشور به کل دنیا باشد.

,

معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه افزود: این رویداد یک فرصت اقتصادی کم نظیر برای روستاییان و فعالان اقتصادی در زمینه گردشگری است.

,

این مسئول خاطر نشان کرد: رویداد گردشگری کرمانشاه ۲۰۲۰ می‌تواند در راستای ارتقا تبادلات اجتماعی و سطح فرهنگ بسیار مؤثر باشد لذا باید برای آماده سازی آن در زمینه توسعه زیر ساخت‌ها اقدام لازم صورت بگیرد.

,

سالاری گفت: در آمد حاصل از این رویداد نیز در توسعه بخش گردشگری در همان روستاهای هدف هزینه خواهد شد و بازچرخش آن به مردم خود روستا بر می‌گردد.

,

وی با بیان اینکه این رویداد می‌تواند در حفظ و نگهداشت جمعیت روستایی بسیار مؤثر واقع شود، ادامه داد: همچنین این رویداد به واسطه حضور گردشگران سطح امنیت منطقه را افزایش خواهد داد.

,

معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه خاطر نشان کرد: متولی اصل این رویداد مردم، دهیاران و فعالان بخش گردشگری هستند و دستگاه‌های دولتی فقط نقش هماهنگ کننده دارند.

,

این مسئول ادامه داد: استارت این رویداد در اواخر سال ۲۰۲۰ زده می‌شود و پس از آن تداوم خواهد داشت و هرچه بتوانیم از این فرصت استفاده ببریم، می‌توانیم در گسترش صنعت توریسم در کشور نقش آفرینی کنیم.

,

سالاری بیان داشت: صدا و سیما، مطبوعات، رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی می‌توانند در گسترش و برگزاری هر چه بهتر این رویداد نقش مؤثری داشته باشند.

,

وی تصریح کرد: بدون شک گردشگرانی که به منطقه می آیند برای دیدن آسفالت و مدرنیته نمی آیند بلکه آن زندگی سنتی و بافت بکر طبیعت برایشان اهمیت دارد لذا نباید به دنبال آسفالت و نوسازی و … باشیم بلکه باید زمینه را برای جذب مخاطب آماده کنیم.

,

معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه تصریح کرد: برای نوروز امسال بر اساس ضوابط و دستورالعمل برنامه ۲۰۲۰ به دنبال ساماندهی باشیم تا از هم اکنون مقدمه ورود به رویداد بزرگ را مهیا کنیم.

,

این مسئول از تمام جوانان مشتاق روستایی و همچنین بخش خصوصی خواست تا با همکاری صمیمانه وارد عمل شوند و گفت: باید با تمرین میزبانی و رفع نواقص در روستاهای هدف باید خود را برای این رویداد آماده کنیم.

,

سالاری تصریح کرد: این حرکت و رویداد بزرگ باید سبب درآمد زایی و توسعه و عمران منطقه شود به گونه‌ای که بر سر سفره‌های عشایر و روستاییان بتوانیم آن را احساس کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه