اخبار داغ

ابعاد عجیب و جالب حمله موشکی ایران به پایگاه "عین الاسد" آمریکا

ابعاد عجیب و جالب حمله موشکی ایران به پایگاه "عین الاسد" آمریکا
یک منبع آگاه گفت: هیچ جا در تاریخ سابقه ندارد که شما از موشک برای اصابت به اهداف استراتژیک و راهبردی در عمق‌های این چنینی استفاده کرده باشند و تنها ایران است که از این روش استفاده کرده و این دومین حرکت موفق عملیاتی ایران بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یک منبع آگاه در گفتگو با 8دی، با اشاره به حمله موشکی شب گذشته سپاه به پایگاه عین الاسد آمریکا درعراق گفت: این ماجرا دو سه وجه ممیزه نظامی دارد که اول به آن‌ها اشاره می‌کنم و بعد به بازخوردهای سیاسی آن می‌پردازم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: اول اینکه ایران تنها کشوری در جهان است که از موشک برای اصابت به عمق اهداف خودش استفاده کرده، اولین بار نتانیاهو در زمان شلیک موشکی ایران به دیرالزور این مسئله را اعتراف کرد اما کسی جدی نگرفت، او گفت این فصل جدیدی از شیوه مبارزات جنگی است و در تاریخ جنگ‌ها سابقه نداشته کسی از موشک‌های با این برد برای اصابت به اهداف استفاده کند.

,

این کارشناس مسائل نظامی ادامه داد: اگر به جنگ‌های بعد از جنگ جهانی دوم نگاه کنید خواهید دید جنگ جهانی دوم عملاً تمام شده بود و ژاپن تسلیم شده بود و دو روز بعد از پذیرش عهدنامه بود که آمریکا اقدام به بمباران هیروشیما و ناکازاکی کرد آن هم با هواپیماهای بمب افکن، بعد از آن هم نبرد کره را داریم که آنجا هم نقش هواپیماها پر رنگ هست، بعد از آن هم در جنگ ویتنام به صورت جدی همین مسئله پر رنگ است و بعد هم در دوران دفاع مقدس و نبرد حزب الله و گروه‌های تکفیری و امثالهم نیز همین مسئله پر رنگ بود.

,

این کارشناس تأکید کرد: هیچ جا در تاریخ سابقه ندارد که شما از موشک برای اصابت به اهداف استراتژیک و راهبردی در عمق‌های این چنینی استفاده کرده باشند و تنها ایران است که از این روش استفاده کرده و این دومین حرکت موفق عملیاتی ایران بوده است.

,

وی گفت: بعد دوم ماجرای حمله موشکی به پایگاه نظامی عین الاسد این است که این‌ها به شدت به سامانه پدافندی پاتریوت خودشان می‌نازیدند زیرا این موشک را یک موشک ضد موشک تعریف کردند. در دنیا، عمدتاً موشک‌های پدافندی سرعتشان بالاست، اما اگر حدوداً سرعت 4 ماخ را رد بکند به آن موشک پدافند هوایی اصطلاحاً موشک ضد موشک گفته می‌شود، یعنی موشکی که جهت مقابله با اهداف هوایی مثل هواپیمای جنگنده و شکاری و بمب افکن استفاده نمی‌شود بلکه بر علیه موشک‌های دیگری که شلیک می‌شود استفاده خواهد شد.

,

این کارشناس ادامه داد: سه چهار کلاس موشک ضد موشک در دنیا بیشتر وجود ندارد مثل آر و مثل پاتریوت سامانه تاد، و نکته مهم اینجاست که آمریکایی‌ها قریب به صد سامانه پاتریوت فعال در همین مناطق جنوبی و غربی ما دارند که با برد رادارهای خودشان حتی یک مورد از این 35 شلیک موفق به عین الاسد را نتوانستند رهگیری کنند.

,

وی افزود: البته قبلاً هم یمنی‌ها اثبات کرده بودند در ماجرای آرامکو که این سامانه پاتریوت بلا استفاده است ولی این حجم و ابعاد موشک‌هایی که ما استفاده کردیم با موشک‌هایی که یمن استفاده می‌کند خیلی تفاوت دارد، این طور که بر طبق اخبار اول پیداست ما از فاتح 313 و در چند مورد هم از موشک قیام برای اصابت به این دو پایگاه استفاده کرده ایم که هم فاتح 313 قد و قواره و ابعادش بسیار بزرگ است و هم موشک قیام ابعاد بسیار بزرگی دارد، با این وجود آمریکایی‌ها نتوانستند هیچ حرکتی در مقابل بزنند.

,

این کارشناس مسائل دفاعی در پایان اظهار کرد: وجه سوم مسئله حمله موشکی بامداد امروز در ابعاد نظامی این است که اینها در وضعیت استرامبل بودند، این وضعیت در فضای نظامی وضعیتی است که تمامی آمادگی‌های لازم برای یک ضد حمله و حمله نهایی دارد، یعنی این طور نیست که در آسایشگاه خوابیده باشند و لباس نپوشیده باشند یا به فکر آشیانه پرنده‌هایشان نبوده باشند، حتی هواپیماها در این وضعیت لود می‌شوند و موشک‌ها و بمب‌ها تزریق سوختشان صورت می‌گیرد و از آشیانه بیرون می‌آیند و روی باند پرواز آماده باش می‌مانند که هر زمان اعلام شد بتوانند حرکت کنند. اما این طور که از اخبار پیداست اینها در وضعیت آماده باش بودند و باز هم نتوانستند کاری انجام دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه