اخبار داغ

با گذشت 140 روز از افتتاح؛

تکمیل مسجد جامع ساری "امروز و فردا" می‌شود

تکمیل مسجد جامع ساری "امروز و فردا" می‌شود
کار ساخت و تکمیل بخش تاسیسات مسجد جامع ساری پس از گذشت 140 روز از افتتاح همچنان روی زمین مانده است و در گیر و دار امروز و فردا کردن‌ها، اکنون وارد پنجمین ماه پس از افتتاح خود شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، در حالی در سی‌ویکمین روز از مردادماه امسال، در اقدامی شاید بهتر باشد بگوییم عجولانه و سر زده، مسجد جامع ساری با حضور اسلامی وزیر راه و شهرسازی و عبوری یکی از معاونش افتتاح شد که علیرغم نبود استاندار به دلیل حضور در غرب استان که حواشی کمی هم بدنبال نداشت، کار بازسازی این پروژه نیز، تمام و کمال به اتمام نرسیده بود.

از فردای پس از افتتاح، کارگران مشغول کار بودند و کار بازسازی و مرمت ادامه داشت و اکنون بعد از 4 ماه از افتتاح این پروژه، هنوز کار روی زمین مانده وجود دارد و با افتتاح آن کمی از جدیت متولیان بازسازی، فروکش کرده است!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,


 

, ,
,

مهدی ایزدی مدیر پروژه بازسازی مسجد جامع ساری نیز با تایید عدم اتمام کار در این پروژه به خبرنگار ما گفت: واقعیت آن است که هنوز این پروژه به پایان نرسیده است و تاکنون 90 درصد از کار انجام شده است.

 *چه کسی پاسخگو است؟

وی افزود: پیمانکار این پروژه که بنا است کار را تمام کند، هنوز تمام نکرده است و البته وی با شهرداری قرارداد دارد و باید این پروژه را به فرجام برساند.

,
,
,  *چه کسی پاسخگو است؟,
,
,


مدیر پروژه بازسازی مسجد جامع ساری خاطرنشان کرد: هر چند کار بازسازی و مرمت ابنیه و ساختمان دچار حریق شده مسجد در آتش سوزی 21 تیرماه سال گذشته با تلاش شبانه روزی به اتمام رسیده اما 10 درصد باقیمانده از کار که مربوط به بخش تاسیسات و به نوعی بخش اصلی این پروژه است؛ باقی مانده است.

ایزدی تصریح کرد: هر چند 90 درصد از کار به بازسازی ابنیه، سقف؛ مناره‌ها، مرمت و ترمیم بخش سوخته مسجد بر می‌گشت که با موفقیت به پایان رسیده است اما هنوز کار انجام سیستم حفاظتی، امنیتی و اطفای حریق مسجد باقی مانده است.

,
,
,
,




 

,
,
, ,
,

وی متذکر شد: بی شک این بخش از کار باید در اسرع وقت و طبق قرارداد پیمانکار پروژه باید به انجام و فرجام برسد و اگر خدای نکرده اتفاقی بیفتد، با عدم تجهیز مسجد به پروژه‌های حفاظتی و اطفای حریق، چه کسی پاسخگو است؟

مدیر پروژه بازسازی مسجد جامع ساری یادآور شد: البته یکی از علل تعویق انجام کار تاسیسات در این پروژه به محل استقرار موتورخانه تاسیسات بر می‌گردد که باید هماهنگی‌های لازم در این خصوص از سوی اوقاف پیگیری و زمین مناسب در اختیار پیمانکار قرار بگیرد.

زمین موتورخانه را با چه پولی بخریم؟

حجت‌الاسلام حیدری مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران نیز درباره آخرین اقدامات در مورد واگذاری زمین به پیمانکار برای تاسیس موتورخانه، به خبرنگار ما توضیح داد: در گذشته سیستم شوفاژ در مسجد وجود نداشت و در جریان بازسازی، اقدام به نصب شوفاژ کردند و سیستم گرمایشی جدیدی را نصب کردند که نیاز به تعبیه موتور خانه دارند.

وی افزود: البته موتورخانه را هم اجازه ندادند که در داخل مسجد جامع که دارای بافتی میراثی است احداث شود و حتی اجازه تعبیه این موتورخانه را در زیرزمین مسجد را نداند که ای کاش این کار انجام می‌شد و در خیلی از موارد مشابه این کار انجام می‌شود.

مدیرکل اوقاف مازندران خاطرنشان کرد: در عین حال، چون این کار انجام نشد به ما گفته شده است که شما در کنار مسجد جامع، ملکی را تهیه کنید و این در حالی است که اوقاف که نمی‌تواند ملک بخرد، مسجد جامع ملک موقوفه است و این موقوفه انتفاعی است.

,
,
,
,
, زمین موتورخانه را با چه پولی بخریم؟,
,
,
,
,
,
,

 

,

, ,


حیدری ادامه داد: درآمدی هم که از قبال اجاره و سرقفلی مغازه‌های در این ملک حاصل می‌شود صرف هزینه‌های خود مسجد جامع می‌شود، بحث برق رسانی، کنتور برق، و سایر اقدامات از همین درآمد، هزینه شده است و در واقع قریب به 300 میلیون تومان هزینه مسجد از همین محل تامین شده است و در واقع مبلغ درآمدی و مانده ماحصل از این منبع، آن مقداری نیست که بخواهیم در بیرون مسجد و مجاور آن بتوانیم زمین خریداری و تهیه کنیم برای استقرار و تعبیه موتورخانه.

وی بیان کرد: البته یک موضوعی که هست این بود که گفته شده تا ما با حوزه علمیه جنب مسجد وارد مذاکره شویم و آن‌ها متراژی را به ما جهت ساخت موتورخانه در واقع اهدا کنند.

مدیرکل اوقاف مازندران اعلام کرد: البته ما مذاکرات اولیه‌ای انجام دادیم و به ما پاسخ داده شد که شما به نحوی بنا کنید که بشود در آینده، حوزه علمیه هم از آن استفاده کند و با این پیش شرط پذیرفته بودند اما الآن، ظاهرا در آخرین اعلام با این نظر، مخالفت کردند و حوزه علمیه، فعلا از این اقدام، صرف نظر کرده است.

حیدری متذکر شد: با این وجود، ما زمین را باید کجا بگیریم و لذا اینکه باید پول داشته باشیم تا بتوانیم زمینی خریداری و تهیه کنیم.

وی تصریح کرد: دست همه عزیزانی که در بازسازی مسجد همت کردند، درد نکند اما باید آن زمانی که اقدام به تصمیم چنین کاری گرفتند باید به فکر بحث موتورخانه و محل تعبیه آن و اطفای حریق می‌بودند نه اینکه الآن بیاید و افتتاح بشود و حال به فکر موتورخانه و اطفای حریق باشیم.

مدیرکل اوقاف مازندران تاکید کرد: الآن مردم و نمازگزارانی که به مسجد می‌روند در هنگام حضور در مسجد و همچنین ادای نماز، در سرما هستند و سیستم گرمایشی وجود ندارد و لذا به این نمازگزاران سخت می‌گذرد.

اکنون 140 روز از افتتاح مسجد جامع ساری توسط آقای وزیر و باز شدن درب‌های این مسجد به روی نمازگزاران مرکز استان می‌گذرد اما کار ساخت و تکمیل بخش تاسیسات این مسجد همچنان روی زمین مانده است و در گیر و دار امروز و فردا کردن‌ها، اکنون وارد پنجمین ماه پس از افتتاح خود شده است.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه