اخبار داغ

سامانه شهاب در همدان رونمایی شد

سامانه شهاب در همدان  رونمایی شد
طرح شفاف‌سازی شهرداری همدان موسوم به سامانه شهاب امروز رونمایی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ سامانه شهاب طرح شفاف‌سازی اقدامات شهرداری همدان امروز ظهر با حضور اعضای شورای شهر و شهردار همدان در مرکز همایش‌های بین المللی تالار قرآن همدان رونمایی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

در ابتدای این مراسم رئیس شورای اسلامی شهر همدان در خصوص رونمایی از این سامانه گفت: در بحث شفافیت اقدامات شهرداری همدان، سه هدف پیشگیری از فساد، اتصال به سایر ارگان‌ها و ادارات دولتی و اقدامات گسترده در الکترونیکی کردن آراء، مورد نظر بوده تا تحقق شعار محرومیت مردم در امور شهرداری و شورا تحقق یابد.

,

کامران گردان با اشاره به شاخص‌های هفت گانه برای ایجاد شفافیت در کار شهرداری افزود: پخش زنده جلسات شورای شهر، خلاصه مکتوب جلسات، حضور و غیاب علنی، اعلام آراء، اعلام برنامه‌ها، اعلام تعارض منافع، امکان حضور مردم، مستندات شورا و شفافیت مالی از جمله اقدامات این سامانه است.

,

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز خاطرنشان کرد: مزایای شفافیت در طرح شهاب پیشگیری از هرگونه فساد احتمالی است و تنها راه کنترل، توسط این سامانه است.

,

حمید بادامی نجات اظهار داشت: با راه‌اندازی این سامانه همه مردم همدان می‌توانند کارها و فعالیت‌های شهرداری و شورای شهر را رصد کنند.

,

وی با بیان اینکه شهاب مخفف شهرداری و شورا ابزار بهره‌‌بری است، بیان کرد: هدف از راه‌اندازی این سامانه پیشگیری بسیاری از مسائل است و فقط هدف مچ‌گیری نیست.

,

 بارگذاری ۹ نرم‌افزار برای رونمایی سامانه شهاب

,  بارگذاری ۹ نرم‌افزار برای رونمایی سامانه شهاب,

در ادامه این جلسه شهردار همدان اظهار کرد: شهرداری در کنار اقدامات خدماتی و عمرانی در سطح شهر به مقوله مباحث داخلی و ساختاری شهرداری نیز توجه دارد.

,

صوفی با بیان اینکه ۹ نرم‌افزار برای آغاز به کار این سامانه خریداری و بارگذاری شده است، ادامه داد: این یک کار بی‌سابقه توسط شهرداری همدان است و نگاه به اطلاع‌رسانی در این سامانه به شهروندان و حق آنها به خوبی انجام شده است.

,

وی در خصوص آرشیو الکترونیکی اسناد شهرسازی و نوسازی در این سامانه نیز خاطرنشان کرد: این آرشیو اگر به صورت کامل در این سامانه بارگذاری شود این کار در حوزه فناورانه شهرداری همدان می‌تواند یک اقدام برتر باشد، البته در منطقه یک و چهار، آرشیو الکترونیکی اسناد شهروندان آغاز شده است.

,

شهردار همدان با بیان اینکه با رونمایی از این سامانه اقدامات برای شفاف‌سازی آغاز شده است، گفت: امیدواریم سامانه شهاب با فعالیت طولانی خود در آینده بتواند به ثمر برسد.

,

صوفی اضافه کرد: سرور زیرساخت نرم‌‌افزار این سامانه با ظرفیت زیاد و حجم بالا به مبلغ ۸ میلیارد تومان در حال نصب است.

,

آدرس‌های این سامانه shafaf.hamedan.ir و shahab.hamedan.ir است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه