اخبار داغ

تکذیب ادعای ترامپ درباره سرطان از سوی مؤسسات و مقامات آمریکا

تکذیب ادعای ترامپ درباره سرطان از سوی مؤسسات و مقامات آمریکا
انجمن سرطان آمریکا توئیت ترامپ مبنی بر اینکه دولت وی به کاهش نرخ مرگ ناشی از سرطان در کشور کمک کرده را تکذیب کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ انجمن سرطان آمریکا (ACS) توئیت ترامپ مبنی بر اینکه دولت وی به کاهش نرخ مرگ ناشی از سرطان در کشور کمک کرده را تکذیب کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, ACS,

ترامپ در توئیت خود نوشت: "پایین ترین نرخ مرگ و میر ثبت شده ناشی از سرطان در آمریکا! خبرهای بسیار خوبی از این دولت در راه است."

,

 

,

, ,

توئیت ترامپ با ارجاع به گزارشی که از سوی انجمن سرطان آمریکا درباره کاهش میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری در آمریکا بین سالهای 1991 تا 2017 به طور مستمر فاش شد، منتشر گردید.

,

"گری ریدی" مدیرعامل انجمن سرطان آمریکا طی بیانیه ای توئیت ترامپ را رد کرد و گفت که یافته ها تحت تأثیرِ دولت ترامپ نبوده است.

,

او به cnn گفت: "ترامپ از زمان آغاز ریاست جمهوری لوایح هزینه ای متعددی از جمله افزایش بودجه تحقیقات در مورد سرطان در مؤسسات ملی بهداشت و انستیتوی ملی سرطان را امضا کرده است، اما اثر این افزایش ها در داده های موجود در این گزارش منعکس نشده است."

,

وی افزود: "این دولت یک فرصت برای تأثیر قابل توجه بر کاهش های آتی در زمینه وقوع و مرگ و میر ناشی از سرطان با افزایش دسترسی به مراقبت های جامع بهداشتی، حمایت قوی و پایدار از افزایش های بودجه ای فدرال برای تحقیقات درباره سرطان و تصویب و اجرای سیاست های کنترل مصرف دخانیات دارد."

,

 

,

, ,

"دِبی واسِرمَن شولتز" عضو مجلس نمایندگان آمریکا و رئیس کمیته ملی حزب دموکرات در پاسخ به توئیت ترامپ گفت: "نرخ سرطان پیش از تصدی تو به عنوان رئیس جمهور کاهش یافت. امیدوارم این نرخ همچنان کاهش یابد، زیرا کنگره بودجه های تحقیقاتی بی رحمانه تو که به دنبال چند میلیارد دلار کاهش مالیاتی برای انستیتوی ملی سرطان است را رد کرد. این خبر خوب به تو مرتبط نیست."

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه